TERATAK RIVERVIEW RESORT | TEMPAT REKRIASI 2 NEGERI


TERATAK RIVERVIEW RESORT
| TEMPAT REKRIASI 2 NEGERI | Kepada yang inginkan suasana percutian yang mendamaikan MY ada satu tempat menarik nak reccommand kan kat korang iaitu di TERATAK RIVERVIEW RESORT. Tempat ni MY pernah datang bersama Sahabat Media untuk trip Ulu Selangor.

Apa yang menariknya mengenai TERATAK RIVERVIEW RESORT ni, ia berada si sempadan 2 buah negeri iaitu negeri Perak dan Selangor.

Bermula dari tahun 2008 sehingga kini, Teratak Bernam Riverview semakin berkembang dan maju. Kini, TERATAK RIVERVIEW RESORT menggunakan alternatif tenaga solar untuk menjana kuasa eletrik untuk kegunaan seluruh kawasan resort.

Memandangkan lokasi TERATAK RIVERVIEW RESORT berada jauh ke dalam kawasan hutan, kenderaan khas seperti pick up disediakan untuk mengangkut pengunjung yang datang dengan menggunakan bas. Bagi mereka yang berkenderaan sendiri boleh terus masuk kerana laluan ini tidak muat untuk laluan bas.

KEMUDAHAN DI TERATAK RIVERVIEWTERATAK RIVERVIEW RESORT menyediakan 18 chalet berserta bilik air. Setiap unit adalah sesuai untuk 5 orang. Chalet ini terletak di sebelah kawasan Selangor.

Mereka juga mempunyai beberapa jenis asrama dan kawasan untuk perkhemahan. 

AKTIVITI-AKTIVITI DI TERATAK RIVERVIEW | Ini merupakan antara aktiviti-aktiviti yang boleh dilakukan disini. Seperti Tubing, flying fox, abssiling, 4x4 water river crossing , Jungle treking / night walk dan macam-macam lagi.

Okay semua dah enjoy, segala aktiviti dah setel jom balik. Kami dah datang, korang pulak bila lagi kan.
Jadi kalau teringin ke sini korang boleh cuba contact mereka di sini:

Hakim : 0135335033
Hanah : 0195115033

atau email :



Post a Comment

15 Comments

  1. menarik... kena masukkan dalam list tempat percutian ni... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. nnti boleh ajak kawan2 bro. serius byak aktiviti leh buat kt sini

      Delete
  2. perhh...mcm best ja resort ni..

    ReplyDelete
  3. mencabar jugak mainan die..syokk oo

    ReplyDelete
  4. Assalammualaikum... MY,

    mselim3 pernah dulu gi fly fox... pernah gigil gak kaki... kalau jatuh.. seram gak. Tapi berani kan diri aje.. mencabar mmg mencabar,,

    mselim3

    pls: nice kalau gi sini..

    ReplyDelete
  5. Bestnyaaa main Tubing tu! Teringin nak try! Memang aman dan cantik tempat ni. Hurmmm banyak sungguh tempat yang menarik yang ena tak tahu. Terima kasih atas perkongsian

    ReplyDelete
  6. syoknyaaaa.....bila nk ajak aku join trip mcm ni bro...

    ReplyDelete
  7. Pengalaman yang menarik terutama aktiviti disungai.

    ReplyDelete