ODER MAKANAN DIKEDAI MAMAK GUNA APLIKASI WECHAT PAY


WeChat Pay MY telah memperkenalkan perkhidmatan digital mobil 'Smart Order' yang mana ianya adalah berfungsi sebagai perkhidmatan pesanan makanan secara digital melalui aplikasi di telefon pintar anda tanpa bantuan orang pengambil oder di restoran. Pesanan yang didigitalkan ini bertujuan untuk melancarkan serta memudahkan sesi melepak di restoran ‘mamak’ kegemaran para pengguna. 


Smart Order adalah cara yang lebih praktikal serta mudah untuk restoran mamak melayani pelanggan mereka. Pelanggan boleh memesan makanan daripada menu dalam aplikasi dan membayarnya secara langsung dengan hujung jari mereka. Makanan itu kemudiannya akan dihidangkan oleh para pelayan, sekaligus memendekkan waktu pesanan dan meningkatkan kecekapan.

"Restoran Mamak di Malaysia sentiasa menjadi kawasan yang sesuai untuk gangguan tunai, dan melalui Smart Order, WeChat Pay MY berharap untuk menerajui dan menjadi perintis dalam meningkatkan pengalaman 'mamak' untuk pelanggan," kata Jason Siew, Ketua Pegawai Eksekutif WeChat Pay MY.

Beliau menambah bahawa matlamatnya adalah untuk membolehkan pengguna WeChat Pay mengelak daripada perlu menunggu pelayan, atau barisan panjang untuk makanan. Sebaliknya, pesanan dan pembayaran boleh dibuat menerusi aplikasi WeChat Pay. Ini akan secara berurutan memberi pengguna lebih banyak peluang untuk menggunakan WeChat Pay MY untuk transaksi pembayaran yang lebih mudah dan lebih lancar. 

WeChat Pay MY membayangkan gaya hidup yang selesa dan bermanfaat bagi kedua-dua pengguna dan pedagangnya dan akan terus memanfaatkan pengalaman, teknologi, serta keupayaan platform pembayarannya untuk menawarkan pengguna satu pengalaman pembayaran mudah alih yang cemerlang bagi memudahkan kehidupan harian semua orang.


Sempena pelancarannya, WeChat Pay MY menawarkan promosi dengan perbelanjaan minimum sebanyak RM8 pada resit tunggal, pengguna boleh mendapatkan RM3 diskaun pada bil mereka! Promosi ini berlangsung sehingga 31 Julai 2019 sahaja, jadi jangan ketinggalan peluang ini dan mula memesan pintar di restoran kegemaran anda sekarang dengan WeChat Pay!


Promosi ini boleh didapati di kedai-kedai yang mengambil bahagian terpilih di seluruh Malaysia.

Selangor
ABC Foods Corner (Balakong) 
ABC Foods Corner (Desa Petaling) 
ABC Foods Corner (Puchong) 
ABC One Bistro (Brickfields) 
ABC One Bistro (PJ) 
Syed Bistro Kelana Jaya 
Syed Bistro Lembah Keramat 
Syed Bistro PJ 
Syed Bistro Puchong 
Syed Bistro Shah Alam Sek 11 
Syed Bistro Shah Alam Sek 14 
Syed Bistro Shah Alam Sek 9 

Kuala Lumpur
Ishin Japanese Restaurant, KL 
Syed Bistro Bangsar 
Syed Bistro Dang Wangi, KL

Johor
18C Café, Pontian, Johor 
Larkopi, Skudai, Johor 
Red Vege, Pulai, Johor 
The Metallic Kitchen, Bukit Indah, Johor 
The Metallic Kitchen, Mount Austin, Johor 

Ipoh
Como Café Ipoh 
U 2 Caffe, Ipoh 

Penang
Syed Bistro Penang 
The Lightbulb Café Penang 
US Pizza Greenlane 
US Pizza Bukit Mertajam 
US Pizza Raja Uda 
US Pizza Summerton 
Winter Warmers Coffee & Teahouse (Straits Quay) 
Winter Warmers Coffee & Teahouse (AEON Mall Alma) 
Winter Warmers Coffee & Teahouse (All Seasons Place) 
Winter Warmers Coffee & Teahouse (Autocity) 
Winter Warmers Coffee & Teahouse (Gurney Plaza) 
Winter Warmers Coffee & Teahouse (Queensbay Mall) 
Winter Warmers Coffee & Teahouse (Sunway Carnival) 

Perkhidmatan Smart Order akan tersedia di pedagang yang mengambil bahagian di sekitar Kuala Lumpur, Johor dan Pulau Pinang. Untuk maklumat lanjut, log masuk ke halaman FB WeChat Pay MY di: www.facebook.com/WeChatPayMY.official/

Post a Comment

18 Comments

  1. Eh Johor ada eh ...ooo boleh cuba laaa donlod ..

    ReplyDelete
  2. woww dh advance betul wechat dan kedai mamak sekarang yea, siap ada smart order dan jenis smart pay cmni dah hehe baguslaa senang laa lepas nii kan 😁

    ReplyDelete
  3. Pergh! Mamak pon dah canggih! Hebat betullah! Terbaik! Senang lepas ni kalau nak order. Guna sahaja aplikasi. Settled! Tapi syg, dkt Melaka tkde. Hehehhe

    ReplyDelete
  4. wow. senangnya mcam ni. order je dari rumah. agak-agak malas masak boleh order guna hp. tapi tapi tapi kenapa pahang tak ada? sadisnya. tak adil sungguh. hahah. plis buat dekat pahang jugak plis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang ni xleh oder dari rumah. just kt kedai tu je. sbb ada bar code di meja yang kita kena scan. nanti makanan akan sampai di meja tersebut.

      Delete
  5. Wah. We chat pay pulak skrg. Senang bila ada apps camni. Tertinggal cash pun takpe. Pakai fon je nak bayor. Janji dalam bank ade duit. Hehe

    ReplyDelete
  6. Tu diaaa.. sikit punya senang la semua benda skrg ni. Nasib zaman belajar dulu x wujud benda-benda ni kalau tak habis duit kat makan saja. Hahaha.

    ReplyDelete
  7. Uih, mamak pun dah boleh bayar guna Wechat Pay ye. Mamak pun dah lagi maju dari saya hahah. So far tak pernah lagi bayar thru scan&pay ni walaupun tahu proses dia senang. Banyak pulak tu yang cover area Penang, senang lah.

    ReplyDelete
  8. Woah makin canggih dah sekarang kan! Sampai terus order atau nak order awal pun boleh. Pergh memang efisyen betul! Nak lepak mamak pun lebih sempoi je dengan member-member. Kena try ni. Thank you for sharing this, bang!

    ReplyDelete
  9. makin senang sekarang, semua pakai e wallet. Lagi setahun 2 , nampaknya e wallet di Malaysia ni akan lebih diterima meluas.
    Wechat pay ni rasanya di China dah digunakan meluas di sana, skrg makin byk digunakan di premis kat Malaysia

    ReplyDelete
  10. Macam2 e-wallet sekarang, banyak promosi yang menarik. WeChat Pay also got this function now. Interesting!

    ReplyDelete
  11. Wahhh.. dasyatlah wecaht sekarang, boleh order makanan terus. Senangnya macam ni, macam macam dah ada dekat Malaysia ni. Dah setaraf negara maju.

    ReplyDelete
  12. melaka x byk lagi servis gini.
    maybe sebab mudah kot nak beli makanan sendiri, kan?
    kl, selangor, haruslah ada apps camni.
    dan keluar makan, masa x cukup kekadang.

    ReplyDelete
  13. WeChat dah makin banyak bagi servis untuk industri F&B kan - aritu Starbucks now mamak plak.
    Pasni takyah risau duit dalam wallet tak cukup, kena pasti duit dalam akaun tu cukup hehehe

    ReplyDelete
  14. bagusnya dah banyak pilihan untuk cashless sekarang ni tapi dalam area selangor tak banyak sangat kedai mamak yang selalu lepak haha anyway thanks for sharing this.

    ReplyDelete
  15. Wahh sekarang ni semua benda nak buat ewallet. Tak tahu pulak wechat pun ada buat ewallet jugak.

    ReplyDelete
  16. Wah.. Kedai mamak dah semakin moden dah guna Wechat Pay npknya org tua2 tak blh nk lepak2 mcm biasa sbb bkn semua Ada WWechat tmsk kak..

    ReplyDelete
  17. Dasyat sekrang ni ek. Semua dah gone cashless transaction dah. Even kedai mamak pun?!. Fuhh~

    ReplyDelete