Bercuti di Atas Air | Agropelancongan Chalet Terapung



[TRAVEL] Agropelancongan Chalet Terapung Merbok | Chalet Terapung Hutan Paya Bakau | Mencari Damai Yang Tenang . *Di mana tu? Chalet Terapung Pertubuhan Peladang Kawasan Merbok adalah jawapannya, di sini merupakan sebuah destinasi agropelancongan yang unik dan cantik dengan berlatar belakangkan panorama hutan paya bakau Sungai Merbok. * woah sangat asyik sekali.

Perjalanan kami Sahabat Media Cuti-Cuti 1 Malaysia [klik] diteruskan ke Chalet Terapung Pertubuhan Peladang Kawasan Merbok. Perjalanan darat 12 kilometer dari Pekan Merbok menghala ke Sungai Gelam, Bujang dan 20 minit menaiki bot dari Tanjung Dawai serta 30 minit menaiki bot dari Jeti Semeling.

Kami Sahabat Media Cuti-Cuti 1 Malaysia [klik] ke sini adalah untuk makan malam sambil berpeluang melihat sendiri suasana sekitar Chalet Terapung Pertubuhan Peladang Kawasan Merbok ini.

Kedatangan kami Sahabat Media Cuti-Cuti 1 Malaysia [klik] disambut meriah oleh penduduk kampung. Menandakan kedatangan kami tersangatlah dialu-alukan.

Banyak aktiviti menarik yang boleh di buat di sini termasuk memancing, menyusuri Sungai Merbok [klik], melawat Kampung Nelayan, melawat Tanjung Dawai, Melawat Pantai merdeka, dan berkelah di Lata Tupah. Untuk info dan gambar yang lebih lanjut boleh ke chaletterapungaktiviti  .

Ini adalah antara gambar yang wa sempat ambil mengenai suasana penginapan Chalet Terapung tersebut. Memang cukup selesa dan lengkap. Untuk info dan gambar yang lebih lanjut boleh ke chaletterapungpenginapan.

Kehadiran Pak Long, iaitu penulis sebenar lirik lagu "Cinta Pantai Merdeka". *Sangat teruja. Beliau sangat ramah dengan peminat.

Sempat wa mengambil peluang yang ada untuk bergambar kenangan dengan beliau, selama nie tahu menyanyi je lagu "Cinta Pantai Merdeka" yang dianggap mempunyai spirit yang tersendiri tu. tapi sekarang berpeluang pula bersemuka dengan pencipta liriknya.

Untuk maklumat lanjut tentang Chalet Terapung Pertubuhan Peladang Kawasan Merbok ini bolehlah ke website mereka iaitu chaletterapung.weebly.com

.

Post a Comment

15 Comments

  1. dah pernah stay sini dah pernah buat review pun pasal chalet terapung ni... hehehe...

    ReplyDelete
  2. best la tempat ni... pak long lagu dia yang best... selagi ada rindu...

    ReplyDelete
  3. suka lagu cinta pantai merdeka....

    ReplyDelete
  4. salam blogging ..jauh jale terr boh .. done klik :)

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum...
    Salam Ukhwah Fillah ...
    Singgah BW Sini...
    http://akifimtiyaz3.blogspot.com/

    ReplyDelete
  6. Selagi Ada Rindu tu lagu dia jugak kan? ke bukan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha ah memang ko x salah.. lagu dia la. malam tu dia ada nyanyi.. lagu al jannah nyanyian mawi pon lagu ciptaan dia

      Delete
  7. Wah bestnya tempat tu.. lagi seronok bila dpt bersama2 dgn artis istimewa kan.. syabas.. :)

    ReplyDelete
  8. gambaq tak leh load pulak...

    ReplyDelete