travel, food and lifestyle blog

Tuesday, September 12, 2017

DENGAN MINUM AIR JE TEKANAN DARAH SAYA BOLEH TURUN!! MACAMANA TU?


Dari Jabbir Bin Abdillah Radhiallahu anhum; katanya Rasulullah Shallalahu alaihi wa sallam bersabda:
" Setiap penyakit ada ubatnya. Apabila ubat tersebut sesuai dengan penyakit, maka ia akan sembuh dengan izin Allah" ( Sahih Muslim no. 2204 )
Hadis ini menolak banyak dari dakwaan orang yang menyatakan setengah penyakit susah diubatinya kerana ketiadaan ubat/penawar. Kita beriman dengan hadis ini dan jelas bahawa penyakit tidak sembuh kerana ubat tidak sesuai. Dan penyakit boleh sembuh dengan ubat yang sesuai dengan izin Allah. Kita sebagai hambanya mesti terus berusaha dan jangan pernah berputus asa untuk mencarinya.


Alhamdulillah, baru-baru ni saya telah diperkenalkan dengan satu air yang boleh saya katakan sebagai air 1000 penawar oleh rakan blogger Emas Putih. Siapa yang mempunyai masalah kolestrol, darah tinggi, diabetes dan seangkatannya saya sangat sarankan untuk cuba minum air minuman ni. 



Air Minuman ni dikenali sebagai Air Minuman STEM. Bagi korang yang takutkan pada rasa tu jangan risau kerana ianya hanya sekadar air minuman tanpa rasa seperti air mineral biasa. Ia adalah air minuman (drinking water) value added electromagnetic. Molekule Air Minuman STEM ini adalah lebih kecil dari molekule air biasa. Konsep pengabungan element dalam penghasilan produk ini dikatakan mampu memberi kesihatan yang sangat pantas kepada pengguna. *ini terbukti apabila saya sendiri telah cuba membuat ujian tekanan darah sebelum dan selepas minum Air Minuman STEM ni. Tidak seperti ubatan modern lain ianya hanya air minuman tanpa bahan lain yang boleh memudaratkan badan sehingga timbulnya penyakit lain.


UJIAN TEKANAN DARAH | Hampir setengah jam kami diberi penerangan tentang kelebihan Air Minuman STEM ni. Banyak testimoni berjaya Air Minuman STEM yang telah diorang perolehi dari dalam dan luar negara. Memandangkan ianya produk yang bagus, saya sendiri tak mahu terlepas untuk merasai kehebatan Air Minuman STEM ni.

Sebelum minum Air Minuman STEM, darah diambil untuk record bacaan awal sebelum supaya mudah untuk kita lihat perbezaan yang berlaku selepas kita minum Air Minuman STEM.



Selepas bacaan awal diambil, saya diberi minum segelas Air Minuman STEM. Selepas minum, saya dapat rasakan ada sedikit perubahan pada keseimbangan badan saya. Doktor kata, jika ini pertama kali saya minum air ni keadaan ini mungkin akan berlaku kerana ini adalah proses penyesuaian molekule air dengan keadaan badan semasa kita.

Dalam beberapa minit, saya sendiri mula rasa nak buang air kecil. Bagi mereka yang minum Air Minuman STEM ni, korang kena get ready dengan keadaan ini kerana ia akan membuatkan korang kerap buang air kecil. 


Untuk lihat hasil yang bagus, doktor nasihatkan saya supaya tunggu selama 30 minit sebelum membuat pemeriksaan darah berikutnya. Dan selepas 30 minit, dengan izin-NYA inilah hasilnya. Alhamdulillah. Untuk ujian kolesterol pula, ia akan memakan masa lebih panjang dari 30 min. 

Mana nak dapatkan Air Minuman STEM ni?

Korang boleh dapatkan di pasaraya besar dan juga farmasi yang mengambil bahagian.

Berapa harga sebotol Air Minuman STEM?

Harga pasaran untuk sebotol besar seperti dalam foto kat atas tu ialah RM90. Sekarang, korang boleh dapat dengan harga promosi dengan hanya RM50 sahaja.

Boleh cuba dulu ke sebelum beli Air Minuman STEM ni?

Ambil peluang keemasan untuk minum Air Minuman STEM ni secara PERCUMA  sempena KEMPEN MALAYSIA SIHAT yang akan berlangsung pada 16 SEPTEMBER 2017 nanti. Mereka juga ada buat CABARAN mengawal gula dalam darah dalam masa 30 minit. Apa yang bestnya wang tunai sebanyak RM200 akan diberikan kepada sesiapa jika bacaan gula dalam darah korang tak turun. Dengan cabaran ni, mereka sangat yakin dengan kelebihan Air Minuman STEM ni.


Jangan lupa untuk bawa ibu ayah, saudara terdekat dan kawan-kawan yang ada masalah seperti yang saya sebutkan di atas dan check sendiri sejauh maca Air Minuman STEM ni dapat membantu masalah korang yang ada.


Cepat daftarkan diri di nombor yang tertera sebab tempat adalah terhad. InsyaAllah mereka cuma berikhtiar dalam membantu menyelesaikan permasalahan kesihatan korang. Call / whatsapp 018-2696161 untuk pendaftaran dan sebarang maklumat lanjut.
Share:

37 comments:

  1. Nak kena beli ni standby kat rumah hee

    ReplyDelete
    Replies
    1. harus weh, kalau x minum air entah apa2 je kita

      Delete
  2. wah sesuai untuk orang yang kadar gula tinggi. Lisa lak takleh. kadar gula dalam badan dah rendah

    ReplyDelete
    Replies
    1. kena mnta nasihat dr lah kalau cmtu Lisa. :)

      Delete
  3. Wah bagusnya..boleh standby dekat kampung

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya betul tu, kt rumah sendiri pon kena ada, hehehe

      Delete
  4. Ini kalau hadiahkan dekat parent pon bagus ni, sambil2 boleh pantau diorang punya kesihatan. hehehe Nanti iday nak check :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu iday. boleh minum satu keluarga. sambil jaga kesihatan

      Delete
  5. bagusnya Wave Energy Water ni. thanks for sharing :)

    ReplyDelete
  6. wahhhh menarik air ni. Boleh standby ada utk sndiri dan family di kg. TQ info.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu sis, untuk kesihatan seeloknya kena adalah

      Delete
  7. Pernah dengar jugak. ohh air dari mesin ni ker.. best jugak ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. dulu air ni dah popular kak, tp skang diorang rebrand

      Delete
  8. Mmg bagus ni.. thanks sharing info :)

    ReplyDelete
  9. Rasa macam nak try jugak la..hari2 duk minum air manis.kena cuci dengan air stem ni.

    ReplyDelete
  10. Best utk detox ni.
    Thank you for sharing!

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu sis, elok juga untuk detox

      Delete
  11. Menarik! Dulu pernah minum air alkali, end up seminggu demam. Lepas tu tak berani nak minum air yg sewaktu dengannya. Btw, bagus air stem ni. Tq for info

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia baru nak biasa kan dengan body awak tu. hehehe

      Delete
  12. wow good to know. didn't know drink this water can reduce blood pressure.

    ReplyDelete
    Replies
    1. u should try sherry, good for u and yr family

      Delete
  13. Oh sangat menarik tu. Pasti ramai yang akan mencuba nanti

    ReplyDelete
  14. bagusnya... sesuai utk saya sekarang ni... sob3x

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya weh, aku cadangkan ko minum air ni. ambik kesempatan sementara masih ada promosi weh

      Delete
  15. Bagusnyaa.. Iyalah kebersihana air skrg pun merisaukan. Dgn wave energy ni insyaAllah terjamin. 😃

    ReplyDelete
  16. boleh try air ni. bagus untuk kurangkan gula dalam badan.

    ReplyDelete
  17. Seriouslah? Awesome. Boleh recommend orang kampung ni!

    ReplyDelete

Total Pageviews

PENULIS

PENULIS

RAKAN BLOGGER

Blog Archive