travel, food and lifestyle blog

Thursday, May 09, 2013

Pertama kali mengundi di PRU13


Alhamdulillah buat pertama kali dalam sejarah wa membuang undi. Menjalankan tanggungjawab untuk negara tercinta. Rasa cuak, gementar, excited , gemuruh, semua ada. Memang ini kalilah untuk wa lakukan .



Tahun ni wa berpeluang membuang undi di negeri tanah tumpah darah ku, Kelantan. Dimana mencari pemimpin untuk Parlimen Machang dan Dun Kemuning. Sangat meriah dan teruja, tambah pula buat pertama kali diberi peluang dan layak untuk mengundi.

Sini bukti yang sempat wa ambil selepas beberapa minit membuang undi. Ya dakwat kekal "kekal tapi tanggal"

kegagalan dakwat yang 'kekal tetapi tanggal'

Wa rasa dakwat kekal ni perlu kajian terperinci untuk menjamin ketelusan dalam PRU Malaysia .  
Ini cadangan ke soalan? Ya ini cadangan :)




Share:

13 comments:

  1. tak pernah mengundi pon lg.hee.

    cun laa header tuh ^_~

    ReplyDelete
  2. wahhh :) heheeh bestkan mengundi.. tapi resultnya ramai tak puasa hati

    ReplyDelete
  3. hahahah.. mybe diorag tak goncg kowt botol tue... hahahahahahahaha

    ReplyDelete
  4. Header baru woaaaaa...perghhhh

    ReplyDelete
  5. gua impikan sistem pilihanraya yag telus dan bersih..gua sakit hati sungguh..mohon bentangkan di parlimen!

    ReplyDelete
  6. dakwat kekal yang tak kekal lama

    ReplyDelete
  7. kekal tapi tanggal..... kalau kekal terus..... nanti buruk pulak jari tu nanti...he3....
    cantik header baru bro..... sungguh memikat hati....
    bunga tu utk siapa bro???

    ReplyDelete
  8. Samalah first time mengundi...

    ReplyDelete
  9. belum bleh mengundi, tapi boleh cakap kan...eh..
    seronok ya mengundi. mak saya pergi balik kg bagai disambut.wah

    ReplyDelete
  10. belum boleh mengundi.. hanya menjadi peneman setia hantar ibu ayah..

    ReplyDelete
  11. mendung ke masa lu pergi buang undi tu? tahniah sebab menjadi rakyat yang sangat bertanggungjawab :) kalau gua lah dakwat tu kekal 7 hari ke 2 hari ke tension kot gua, rasa macam kotor je tangan. haha..

    ReplyDelete
  12. dah tu kawasang yang hang undi ni menang ke kalah?

    ReplyDelete

Total Pageviews

PENULIS

PENULIS

RAKAN BLOGGER

Blog Archive