Festival Kereta Lumba Tarikan Terbaru di LEGOLAND® Malaysia Resort


Buat pertama kalinya, LEGOLAND® Malaysia Resort telah mengubah taman tema mereka menjadi dunia litar lumba, memberi laluan kepada Festival Build The Thrills yang serba baharu.

Festival Build The Thrills ini telah bermula pada 15 April dan akan berakhir pada 26 Jun 2022. Apa yang menarik, festival ini ada menawarkan pelbagai aktiviti & pertunjukan yang menghiburkan untuk memastikan tetamu mendapat keseronokan yang maksimjm, termasuk peluang untuk menyaksikan & mengambil gambar bersama model LEGO® Ferrari 512 M berskala besar, dengan berat 280kg, pada 2700 x 1200 x 700 mm, versi 3D bersaiz sebenar.


Untuk pengetahuan korang, replika ini mengambil masa 164 jam untuk direka bentuk dan 480 jam lagi untuk membinanya dengan 78,496 bata. Tetamu yang hadir juga boleh menyerlahkan kreativiti dan imaginasi mereka untuk membina, menguji dan berlumba kenderaan LEGO® ciptaan mereka.

Festival  ini menandakan salah satu kerjasama terbesar antara LEGO dan LEGOLAND Malaysia Resort, direka khas untuk tetamu yang fanatik dengan sukan lumba kereta dan merasai pengalaman sebenar berada di litar lumba kereta.



Bagi tetamu yang ingin menyahut cabaran ini dengan lebih mendalam, mereka bolehlah singgah ke zon LEGO® Mindstorms untuk satu siri bengkel berasaskan STEM, pelumba maze robotik, serta membina dan menguji kenderaan menggunakan LEGO® Technic.

Apa Lagi Menarik LEGOLAND Build The Thrills

Live Performances:
Persembahan nyanyian dan tarian bersama bintang LEGO Friends of Heartlake City, yang semuanya akan membuat persembahan dalam pakaian perlumbaan serba baharu di "Friends Rally Showcase". Selain pertunjukan pembukaan dan perpisahan harian, terdapat juga barisan Persembahan Stunt, Tech Mech dan Bike Stunts yang mengagumkan.


Meet And Greet:
Temui pelumba LEGO: Pembina Teknikal, Juara Kelajuan dan City Racer, semuanya memakai uniform perlumbaan. Pastikan anda juga temui watak-watak yang hebat Emmet, Wyldstyle, Elvie dan Bricky di sekitar resort.

Aktiviti lain :
  • Bagi korang yang sukakan pada penyelesaian teka-teki, tonjolkan kelebihan anda  dengan mencari dan melihat kenderaan LEGO unik di seluruh Taman Tema.
  • Aktiviti Membina Pit Stop di mana anda boleh membina kereta lumba anda sendiri atau kenderaan lagak ngeri dan mengujinya.
  • Tingkatkan daya saing anda di Rescue Academy. Jadilah keluarga terpantas untuk menyelesaikan cabaran menyelamat kebakaran untuk memenangi lencana untuk anak-anak.
  • Cabutan Bertuah Harian dengan hadiah hebat setiap hari Jumaat, Sabtu dan Ahad, di mana pemenang boleh merasai pengalaman berdiri di atas podium semasa majlis penyampaian hadiah.
  • Pelbagai sijil pencapaian boleh diperolehi dengan melengkapkan aktiviti binaan. Lawati Pameran Serangan Trek, tempat kanak-kanak boleh mencuba kenderaan epik.
  • Nikmati hidangan di Food Truck dan The Café di mana hidangan kanak-kanak akan dihidangkan di atas pinggan makan berbentuk kereta, hanya tersedia semasa acara itu.
Promosi Semasa yang Ditawarkan


Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang LEGOLAND Build The Thrills, korang boleh layari laman rasmi laman web mereka di https://www.legoland.com.my/explore/shows-entertainment/build-the-
keseronokan/ atau halaman media sosial   di Facebook dan Instagram.




Post a Comment

1 Comments

  1. Meriah suasana kannn.. seronok ketemu korang juga semua..

    ReplyDelete