travel, food and lifestyle blog

Monday, October 31, 2016

SUSU TERBAIK UNTUK PENGHADAMAN KANAK-KANAK | FRISO GOLD




Ramai diantara kawan-kawan seusia saya sudah mempunyai anak. Namun ada diantara mereka sudah mempunyai lebih dari seorang anak. *saya je yang belum berkahwin apatah lagi nak mempunyai anak kan. hehe. Kebiasaannya heboh jugak di group-group whatsapps dengan mereka-mereka ni dengan perihal anak masing-masing. Kadang-kadang tu terfikir jugak, walaupun masih belum berkahwin, saya perlu belajar dan bersedia dari sekarang tentang hal-hal rumah tangga ni.

Bila kita sentuh berkenaan isu anak-anak, banyak perkara yang kita perlu ambil tahu walaupun masih belum berkahwin, bukan apa bila dah berumah tangga dan dapat anak nanti mudah. Bagi kawan-kawan yang dah berkahwin, kebiasaan bila ada berlaku apa-apa masalah berkenaan anak-anak mereka akan cuba untuk mendapatkan pandangan dari kawan-kawan dari group whatsapp. Kadang-kadang tu, kita yang masih belum berkahwin ni secara dengan sendiri belajar dari apa yang mereka bincangkan. Apa yang menarik perhatian saya berkenaan isu masalah kanak-kanak ni adalah seperti masalah penghadaman. *agak-agak apa puncanya? dan apa pula ubatnya?




Saya yakin ramai ibu bapa di luar sana sedar bahawa manakanan bernutrisi boleh membantu menjaga anak mereka supaya membesar lebih kuat dan kurang terdedah kepada sakit biasa. Bagi si manja, ia bukan hanya cukup sekadar hal tersebut, kepentingan aspek penghadaman juga perlu di beri perhatian oleh ibu bapa mereka.


Sistem penghadaman kita bertanggungjawab untuk mencerna makanan supaya badan kita dapat menyerap nutrien. Oleh sebab tulah penghadaman yang baik memainkan peranan yang sangat penting dalam membina daya ketahanan semulajadi bayi terhadap penyakit.
Kita perlu sedar bahawa tak semua makanan bernutrisi adalah sama, ada juga diantara makanan bernutrisi ini sukar untuk dihadam kerana kaedah pemprosesan yang dilalui menggunakan haba yang terlalu panas dan tinggi.

Jadi, jom kita sama-sama lihat pada makanan asas kanak-kanak iaitu susu. Apa yang saya boleh katakan disini, susu yang ibu bapa berikan kepada anak-anak mereka haruslah dari susu yang berkualiti tinggi dan terbaik. Apa yang saya boleh cadangkan kepada para ibu bapa, susu Friso Gold merupakan pilihan susu yang harus dicuba oleh setiap ibu bapa yang inginkan anak-anak mereka membesar tanpa masalah penghadaman yang serius kerana ianya telah ditambah baik dengan formulasi dengan teknologi LocNutri™ terkini.


Untuk pengetahuan korang, LocNutri™ini merupakan satu inovasi pengeluaran yang memastikan nutrien dalam susu tidak terlalu panas semasa waktu pemprosesan. Oleh itu, nutrisi dipelihara dalam stuktur semulajadinya yang mudah dihadam. Hal ini dapat menjelaskan bahawa produk susu dari jenama Friso Gold merupakan pilihan terbaik untuk penghadaman kanak-kanak.

Share:

1 comment:


Saya ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri maaf zahir batin kepada semua pembaca setia blog www.mawardiyunus.com.

Total Pageviews

PENULIS

PENULIS

RAKAN BLOGGER

Labels

Blog Archive