6 KOLEKSI BAJU RAYA 2018 DARI MAWARRED ! KOLEKSI KE-5 PERNAH VIRAL

Kain sari makin menjadi pilihan di kalangan wanita Melayu di Malaysia untuk dijadikan material kepada baju kurung dan sebagainya. Ini kerana, kain sari merupakan kain yang sangat sesuai untuk dibuat pelbagai jenis baju dan mempunyai keunikan tersendiri.

1.0 MAWARRED

Bagi mereka yang inginkan satu kelainan untuk digayakan pada pagi raya nanti, saya cadangkan anda untuk lihat beberapa koleksi raya dari Mawarred yang semakin meningkat naik selepas salah satu dari koleksi rayanya viral baru-baru ini.

Untuk pengetahuan korang, butik Mawarred telah bertapak selama dua (2) tahun dimana ianya dimiliki oleh seorang anak muda Siti Aishah Sulaiman yang merupakan bekas seorangperamugari  disalah sebuah syarikat penerbangan di Malaysia.

Siti Aishah Sulaiman dua dari kiri bersama team Mawarred yang lain

Menurut Siti Aishah Sulaiman, semua koleksi busana Mawarred direka sendiri dengan mengambil inspirasi daripada rekaan pereka tersohor luar negara.
“Saya bukanlah pereka fesyen, sebaliknya mempunyai kelulusan dalam bidang Pemasaran Perniagaan dari Universiti Teknologi MARA (UiTM) dan pernah bertugas sebagai pramugari Air Asia X suatu ketika dahulu.
Oleh kerana minatnya yang menggunung dalam bidang fesyen, beliau telah mencipta jenama sendiri dan mengkaji fesyen di luar negara sebelum mereka pakaian.

1.1 KOLEKSI RAYA 2018 BERKONSEPKAN KAIN SARI

Apa yang menariknya, Mawarred mengangkat identitinya pada 2018 ini dengan koleksi raya yang menggunakan material kain sari. Untuk pengetahuan semua, fabrik sari yang digunakan oleh mereka diimport dari negara India dan dijahit oleh tukang jahit dari Malaysia sendiri bagi memastikan kualiti jahitan yang terbaik untuk dijual kepada pelanggan mereka. 






Apa yang unik, Mawarred memilih nama nama pencuci mulut dari india untuk setiap koleksi raya kali ini. Antaranya adalah Black Gold Panupuri, Maroon Malpua, Pink Chole dan lain lain lagi. Setiap koleksi dan design dari Mawarred ini merupakan idea fresh dari pemiliknya sendiri.

Untuk koleksi raya 2018 ini, mereka telah mengeluarkan 14 rekaan dan kini hanya tinggal beberapa koleksi sahaja. Jadi, jom kita lihat koleksi-koleksi tersebut.

Black Gold Panipuri & Olive Gold Panipuri

Blue Chole & Pink Chole

Rose Burfi Pink & Rose Burfi Blue

Sequin Paneer Blue & Sequin Paneer Burgandy

Maroon Malpua & Peach Chutney

Ini adalah antara rekaan yang menjadi jualan paling hangat untuk Mawarred. Koleksi lima (5) iaitu Maroon Malpua pula merupakan koleksi yang pernah viral dipakai oleh Fathia Latif tempoh hari.


Jadi sekiranya korang berminat untuk mendapatkan busana raya dari Mawarred ini, boleh terus menghubungi mereka di facebook page atau instagram Mawarred dengan segera. Untuk maklumat lanjut, korang boleh rujuk info info seperti yang tertera dibawah ini.

Butik Mawarred 
No.10-08, Tingkat 10,
Plaza Azalea, Seksyen 14,
43000 Shah Alam,
Selangor

Facebook
Instagram

Post a Comment

19 Comments

  1. the design banyak cantik. i love this . grab one for some events usage

    ReplyDelete
  2. cantik cantik koleksi mawarred nih. beraya sakanlah kalau dapat pakai baju koleksi dorang. nanti kalau pakai mesti orang tertukar aku dengan fathia latif kan.

    ReplyDelete
  3. Emi perasan baju raya tahun ni banyak berkonsepkan kain lace. Pergi shopping baju raya memang rasa rambang mata sangat. Semua cantik2. Nanti nak terjah mawarred ni la.

    ReplyDelete
  4. Ingat Mawardi buka butik, rupanya MawarRed, kah!

    Lawa juga design baju kat sini. Nampak modern dan eksklusif. Next time, sila buat juga baju untuk lelaki ye. Hehehe

    ReplyDelete
  5. aduhhh cantiknya koleksi koleksi dari butik ni ..cantik cantik belaka. tapi apekan daya tunggu lepas beranaks la sis soping situ.. hehee.. thanks sharing the info !

    ReplyDelete
  6. haha fesyen kain sari ni sebenarnya dah lama dah..10 years back..tp skrg dikembalikan balik hahaha...nmpk cun...hilma x berapa suka sgt material kain sari ni sbb kasar and berat...

    ReplyDelete
  7. ni uols punya koleksi ke. nama dah sama hehhe. cantik-cantik design dia. hopefully nanti ada pulak design utk lelaki pulak

    ReplyDelete
  8. Kelas la nampak design dia. Koleksi jahitan yang ada bunga ros dan ada jalur emas tu menambat hati saya lah. Harga dia agak2 sekelas design yang dicipta ke?.

    ReplyDelete
  9. Koleksi dia memang sangat cantik..kemas jahitan dan corak pun menarik..harga boleh tahan gak la kan..untung la mawardi..butik ada iras2 nama sendiri

    ReplyDelete
  10. bila dah jadi baju nampak cantik..berkualiti..tapi kain macam ni kena jaga elok-elok..basuh pun tak boleh mesin..kang rosak sayang..dulu sebelum kawin suka lace2 ni..

    ReplyDelete
  11. kain sari ni orang pompuan jarang suka sebab dia agak panas...tapi kalau koleksi butik ni tak panas not bad la..sebab kain sari mmg sangattttt cantik kalau dibuat baju heheheheh

    ReplyDelete
  12. Cantik juga koleksi baju raya mawarred ni. Nampak eksklusif tau. Nila pakai di pagi raya confirm banyak mata memandang

    ReplyDelete
  13. Cantik2 nya koleksi raya dari mawarred. Design pulak sangat terkini. Suka dengan beading dia. Macam2 corak ada. Mesti meriah kalau pakai di pgi raya nanti

    ReplyDelete
  14. Elegan sungguh rekaan Mawarred nie. Nampak cantik dan ekseklusif. And I love the fact that she is using saree too.

    ReplyDelete
  15. Yuhuuii... koleksi baju baju dari butik Mawarred cantuk semua. Klo Abby di suruh milih pasti bingung deh jadinya. Pilih semua aahh...

    ReplyDelete
  16. Katanya sekarang depa tengah ada flash sale RM100 discount, rugi sape yang tak terjah ke showroom Mawarred di Shah Alam. Baju-baju dia lawa.

    ReplyDelete
  17. wah.. cantik betullah all the dresses and hati ni tergerak nak cuba jugak.. heheh... really beautiful!

    ReplyDelete
  18. Oh wow! I love all their baju raya, especially their blue chloe and peach chutney. Will check out soon, thanks

    ReplyDelete
  19. Love the detailing on each clothing, makes it stand out on it's own without much prints

    ReplyDelete