REVIEW FILEM LANGGAR

FILEM LANGGAR | Ha apa Langgar-langgar ni ? kes langgar lari ker? ke langgar lembu? lembu tak apa-apa ker? eh apa yang wa melalut nie.. errrkkkk.

Tengok tak pasal-pasal wa dah melalut ke tempat lain. Wa bukan nak citer pasal lembu kena langgar ke haper. Tapi wa baru je habis tengok filem aksi melayu terbaru kat panggung memandangkan hari ni tiket murah. Movie yang wa tengok ni rasanya bukan calang-calang kerana dibintangi oleh ramai bintang filem hebat. Jalan cerita yang agak menarik walaupun some part dalam filem tu ada persamaan sedikit dengan KL Gangster. Walaupun begitu, olahan cerita nya memang menarik dan sangat kreatif.

"Langgar mengisahkan Nizam (Adi Putra) yang ingin menuntut keadilan berikutan kematian isterinya. Aina (Nadia Heng) yang sarat hamil anak sulung dirogol dan dibunuh oleh sekumpulan gangster. Nizam ingin mencari darah sebagai galang gantinya.

Dia kemudian diperkenalkan kepada Radzi (Namron) oleh Khairul (Bell Ngasri), seorang teman lamanya. Setelah diuji oleh Loy (Zulhuzaimy) iaitu orang kanan Radzi, Nizam layak menyertai mereka. Radzi juga berurusan dengan Jimi (Hans Isaac), seorang pengedar dadah yang mempunyai empayar di beberapa buah negara Asia Tenggara."

Kepada mereka yang meminati filem melayu, dan masih belum kepanggung untuk menonton Filem LANGGAR ni, boleh la berbuat demikian .

Post a Comment

10 Comments

  1. Bell pun ada..watak serius ka? haha..

    ReplyDelete
  2. aku peminat lakonan adi putra... pon dah tgk... boleh tahan la

    ReplyDelete
  3. Soon will be.. TQ for review bro..

    ReplyDelete
  4. awat lembu dilanggar sebegitu sadis?? T_T kenape? kenape?
    bapak kejam bunuh perempuan mengandung.. hish. InsyaAllah ada masa nanti nak jugak tengok, syok citer penuh aksi nie tak bosan. :)

    ReplyDelete
  5. cerita ganas dan ada adegan gaduh gaduh ke? takut tengok kalau ganas2 ni

    ReplyDelete