JOM KE PARTI ZUMBA TERBESAR DI MALAYSIA | WATSONS MOVE YOUR BODY

Nak cuba Zumba di Malaysia? Zumba merupakan kombinasi elemen tarian dan aerobik yang mulanya diasaskan oleh seorang choreography pada tahun 1990an sebagai program kecergasan di Colombia.
 WATSONS MOVE YOUR BODY

Berikut adalah info tentang senaman Zumba dan kelebihannya sebagai aktiviti senaman kardiovakular, fitness dan lain-lain.

1. Apa itu ZUMBA?

Zumba merupakan kombinasi elemen tarian dan aerobik yang mulanya diasaskan oleh seorang choreography pada tahun 1990an sebagai program kecergasan di Colombia dan dari itu, Zumba telah menjadi popular.

2. Dance workout:

Tarian kecergasan Zumba ini memberi kelebihan kepada kecergasan dan kesihatan anda juga disamping mengikut rentak gabungan salsa, mambo, hiphop, latin dan sebagainya.

3. Bakar kalori:

Jangan tak percaya, satu sesi Zumba boleh membuatkan anda membakar 500 – 1000 kalori pada satu satu masa(45-60min). Syabas!

4. HIIT?

Zumba sesuai diamalkan untuk ‘interval training’ bagi membakar lebih kalori dan meningkatkan endurance(ketahanan fizikal)

5. Mood down?

Jgn risau, anda boleh berhibur, dan bersosial bersamai rakan rakan lain dengan cara yang lebih ‘enjoy’ dan santai.

6. Seronok tak?

Zumba adalah salah satu cara yang menyeronokkan untuk exercise, mungkin bagi sesetengah orang, ia lebih seronok daripada usual workouts. Taklah anda setiap masa buat workouts yang sama dan membosankan itu.

7. Seksi!

Pergerakan dance Zumba workout itu memang seksi dan membuat wanita-wanita berasa cantik dan menarik. Goyang gitu.

8. Senaman kardio:

Tambahan lagi, intensity tinggi dan rendah yang diselang-selikan dalam senaman Zumba ini seolah olah memberi anda latihan kecergasan yang lengkap, juga satu latihan cardiovascular yang baik.

9. Kuatkan abs dan pinggang!

Menari ala-ala latin ini memang sering melibatkan pergerakan “gelek-gelek” pinggang yang secara tak langsung kuatkan bahagian core (abs, oblique anda.

Source: Kevin Zahri


Jika anda seorang yang aktif, suka menari dan suka untuk mencuba aerobik dance workout yang berlainan, apa kata anda masukkan aktiviti ber’Zumba’ dalam senarai aktiviti anda? Apa yang menariknya satu PARTI ZUMBA TERBESAR DI MALAYSIA bakal berlangsung di Sunway Lagoon Surf Beach pada 21 Oktober 2017 akan datang.


MAJLIS PELANCARAN WATSONS MOVE YOUR BODY ZUMBA 2017


Pelancaran Watsons Move Your Body Zumba 2017 telah berlangsung di Pavilion, Kuala Lumpur. Untuk pengetahuan korang semua, ini merupakan Event Mega Zumba yang ke 4 dari Watsons Malaysia!

 WATSONS MOVE YOUR BODY

Pada tahun lepas iaitu 2016, Watsons Move Your Body Zumba dengan tema glow in the dark telah menjadi event Zumba yang terbesar di Malaysia lebih dari 5300 orang peserta. Manakala pada tahunsebelum itu juga Watsons Move Your Body Zumba telah cipta rekod mengumpul seramai 7000 orang dalam satu event ZUMBA di Pulau Pinang.

 WATSONS MOVE YOUR BODY
Dari kiri Alex Phang & Deno (Zumba Fitness) Kit Mah (Watsons #GETACTIVE Ambassador) , Dennis Yin (Host Watsons Move Your Body Zumba 2017) dan Chukies & Whakboii(Top Malaysia DJs)

Pada 21 Oktober 2017 nanti zumba akan diketuai oleh ZJ Alex dan Deno. Turut menjayakan Watsons Move Your Body Zumba 2017 ialah ZJ Henry Cendeno dari USA, ZES NANA dari Korea dan Richard Gormley dari Canada !

 WATSONS MOVE YOUR BODY

Selain dari kebaikan beraktiviti sihat beramai-ramai di Sunway Lagoon, peserta yang berdaftar juga akan menerima tshirt,medal, beg, baucer dan party pack. Jom ajak kawan ramai-ramai.

 WATSONS MOVE YOUR BODY

Kalau korang nak dapat tiket diskaun 20% , korang boleh beli di salah satu kedai yang ada dibawah ini.

DAPATKAN POTONGAN HARGA TIKET SEHINGGA 20%

Antara brand-brand yang terlibat dalam menjayakan Watsons Move Your Body Zumba 2017

AMMELTZ YOKO YOKO, BLACKMORES, BYE BYE FEVER, CHAMPS, FLAVETTES, KINOHIMITSU, NATURALLE, OPTIFREEREDOXON, SCHOLL, BAUSCH & LOMB, BLINK, CEBION, EBENE, GAVISCON, KORDEL'S, NH DETOXLIM, PHARMATONSALONPAS, SCOTT'S, WATSONS BRAND VITAMIN C, BEROCCA, BRANDS, CETAPHILESSANTIALE, HORLEYS, MCDAVID, NH NUTRI GRAINS, PROVITON, SANCTBAND &TOTAL IMAGE.


Jadi tunggu apa lagi, dapatkan harga tiket dengan potongan sehingga 20% dari kedai-kedai yang terlibat dalam menjayakan Watsons Move Your Body Zumba 2017 ini. Jom sama-sama kita memeriahkan dan pecahkan rekod MEGA ZUMBA bersama Watsons. Tiket boleh dibeli bermula dari 1 June 2017 ini.

Untuk maklumat lanjut, korang boleh layari di WATSONS MALAYSIA


Post a Comment

7 Comments

  1. teringin nak berzumba ... rupanya banyak juga kelebihan berzumba eh.....

    ReplyDelete
  2. Amboi kemain memasing goyang goyang ya!

    ReplyDelete
  3. Habis puasa boleh zumba..

    Apa apapun zumba memang sangat agresif giler..

    ReplyDelete
  4. jom hadir ke zumba biar kurusan dikit hehee

    ReplyDelete