HARGA MEE SERENDAH RM1.90 DI BOAT NOODLE

HARGA MEE SERENDAH RM1.90 DI BOAT NOODLE | Dah lama rasanya MY meginam nak makan di Boat Noodle, Alhamdulillah selepas Majlis Amal Berbuka Puasa di Klang Parade tempoh hari Blogger Mek Onie bawak MY dan rakan-rakan untuk tapau air teh di Boat Noodle. *what!!!! takkan semata-mata untuk teh ais je kot kan?. Tapi korang jangan melatah dulu, kerana teh ice ni la MY dan Blogger Penaberkala sanggup turun TimesSquare untuk berbuka di Boat Noodle tau. *ha nampak tak pengaruh dia macamana?.Selagi tak dapat kami tak nak balik katanya. hehehe.

Kemeriahan Boat Noodle Time Square
Kemeriahan Boat Noodle Time Square
MINUMAN PILIHAN DI BOAT NOODLE | Memandangkan sebelum ni di Klang Parade kami dah cuba Cha-Yen (Thai Ice Tea) (B01) yang berharga RM 6.90 kali ni kami memilih Ice Blended Thai Tea (B14) yang berharga RM 8.90 pula. Kedua-dua air ni memang tidak mengecewakan tekak ni.

Ice Blended Thai Tea
Ice Blended Thai Tea (B14) – RM 8.90
Selain dari  Cha-Yen (Thai Ice Tea) dan Ice Blended Thai Tea , Boat Noodle juga mempunyai pilihan minuman popular lain seperti Ice Blended Thai Green Tea (B15) (RM 8.90) dan Ice Blended Thai Coffee (B16)  (RM 8.90). Bagi mereka yang sukakan pada minuman segar, bolehlah mencuba Ice Blended Thai Coconut dengan harga RM 8.90.

Apa yang boleh MY katakan  Ice Blended Thai Green Tea cukup berbeza dengan minuman green tea yang pernah MY minum sebelum ni. Ianya cukup lemak manis dan sedap. Tak rugi juga kalau nak try.

MAKANAN BOAT NOODLE | Bila sampai bab makanan ni. Semua sudah sedia maklum dengan signature hidangan di Restoran Boat Noodle ni. Disini dikatakan terdapat 4 jenis mee, 2 jenis hidangan nasi dan 9 jenis makanan sampingan. *memandangkan kami dah keyang, kami sempat oder mee sahaja.

Mee
Jenis mee yang korang pilih bergantung kepada jenis kuah serta bahan utama sama ada ayam atau daging.

Ayutthaya | Resipi ini berasal dari wilayah Ayutthaya dekat Bangkok dan mempunyai rasa sengit berdasarkan kuah sup berkrim gelap yang mempunyai lebih kurang sepuluh jenis herba. Kuahnya mempunyai konsistensi yang lebih tebal daripada Pathumthani dan berwarna keperangan. Mempunyai rasa sedikit kepedasan.

Pathumthani | Resipi Pathumthani menggunakan kicap pekat dan mempunyai rasa masam dengan rasa pedas yang halus. Dibuat dengan kira-kira 19 herba, ia juga mengandungi lima jenis serbuk rempah, bunga lawang dan kulit kayu manis.

HARGA MEE SERENDAH RM1.90 | Jangan terkejut kalau MY katakan bahawa mee dia berharga RM1.90 semangkuk. *what!!!! RM1.90 sen je? Dengan potion yang kecil ni la membuatkan pelanggan mereka boleh memesan dan memakan mee sehingga bermangkuk-mangkuk. Bagi MY ni merupakan strategi pemasaran dan promosi yang cukup unik. *jadi kami pun oderlah banyak-banyak juga. eh hehehe.

Keenakan mee yang tak mustahil akan buat korang oder lagi
Keenakan mee yang tak mustahil akan buat korang oder lagi
KENAPA BOAT NOODLE | Untuk pengetahuan korang Boat Noodle ni merupakan ‘Thai street-food’ yang di ilhamkan oleh pengasasnya daripada konsep peniaga-peniaga kecil di atas sampan di sungai tengah negara Thailand. Disebabkan rasa yang unik dan cara hidangannya yang lain dari yang lain, jadi mereka  telah membawa konsep mee sampan ini ke Malaysia.

Floating Market – Boat Noodle Stall_Sumber guanchuaphotography
Floating Market – Boat Noodle Stall_Sumber guanchuaphotography
CAWANGAN BOAT NOODLE DI MALAYSIA | Restoran Boat Noodle ni mempunyai banyak cawangan. Antara cawangan-cawangannya adalah :
1-Empire Damansara, GO3a, Heritage Lane
2-The School at Jaya One, P2, Same Floor as Cold Storage
3-Ikon Cheras, G Floor
4-Berjaya Times Square, Level 2
5-Publika, Block C5, Level G3, Lot 30a
6-Sutera Mall, Johor Baharu, L2-550C
7-Gamuda Walk, Kota Kemuning
8-Klang Parade, 5th Floor
9-D'Pulze Cyberjaya

Post a Comment

8 Comments

  1. Sodapnye lahai nmpk me tu, btw Selamat Hari Raya buat tuan blog sekeluarga :)

    ReplyDelete
  2. saje je kan kannn.... nak bagi kite telan ailio....

    ReplyDelete
  3. tenkiu info.....asal halal, i ngap!!haha
    btw,done to follow you..follow me back...haha...
    www.yayacendana.com

    ReplyDelete
  4. haihhhhhhh... mengidam la awak !

    ReplyDelete
  5. sampai hati ko tak ajak aku kan

    ReplyDelete
  6. Haishhh..ni yang nak makan boat noodle ni..kita tak merasa lagi

    ReplyDelete
  7. Dah lama nak p sini... Huhu ts tu dekt je tapi kemalasan nak pg..haha boleh la pg sini order yg best2 mcm MY ckp.. Nice entry! ;)

    ReplyDelete
  8. Sedap...tp menunggu yg x tahan..😞

    ReplyDelete