KURTA MODEN RAYA 2017 BERKUALITI TINGGI


Kurta semakin mendapat tempat di hati pengguna di Malaysia. Kalau dulu, bila cakap mengenai kurta je orang mula fikir akan India atau Pakistan. Tapi sekarang ianya sudah menjadi trend oleh masyarakat melayu kita.

Nie dekat raya orang-orang fesyen pasti bekerja keras nak viralkan fesyen rekaan mereka. Bila depa nie nak viral. Kadang-kadang tu sanggup buat apa sahaja demi produk sendiri menjadi viral. *melampau. Tapi cuba check diorg nie. Promo mereka just nice dan bila kita dalami design language dan gambar-gambar mereka di instagram membuatkan kita terus nak beli mana-mana produk kurta mereka.

KURTA CIRGARO



CIRGARO merupakan syarikat yang serius dalam industri fesyen walaupun baru berumur 2 tahun. *CIRGARO ni bukan feeling2 pereka tau. Untuk pengetahuan korang mereka merupakan pengeluar kurta yang serius dalam kualiti jahitan dan kualiti fabric yang mereka gunakan. 

Kurta CIRGARO tidaklah terlalu labuh seperti kurta india / Pakistan. Ianya mcm kita pakai baju kemeja tuck out. Rekaan Kolar Mandarin  yang minimalist dan pengunaan zip YKK JAPAN BRASS (sama mcm LEVI`S) adalah diterajui oleh CIRGARO. Semua produk mereka mengunakan Fabric Cotton yang dipilih khas dari Korea Selatan (bukan korea Utara).

Berkenaan dengan saiz pula, sizing mereka nie bukan la slim fit sangat. Tapi just nice untuk orang Malaysia. Hampir kesemua kurta-kurta mereka dikeluarkan dalam saiz S hingga XXXL. *jadi tak perlu takutlah kalau ada lebihan lelemak  kat perut tu kan. hehe

Semua rekaan CIRGARO mengunakan design languageModern dan minimalist. Yang paling penting tak melampau. Multipurpose dan senang digayakan samada majlis social seperti kenduri kendara baik di hotel atau boleh dipakai ke pejabat dalam urusan rasmi. 

Kalau kita teliti betul-betul, banyak iklan dan promo CIRGARO Apparel mengunakan model yang biasa-biasa, kadang-kadang tu hanya kawan mereka sendiri, bukan nak cut cost tetapi mereka mahu tampilkan persona bahawa apabila mengayakan produk CIRGARO pasti akan menarik walaupun anda nie biasa-biasa je. 


Ramai yang akui bahawa kebanyakan kurta-kurta CIRGARO bila tengok secara online hanya biasa-biasa. Tapi bila dah jumpa depan mata dan bila dah di pakai dan rasa fabrik yang mereka guna memang rasa special dan berbaloi. CIRGARO tidak mengunakan fabrik dari Jakel Malaysia untuk mengelakkan masalah boria. *fabric sama tapi pengeluar lain-lain.

Kalau korang merayau-rayau dalam website diorang (www.cirgaro.com), korang boleh tengok betapa banyaknya pilihan warna yang mereka tawarkan. Kalau tak silap saya hampir 40 warna berbeza ditawarkan oleh koleksi Kurta Moden 2017 oleh CIRGARO Apparel. Kurta CIRGARO sebenarnya direka supaya senang dijadikan couple set *mudah dipadankan warna. Rajin-rajinlah singgah website diorang dan tunggu keluaran khas untuk wanita (koleksi raya 2017).

Rata-rata kurta yang mereka jual agak mahal sedikit disebabkan mereka menjahit produk kurta mereka secara low volume. Kenapa low volume? Sebab nak control kualiti. Kalau volume 100,000 helai jahitan mestilah dah kelautkan. Jadi cepat dapatkan kurta mereka sementara stock masih ada. Jangan tunggu last minute. 

WEBSITE KURTA CIRGARO


KURTA UNO – Fabrik Cotton paling biasa dalam keluarga kurta Cirgaro. Rekaan paling simple disasarkan utk golongan muda remaja. Dengar cerita pertengahan bulan April 2017 mereka akan lancarkan Kurta UNO version 2.



KURTA BANGSAWAN – Kurta paling hot selling. Tak silap kurta nie dah keluar sejak dari awal tahun lepas dan sampai sekarang Kurta Bangsawan nie tetap dikeluarkan dengan warna2 baru diperkenalkan setiap 2 bulan. Ada org cakap mereka nie yang first keluarkan style Kurta Zip yg mana korang tengok ramai org lain da start tiru.



KURTA SAFARI – Kurta khas untuk peminat fabric denim di Malaysia. Tapi jgn salah anggap kain dia tebal. Cirgaro mengunakan fabric denim yang khas. Dimana fabric mereka sejuk dan sgt selesa untuk dipakai.



KURTA NEO – Kurta paling best dan meletopsss di bumi Malaya setakat ini. Mengunakan fabric yang direka khas oleh team Cirgaro rasanya kat Malaysia takde org lain buat mcm nie. Semua pengeluar Kurta Moden kat Malaysia asyik plain je.



KURTA KING – Raja segala kurta kat Malaysia. SOLD OUT tahun lepas. Dan sebab apa dia sold out ? sbb fabric yang mereka pakai adalah super special. Fabrik nie mereka sahaja yang ada. Bukan print. Tapi corak mereka mcm emboss (timbul) dalam fabric.


Link ke website : https://cirgaro.com/collections/the-king-kurta

Macamana, rambang mata bukan? Jadi apa tunggu lagi, puasa dah dekat lepas puasa raya pulak. Jadi tempahlah baju raya korang awal-awal. Jangan suka buat kerja last minit je. Nanti ada yang beraya dengan kain sarung je nanti kan. hehehehe.

Bagaimana cara nak dapatkan Kurta Moden Cirgaro

Korang boleh walk in ke Butik baharu mereka di Plaza Shah Alam atau boleh buat pembelian melalui website dan media sosial diorang.


Pembelian melalui Facebook : https://www.facebook.com/cirgaroapparel/

Pembelian melalui website : https://cirgaro.com/

Ikuti perkembangan terkini mereka di Instagram Cirgaro : https://www.instagram.com/cirgaroapparel/

Post a Comment

1 Comments