travel, food and lifestyle blog

Thursday, March 28, 2013

DOA-DOA UNTUK MERAWAT PENYAKIT KANSER

Alhamdulillah kali nie gua dapat satu petua lagi cara berubat mengikut cara Islam. Cara untuk merawat penyakit kanser. 

Lapan surah ini diamalkan dan dibaca untuk memusnahkan sel-sel barah kanser. Jika pesakit dapat membacanya lagi baik. Jika tak terdaya atau kurang baik bacaannya maka boleh minta suami, ayah, ibu atau orang lain membaca untuknya.


Selok-eloknya sebelum memulakan bacaan surah dibawah :

1. Istighfar 10x. 
2. Salawat Nabi 10x. 
3. Al-Fatihah 1x.

Sediakan sebotol secukupnya air yang bersih lagi suci dan setiap kali habis surah dibaca, ditiupkan kepada air. Pesakit dinasihat minum air bacaan tiap-tiap hari dan sapu/mandi pada anggota yang kena barah kanser. InsyaAllah kerana sakit dan sembuh semua kekuasaanNya.

1. Surah Al Maidah (Ayat 82-91). 
2. Surah Al Araf (Ayat 70-81). 
3. Surah Ar Ra'd (Ayat 16-28). 
4. Surah Al Anbiyaa' (Ayat 38-50). 
5. Surah Asy Syu'ara (Ayat 185-227). 
6. Surah Az Zummar (Ayat 42-52). 
7. Surah Ghafir (Ayat 67-77). 
8. Surah Az Zukhruf (Ayat 52-70).

Kepada sahabat-sahabat tolong sebarkan dengan menekan butang share yang berwarna biru dibahagian bawah sebelah kanan entry ini kepada ahli keluarga, saudara dan kenalan yang sedang mengidap penyakit kanser. Semoga dengan menolong mereka yang sakit, akan juga mendapat pahala dari bacaannya serta pahala kerana menolong sesama hamba yang benar-benar memerlukan pertolongan dan penyembuhan dari-Nya . Insyaallah

Sumber : Pakar diari hati



Share:

27 comments:

  1. Terima kasih, entri yang sangat berguna dan membantu saya.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau air semua dah buat adakah kita bole hanya baca sahaja surah2 ni tiap2 hari

      Delete
  2. walaupun kita tahu kanser tiada ubat, tapi kaedah dari Al Quran ini boleh diamalkan :) sebab rasulullah bersabda tiada penyakit yang tidak boleh disembuhkan kecuali mati :)

    ReplyDelete
  3. Al-Quran tu sendiri banyak rahsia yang kita sendiri tidak tahu. Sebab tu kita perlu membaca dan fahami setiap ayat dalam Al-Quran tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah Al-Quran pegangan kita.. segalanya ada didalam tu

      Delete
  4. hehe..islam itukan indah? ehehe..walau kta ada penyakit..at least kta kena juga usaha..jangan mudah putus harapan.. :)

    btw header smart lorh.. :)

    ReplyDelete
  5. terima kasih utk perkongsian ni =)

    cantik header baru.haha

    ReplyDelete
  6. AlQuran memang sebaik2 ubat.. rajin2 baca InsyaAllah Allah pelihara :) entry nie terbaik buat tambah ilmu agama..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye beto tu aida.. sama2 la kita kongsi kalau ilmu tu berguna :)

      Delete
  7. thanx atas perkongsian mawar. makcik wa dua orang kena kanser. huuuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama2... oh.. moga 2 dapat membantu la ye.. Insyaallah

      Delete
  8. terma kasih atas pengkongsinannya..

    ReplyDelete
  9. Dulu arwah bf aku kena tumor otak so kawan aku ada cakapkan petua ni kat aku. Aku cakap kat mak dia dan diorang nak practicekan petua ni tapi tak sempat sebab Allah lebih sayangkan dia. btw, nice sharing. :)

    ReplyDelete
  10. Al-Quran itu mukjizat yg diberi kepada nabi Muhamad dan juga umatnya ia juga penyembuh penyakit cuma kita tak tau surah apa yg patut dibaca dan diamalkan untuk penyakit tertentu seperti kanser ni.Terima kasih kerana berkongsi ilmu.

    ReplyDelete
  11. Terima kasih kongsi info.saya amat memerlukannya...

    ReplyDelete
  12. Terima kasih info yang bermanfaat ini..

    Sharing dari saya sebagai alternatif dan usaha dalam merawat penyakit kanser dan masalah kesihatan yang lain.. Jom tonton dan Like video ini..

    https://www.youtube.com/watch?v=QClZFUDD3nE

    ReplyDelete

Total Pageviews

PENULIS

PENULIS

RAKAN BLOGGER

Blog Archive