SUNWAY HOTEL BIG BOX MENYEDIAKAN “JUADAH BIG BOX”, MENJANJIKAN JAMUAN BESAR UNTUK RAMADAN


Sunway City Iskandar Puteri ~ Sunway Hotel Big Box di Sunway City Iskandar Puteri, Johor menyediakan hidangan enak bulan Ramadan sempena pembukaan semula sempadan di Pendas Café.

Berkonsepkan 'Juadah Big Box', bufet tersebut menampilkan air tangan Chef Eksekutif Jamaluddin Sadikum, seorang chef berpengalaman dalam industri selama hampir 30 tahun dan pasukan kulinarinya yang mahir.


Sepanjang bulan Ramadan, terdapat tiga menu berbeza mengikut pusingan dengan lebih 300 jenis juadah yang lazat. Setiap menu akan menghidangkan sup beraroma seperti Sup Tulang Gearbox, Sup Pindang Lautan dan Soto Ayam Madura.


Antara hidangan daging yang dimasak dengan rempah selama beberapa jam sehingga empuk termasuk Rendang Kambing, Kambing Krutuk dan Daging Rendang Tok Johan Tulang Rawan.

Peminat makanan laut pasti gembira dengan pilihan hidangan yang dimasak sempurna dengan santan seperti Sotong Sumbat Masak Lemak Selasih, Ketam Masak Lemak Nanas serta hidangan kegemaran klasik seperti Ikan Patin Masak Tempoyak Bertimum Tua.


Bagi mereka yang menyukai pengalaman bazar, tarikan utama adalah lapan stesen masakan aksi langsung di kawasan luar Pendas Café tersebut berhampiran dengan kolam infiniti.
  • Terdapat juga hidangan wajib musim perayaan termasuk Asam Pedas Ikan, Kambing Golek dan hidangan tradisi bulan puasa, Bubur Lambuk.
  • Stesen pencuci mulut menyediakan kuih tradisional seperti Kuih Ondeh-Ondeh, Kuih Keria, Kuih Gula Hangus dan Kuih Ketayap.
  • Stesen panggang pula menawarkan ikan panggang, pelbagai jenis sate dan makanan laut.
  • Stesen snek menghidangkan makanan kegemaran di gerai tepi jalan termasuk Ubi Goreng, Durian Tempura, Goreng Pisang dan Cucur Udang.
  • Stesen ais kisar pula menyediakan Ais Kacang dan Cendol, manakala satu stesen menghidangkan pilihan kegemaran di bazar seperti Murtabak dan Roti John.

Juadah Big Box disediakan di Pendas Café Sunway Hotel Big Box dari 5 April hingga 28 April ini, bermula 6.30 petang hingga 10.30 malam setiap hari pada harga RM128 untuk dewasa dan RM64 untuk kanak-kanak berusia antara empat hingga 12 tahun.


Untuk tempahan di Sunway Hotel Big Box, sila hubungi +607-5336653 atau e-mel [email protected].

Post a Comment

1 Comments

  1. Waaa ni di Johor ni hehehe.. haritu tak dapat nak join masa majlis buka puasa media di sini.. nanti nak pi bawa family laaa

    ReplyDelete