[TUTORIAL] Cara Buat Komik Bitstrips di Android Apps

[TUTORIAL] Cara Buat Komik Bitstrips di Android Apps | Ramai dok pm wa tanya camana nak buat komik dengan Bitstrips Apps ni huhu. Kang senang kalau wa buat tutorial terus. Pergh gigih kau. Gigih tak gigih kan. Tiap kali orang tanya kena la explain benda sama, kan senang kalau wa paste je url tutorial ni ha. ekekeke.

First korang kena la install Bitstrips Apps [klik] ni kat telefon android korang. Paslo daftar sync in la dengan akaun Facebook [klik]. Pastu leh la buat Avatar sendiri ikut macamana yang korang nak la kan. Kalau nak bulat, buatla bulat ekekekeke.  

Skang ni wa nak ajar cara nak buat komik tu. First pi la kat Home Bitstrips Apps

ha macam ni la interface home dia. Kalau nak buat komik pibahagian bawah skali klik tanda pensil tu.

Ha nanti keluar la camni pulak. Sini ada 3 button. Klik yang kuning untuk buat komik untuk korang je. Maksud wa, single tanpa join avatar member-member lain. 

Bila tekan yang kuning tu nanti dia akan bawa korang ke interface ni. Ha kat sini dia akan suggest la situasi yang sesuai dengan korang. Pilih je nak guna situasi apa yang korang nak. Lepas tu Klik je Button Share yang ada bawah gambar tu.

Nanti dia akan papar kan gambar situasi yang korang pilih tu. Untuk proceed ke komik korang leh klik button Hijau kat bahagian atas kanan tu.

Bila dah klik dia akan muncul macam ni.

Kat sini korang leh editla. Nak tukar memek muka ke kedudukan badan ke , nak letak dialog ke, ikut suka korang.

lepas setel semua klik Done

Lepas tu akhir sekali dia akan ke paparan Archieve, bila je klik done tu dia akan auto ping ke Facebook kita. 

Ha. macam tu la serba sedikit tuto yang wa nak ajar. kalau nak yang ada avatar member tu sila klik Friend + Comic . Pastu leh adjust tukar avatar sape-sape yang korang nak. Dan follow je step macam yang ni. K selamat mencuba. Kbai.

.

Post a Comment

3 Comments