travel, food and lifestyle blog

Wednesday, May 01, 2013

Selamat Hari Pekerja

Sedarkah korang yang kita dah nk sampai ke pertengahan tahun 2013? Wa masih dalam tak percaya lagi ni. Tapi inilah hakikatnya yang sebenar. 1 Mei 2013. Apa yang specialnya tarikh ni ye? Oh tarikh ni semua pekerja dapat cuti lah kan. Maklumla Hari Pekerja atau lebih dikenali sebagai Hari Buruh

 Apa Tema Hari pekerja tahun 2013 ye?  

"Pekerja Pemangkin Transformasi Negara"- Kementerian Sumber Manusia


Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas | Disebut juga sebagai Hari Pekerja Antarabangsa, yang mana ia merupakan peringatan tentang kejayaan ekonomi dan sosial bagi pergerakan pekerja. Tarikh 1 Mei digunakan kerana pada tahun 1884,Persekutuan Persatuan Pekerja dan Buruh, yang diinspirasikan oleh kejayaan Parti Labour 1872 di Kanada, meminta lapan-jam waktu berkerja di Amerika Syarikat, dikuatkuasakan pada 1 Mei, 1886. Ini mengakibatkan mogok umum dan Mogok Haymarket tahun 1886, tetapi beransur-ansur juga di pejabat selama lapan-jam waktu bekerja.


Ooo rupa-rupanya bukan Malaysia je yang sambut Hari Pekerja pada 1 Mei. Untuk pengetahuan korang jugak 1 Mei ni adalah tarikh ulang tahun kelahiran abang wa. Happy Birthday buat beliau. Semoga panjang umur dan terus berjaya . Dan hidup dalam restu ALLAH SWT. Amin

So kepada mereka yang dah bekerja tu Selamat Hari Pekerja wa ucapkan. Walaupun hati sedih mengenangkan nasib wa yang tak dapat -dapat kerja lagi :( 




Share:

10 comments:

  1. kita senasibla tak kerja.. T__T
    sedih2..huhu..
    chill nanti ada rezeki la tu..hehe

    ReplyDelete
  2. selamat hari pekerja... dan selamat hari lahir buat abang tu...

    ReplyDelete
  3. heheehee selamat hari pekerja .. :) hehehe hari untuk golek2 tidur

    ReplyDelete
  4. slmt bercuti.. seronok smbut bufday kan

    ReplyDelete
  5. Selamat hari pekerja yg dah bekerja...kikikiki
    Tak lupa hapi besday buat bro awak..

    ReplyDelete
  6. selamat hari pekerja pren.... remy keje sensorg jer tadi......

    ReplyDelete
  7. sanah helwah kat big brade mY :)

    insyaALLAH.t adalah kjenye tu.hee

    ReplyDelete
  8. Hapii bday utk abg awak..tq, hari ni dah keja haha

    ReplyDelete
  9. hapy birthday untuk abg hang..

    *hari ni kerja sudaa

    ReplyDelete

Total Pageviews

PENULIS

PENULIS

RAKAN BLOGGER

Blog Archive