travel, food and lifestyle blog

Thursday, May 02, 2013

Siapa kata rakyat Malaysia Malas Membaca?


Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2013 | Organised by the Ministry of Education, Malaysia through the National Book Council (MBKM), together with the Malaysian Book Industry Council that comprises of the major players of the local book industry, KLIBF is definitely of the major events in the global publishing calendar. This year, it will take place at Putra World Trade Centre (PWTC) KL from 25 April - 5 May 2013.


Venue : Putra World Trade Centre
Date : 25 April - 5 May 2013 @ 10am - 7pm
Admission : Free Entrance


Amat teruja bila sampai ke PWTC ni bila tempat ni dipenuhi dengan orang. Siapa kata Rakyat Malaysia terutama orang melayu malas membaca? Wa rasa itu adalah satu tuduhan yang tidak berasas sekali. Disini buktinya yang menunjukkan rakyat Malaysia ni suka membaca. Sampaikan bila masuk kedalam , wa xmampu nak berjalan dan menikmati setiap inci buku-buku yang dihidangkan di sana. berhimpit-himpit ibarat sardin di dalam tin. 

Memang teruja dan sangat teruja sekali melihat karenah mereka. Rupanya memang sangkaan wa juga silap. Rakyat Malaysia ni juga adalah rakyat yang suka membaca. Termasuklah wa. walaupun hanya mampu dan taksub dengan Majalah Ujang sahaja. ahhahahahaha.

Tengoklah wa beli apa? hehehehe. Tapi wa agak pelik, tak ada beza rasanya beli buku kat sini dengan kat luar sana. Buku yang sama, harga juga sama. So... Motiff semua ini hahha. Cuma bezanya mungkin rezeki nak jumpa penulis sebenar buku tu, dan suasana meriah bergaduh-gaduh berebut buku ahahhaah. Apapon Tahniah buat rakyat Malaysia. 








Share:

12 comments:

  1. bila dapat buku boleh lupa semua perkara :)

    ReplyDelete
  2. kalau selalu buat PBAKL mcm ni lagi best.. 3 4 bulan sekali ke

    ReplyDelete
  3. Dari tahun lepas nak pg pwtc tapi tak pegi2x jugak...aigooo..

    ReplyDelete
  4. suka tengok buku2 tebal.. tp nak baca nya.. err.. teman jujur, teman memang malas membaca

    ReplyDelete
  5. kalau pi pesta buku tu...kalau boleh dari paga sampai keptg remy nak lepak kat situ...boleh pilih mcm2...... tapi tahun nie tak sempat pi......

    ReplyDelete
  6. ishhh arghhh tak boleh tengok buku... aku nie hantu buku lagi2 aada cerita menarik di novel bi or bm.. tak makan tak tidur pon tak pe...

    ReplyDelete
  7. telah memborong buku yg banyak wehh.
    siapa kata malas membaca?

    ReplyDelete
  8. rajin beli buku.tapi bacanya tak juga.hhahahathuii :p

    ReplyDelete
  9. Memang ramai orang dekat pesta buku tu. Kalau dibuat pesta buku ni setahun 3-4 kali pun rasanya ok jugak.

    ReplyDelete
  10. ASSALAMUALAIKUM , DENGAN SUKACITANYA SINI ADA G.A TERBESAR MEI, HADIAH TOP REFERRAL SEHINGGA RM150.++ . JOM JOM . ADA BANYAK LAGI HADIAH . ANDA DI TAG #95
    LINK TAGGING :
    http://www.officialsyafiqmuhammad.blogspot.com/2013/05/tagging3.html
    link G.A :
    http://officialsyafiqmuhammad.blogspot.com/2013/05/1st-biggest-giveaway-by-osm.html

    ReplyDelete
  11. aku pun pergi jugak pesta buku

    ReplyDelete


Terima kasih kerana sudi singgah di blog mawardiyunus.com blog www.mawardiyunus.com.

Total Pageviews

PENULIS

PENULIS

RAKAN BLOGGER

Blog Archive