SEWA MESIN FOTOTERAPI BLUELITE UNTUK MASALAH KEKUNINGAN / JAUNDICE DI PULAU PINANG

mesin fototerapi

SEWA MESIN FOTOTERAPI BLUELITE UNTUK MASALAH KEKUNINGAN / JAUNDICE DI PULAU PINANG | Mengikut data yang dikeluarkan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) beberapa tahun lepas, hampir 70 peratus bayi yang dilahirkan adalah berisiko menghadapi demam kuning. Statistik ini merupakan peningkatan yang mendadak jika dibandingkan pada sepuluh tahun lepas.

DEMAM KUNING PADA BAYI | Dijangkakan pada masa sekarang, hampir 80 peratus bayi baru lahir akan menghadapi demam kuning dan 20 peratus daripada kes bayi kuning ini perlu dilakukan rawatan fototerapi dengan kadar yang segera serta berterusan. Harus di ingat bahawa, kesan paling teruk demam kuning adalah kematian manakala kesan yang paling ditakuti adalah kenicterus (kecacatan otak) jika bacaan kuning tinggi atau terlalu lama.

demam kuning

Demam kuning adalah disebabkan oleh lebihan bilirubin (partikal bewarna kuning dalam saluran darah) yang tidak dapat diproses oleh bayi kerana hati yang belum matang dan berfungsi. Pada kelahiran bayi yang normal, bacaan bilirubin ini akan mula menurun antara umur tujuh hingga sembilan hari dan kemudian akan mencapai bacaan normal selepas sebulan. 

sakit kuning
ilustrasi bayi yang hidap penyakit kuning _ sumber healthand.com

Bayi yang menghadapi kuning yang tinggi akan memulakan rawatan pada umur empat atau lima hari selama dua hingga tiga malam. Bacaan bilirubin normal untuk bayi selepas rawatan fototerapi adalah dibawah 200 micro mol per liter pada umur bayi sudah melebihi seminggu. Rawatan fototerapi perlu dilakukan pada hari yang sama jika bacaan bilirubin melebihi 260 micro mol per liter.

RAWATAN FOTOTERAPI DI HOSPITAL KERAJAAN | Melakukan rawatan fototerapi di hospital kerajaan merupakan pilihan yang paling murah namun kekangan untuk mendapatkan tempat dan faktor perlu berulang-alik untuk menyusukan bayi menjadikan pengalaman melakukan fototerapi di hospital kerajaan agak rumit dan menyusahkan. 

RAWATAN FOTOTERAPI DI HOSPITAL SWASTA | Kebanyakkan hospital swasta dan segelintir klinik swasta ada menawarkan rawatan fototerapi namun kos perubatan yang agak mahal menyukarkan ibubapa membuat keputusan tambahan dengan keadaan ekonomi yang tidak menentu.

RAWATAN FOTOTERAPI DI RUMAH | Masih ramai yang tidak tahu bahawa fototerapi dapat dilakukan dirumah dengan kos yang murah dan tidak perlu bersusah payah menjaga bayi ketika dalam pantang. Sejak tahun 2001 lagi, ribuan ibu bapa di kawasan Lembah Klang telah memilih fototerapi rumah berdasarkan cadangan dan setelah berunding dengan pakar kanak-kanak mereka. Keputusan menunjukkan bahawa fototerapi rumah adalah sama berkesan seperti rawatan di hospital. Sewa mesin fototerapi bluelite untuk masalah kekuningan / jaundice di pulau pinang.

rawat sakit kuning

Home Phototherapy Services (HPS) Sdn Bhd telah beroperasi selama 18 tahun dan telah berjaya merawat lebih 10,000 bayi sakit kuning. Mesin fototerapi yang diberi nama Bluelite dan direka khas serta telah dipatenkan telah mendapatkan pengiktarafan keselamatan dari Sirim Berhad. Syarikat juga mempunyai lesen perniagaan dari Medical Devices Authority (MDA) dan telah dianugerahkan dengan sijil ISO13485.


HPS menawarkan pakej sewa mesin fototerapi Bluelite bermula RM395 untuk dua malam. Untuk 4 Hari 3 Malam pula pakej harga ialah RM485 sahaja. Harga termasuk penghantaran dan pengambilan serta penerangan penggunaan. Tilam dan penutup mata juga turut tersedia bersama pakej, ibubapa bayi hanya perlu tunggu dirumah dan terus melakukan rawatan fototerapi dengan serta merta. Caj tambahan dikenakan untuk penghantaran selepas waktu bekerja.


Telah terbukti ramai ibu bapa yang gembira dengan hasil rawatan fototerapi dari rumah dengan Bluelite. Kesihatan bayi mereka semakin pulih dan bebas dari jaundis. Berikut merupakan beberapa testimoni berjaya dari beberapa orang pengguna.


sakit kuning

Jadi disini saya nak kongsikan dengan anda kenapa ibubapa perlu menggunakan mesin fototerapi di rumah dengan Bluelite Malaysia?
  • ✔ anak tak perlu berjauhan dan tinggal di wad hospital
  • ✔ tak perlu banyak berjalan dek luka belum sembuh
  • ✔ boleh bergilir menjaga anak di rumah bersama suami
  • ✔ menyusukan anak dengan lebih selesa
  • ✔ jimat tak perlu bayar mahal bil hospital swasta
  • ✔ tak perlu stress di hospital kerajaan
  • ✔ mudah,selamat dan merupakan satu-satunya syarikat yang mempunyai lesen dari Medical Device Authorities Malaysia.

DISKAUN SEHINGGA RM20 | Nak lebih DISKAUN? Pembaca blog mawardiyunus.com layak menerima special discount dengan Bluelite jika menyatakan kod BLMY semasa membuat tempahan. Kod BLMY hanya sah untuk tempahan Bluelite di kawasan PULAU PINANG sahaja ya!

Home Phototherapy Services Sdn Bhd
A-16-12 Kompleks BM City,
Jalan Perda Selatan, Bandar Perda,
14000 Bukit Mertajam, Penang

Telefon: 012 271 1894


Instagram: @bluelite_my
Website: www.bluelite.com.my

Anda telah membaca artikel berkenaan Sewa mesin fototerapi bluelite untuk masalah kekuningan / jaundice di kuala lumpur, seremban dan pulau pinang.

Post a Comment

0 Comments