Iftar Bersama Je's Family | 11 Ramadhan 1434 Hijriah

Iftar Bersama Je's Family | 11 Ramadhan 1434 Hijriah | Ni rasanya pertama kali dalam hidup aku berbuka puasa bersama-sama mereka yang bergelar blogger. Sejak kenal mereka ni, hidup aku lebih ceria. Rasa macam adik beradik dah semua. (sambil kesat air mata). wah ayat yang sangat touching kau hehhehe.

Dari pertama kali berjumpa , kami Beriang Ria di Keriangan di Kota Keriangan Genting Highland , Berenang di kolam Bersama-sama, membuatkan wa rasa sesuatu bila bersama mereka. Dan memberi peluang lagi untuk join gathering mereka Mandi-Manda di Air Terjun FRIM, Kepong . Dan bermula dari situ la wa mula aktif untuk join semua gathering yang diorang buat. Dan yang terbaru mestilah berbuka puasa bersama diorang.

Tengok la telatah kitaorang masa sebelum berbuka tu. Ada yang sempat berblog lagi tu sementara menunggu geng-geng perempuan memasak juadah berbuka. Lelaki tolong gak, tolong tengok ajela kan . Aaggagaagag (gelak kejam)

Apa agaknya juadah yang kami makan untuk waktu berbuka ye? Ha mestilah special punya.

Ha.. wa bagi gambar separuh je. tak boleh bagi gambar penuh. Nanti ada yang batal posa . huhu Maklum la juadahnya amat sedap yang menyelerakan. Ni pun baru beberapa kerat. Banyak lagi juadah yang tak sempat nak di tembak-tembak dengan kamera. hehhee. Antara juadah yang ada Chicken Rosted (kalah kenny rogers habaq hang), Daging Kerutuk (ala Kelantan), Fruit Punch (koktail), Char Kue Teow Kak Jemah. Dan makanan sampingan ada kek, dan Domino Pizza. 

Konsep Iftar yang kami buat ni ala Port Luck. maksudnya semua dtang mesti bawak juadah masing-masing. ha. best. So kami geng lelaki mesti nak cara senang je kan. Singgah KLFestival City cari bahan untuk buat koktail. hahahha. Menu simple, bukan dan campak-campak je. Tu pun blogger Iffah yang tolong buat. Kami geng laki semua memberatkan punggung di atas sofa hahhaha. 

Banyak lagi rasanya wa nak story pasal gathering Je's Family kali ni. so silalah ke Part II. kang tulis entry panjang-panjang kang korang tak nak baca pulop. huhu

.


Post a Comment

7 Comments

  1. ahh..madi.. nama ipah di bold n dibesarkan.. ekekkee
    in shaa Allah jmp lagi.. dah mcm dik badik dah.. :)

    ReplyDelete
  2. PORT LUCK dekat2 dengan PORT DICKSON ke? ekekekke..

    Untung lahhh... ada kawan blogger umah ada swimming pool.. erk..tetiba..

    ReplyDelete
  3. amboi madi, nama ipah special no... siap highlight lagi..ekekeke..apa-apapun mmg best buka posa sesama kan...yg syok, makan kongsi2 sampai ayaq org tu pun kena kidnap..ekeke

    ReplyDelete
  4. Haha kmbg kncup bace ade nme iffah.

    Sape itu tu


    rjin dia kn hahaha

    ReplyDelete
  5. Awww, sweet la adik ni... tetibaaaaaaaa...
    Kan adik beradikkkk..ekekeke

    ReplyDelete
  6. bestnye,,, jeles melanda diri

    ReplyDelete