Selfie Di Batu Payung atau Tinagat | Pantai Batu Payung Tawau


Selfie Di Batu Payung atau Tinagat
| Pantai Batu Payung Tawau | Destinasi ini sememangnya mempunyai kaitan dengan sejarah pembukaan Tawau *wow ada sejarah rupanya kerana di sanalah tersebutnya kisah bagaimana bijaknya orang Inggeris dulu menanda kawasan jajahan mereka daripada dicerobohi Belanda. Selain itu, mitos batu yang berbentuk payung juga boleh dikisahkan kepada pelancong yang ke sana.

Tetapi tentang mitos batu yang berbentuk payung tu kami tak jumpa pun huhu. * eh ada ker? Yang kami jumpa sebiji telaga yang dikatakan memang berasal dari zaman dulu-dulu lagi.Tapi serius tempat ni cantik, kena pulak dengan jeti dia yang sangat *aduh mendamikan. Tempat yang sangat sesuai untuk lihat terbenamnya matahari di kala senja.


Jadi kalau ke tawau nie, jangan lepaskan peluang untuk datang ke Pantai Batu Payung ni. *sweet-sweet kau eh huhu. Jadi kalau ke sini jangan risau akan ketiadaan tempat untuk solat , kerana ada satu tempat khas disediakan untuk pengunjung solat.





Post a Comment

5 Comments

  1. sonok2.. hehehe.. untung ade hp canggih leh selfiee.. :P

    ReplyDelete
  2. pweeiittt!selfie gitu..mcm cantik je tempat tu..macam menarik je.. XD

    ReplyDelete
  3. bro cantik gambar selfie nie.. dekat laut pulak tu ..terbaik

    Hari ini hari last untuk vote,Luangkan sedikit masa untuk vote blog acik yang tercalon bagi favorite lifestyle blog Cara vote di sini

    ReplyDelete
  4. sempat lagi berselfi ye...tapi pemandangan yang cantik...

    ReplyDelete