BUFFET MAKANAN HALAL VIETNAM DI ALOFT KUALA LUMPUR SENTRAL


Jika korang merupakan salah seorang dari penggemar masakan Vietnam dan berada di sekitar Kuala Lumpur dan Selangor , ini merupakan salah satu promosi makan malam yang korang perlu ambil tahu. Tidak terlalu jauh kerana ianya di Aloft Kuala Lumpur Sentral yang berada bersebelahan dengan KL Sentral.

Nguyen Huu Trung dan Nguyen Phuoc Hau dari Sheraton Nha Trang, Vietnam

Untuk pengetahuan korang semua, Promosi yang diperkatakan akan bermula dari 10 hingga 22 November 2017 di Restoran Nook, Aloft Kuala Lumpur Sentral dan akan menyajikan buffet makan malam berkonsepkan Vietnam iaitu Festa Makanan Pho You dengan hidangan khas dari tetamu Nguyen Huu Trung dan Nguyen Phuoc Hau yang diterbangkan khas dari Sheraton Nha Trang, Vietnam.


Promosi Buffet Makanan Vietnam ini berharga RM118 nett bagi setiap orang dewasa dan akan menampilkan masakan Vietnam asli, mulai dari hidangan sup Vietnam, makanan utama dan pencuci mulut.

PESTA MAKANAN PHO YOU


Dari bar salad, anda akan menemui "Pomelo with chicken""Jelly fish salad""Bitter melon with shrimp""Banana blossom with chicken" dan "Green mango with prawns salad".

Pomelo with chicken

Jangan terlepas untuk mencuba pembuka selera yang wajib iaitu "Fresh spring rolls" (goi cuon). Ayam dan udang, bersama dengan  rice vermicelli, lobak merah, timun dan salad dibalut dengan kertas nasi yang halus cukup memberi kombinasi rasa yang sangat segar dan sedap.


Untuk hidangan utamanya pula, anda bakal menemui Nasi Goreng Hue, "Wok-fried prawn in tamarind sauce", "Sauteed crab with tamarind sauce", "Squid stuffed with minced prawns", "Braised chicken leg with red beans", "Grilled fish in banana leaf", "Braised beef with coconut", "Braised duck with ginger" and "Sauteed king prawn with coconut milk". Semuanya boleh dikatakan sangat sedap.

Squid stuffed with minced prawns

Wok-fried prawn in tamarind sauce
Pho dan Vietnam tak dapat dipisahkan. Mi daging Vietnam, yang dikenali sebagai pho ini cukup popular disana. Sup yang jelas mempunyai keseimbangan rasa yang betul dari rasa manisdatang dengannya dari daging lembu yang paling lembut yang pernah saya alami dalam pho. Ternyata mereka menggunakan bahan yang sangat berkualiti.

cara hidangan Pho

Mi daging Vietnam "Pho"

Sudahi makan malam korang dengan pelbagai jenis pencuci mulut Vietnam, iaitu sup Pisang dan kelapa, Jagung dan sup kelapa, Jeruk kacang hijau, Kentang goreng manis, Kek kacang merah dan Pisang panggang dengan nasi melekit. Bukan itu sahaja, terdapat juga hidangan pencuci mulut asli dari Malaysia dan kek.


Harga untuk promosi Pesta Makanan Pho You di restoran NOOK ni adalah seperti berikut ; RM118 nett per dewasa dan RM59 nett untuk kanak-kanak berumur 6-12 tahun. Ia boleh didapati dari 10 - 22 November 2017 dari 6.30 malam hingga 10.30 malam. Sila lihat tawaran kad kredit yang menarik ini (mis. 40% dengan kad CIMB).

Untuk tempahan atau maklumat lanjut, sila hubungi 03-2723 1188 atau layari www.aloftkualalumpursentral.com

Lokasi:
NOOK, Aras 1, Aloft KL Sentral, 
No 5 Jalan Stesen Sentral, 
50470 Kuala Lumpur, Malaysia.

Post a Comment

10 Comments

  1. Replies
    1. ya wak. nak nak pho tu. manis-2 daging gitu

      Delete
  2. tak pernah mkn... tp cm sedap ja.. bole ke dak masuk tekak ni , kena try nnti

    ReplyDelete
  3. Wahhh...bestnye... Boleh la try nanti..

    ReplyDelete
  4. Tak perlu ke Vietnam la lepas ni kalau rindu masakan sana. Paling penting halal.

    ReplyDelete
  5. Nice, I love Vietnamese food though sometimes rasa agak tasteless. I'm fine sebab healthier haha. Pernah duduk kat Aloft before ni and cuba makanan dekat Nook Cafe, not bad. Improved a lot since first time stay sini masa baru buka.

    Tengok menu-menu hidangan Vietnamese ni boleh tahan. Sure dia dah fusionised these with Malaysian taste.

    Hmmm, kalau nak cuba kena kosongkan perut the whole day ni. Kalau tak rugi nanti. RM118 tu, quite pricy but kalau makan banyak then tak rasa la mahal sangat. Ngehehe

    ReplyDelete
  6. Wah semua nmpak sedap dan berkhasiat. Hrga pon kira standard dah ;)

    ReplyDelete
  7. Sediakan perut untuk makanan yang sedap berkhasiat.

    ReplyDelete
  8. Nampak mcm sedap je. Yang acik pernah makan yang mcm spring roll tu. Letak semua bahan pastu gulung..entah apa namanya..

    ReplyDelete