Kelebihan & Manfaat Yang Ada Pada Ningxia Red Young Living


NingXia Red dari Young Living atau nama singkatan nya NXR adalah sejenis minuman antioksida yang mempumpai banyak kelebihan bagi sesiapa yang meminumnya. Untuk mendapat kebaikan dari minuman ini, kita hanya perlu mengambil hanya 30ml sahaja untuk tempoh satu hari. Bagi yang baru mencuba NingXia Red ni, pastikan korang mula dengan dos yang rendah dahulu.

Bagi sesetengah orang, akan ada reaksi healing crisis pada permulaan tapi ianya tidaklah sehingga memudaratkan. Ini akan berlaku mengikut badan masing-masing, tahap toksin dalam badan dan penyakit yang seseorang itu ada. Tapi ia tidak perlulah dirisaukan kerana ia tidaklah memudaratkan dan bahan yang ada dalam NingXia Red ni adalah 100% semulajadi.

APA ITU NINGXIA RED?

NXR, adalah jus pati puri wolfberry (buah Goji Berry) dimana Young Living menggunakan keseluruhan buah tersebut termasuk kulit dan bijinya. Buah Goji Berry yang digunakan ini bukan sebarangan. Tidak sesekali sama dengan spesis yang dibeli di pasar/ pasaraya.


Kenapa tak sama? Kalau korang nak tahu, kat dunia ni ada ratusan spesis Goji Berry. Manakala di China pula, hanya ada 10 jenis spesis Goji Berry sahaja. Hasil kajian antioksiden buah goji beri ini menunjukkan 2 spesis adalah yang paling tinggi, iaitu buah goji beri (lycium chinese miller – 202 umTE/g) & (lycium barbarum L. – 303 umTE/g). Dan semestinya, Young Living memilih untuk menggunakan lycium barbarum L. dalam Ningxia Red.


Selain mengandungi Goji Berry, NXR juga mengandungi banyak bahan semulajadi yang bermanfaat lain seperti blueberry juice, plum, delima dan lain- lain, yang mana ianya merupakan bahan semulajadi yang mempunyai anti oksidan yang tinggi. Antioksidan ni merupakan antara yang bermanfaat untuk menguatkan immune system dalam badan untuk melawan jangkitan dan jugak sebagai energy booster

Selain dari itu, NXR ni juga infused by essential oils (EO). Antara EO yang terkandung di dalam NXR ni adalah seperti  EO Lemon, EO Tangerine, EO Orange dan EO Yuzu . Semua ni kaya dengan d'limonene. Lemon ada cleansing and purifying agent contohnya, boleh bunuh kuman.

Kandungan Dalam Ningxia Red

Berikut merupakan singkatan kepada kelebihan kandungan bahan dalam 1 botol 750ml NXR :
  • Wolfberries Juice mengekalkan lebih manfaat kesihatan menyeluruh.
  • Blueberry Juice (Vaccinium corymbosum) mempunyai tahap yang sangat tinggi antioksidan. Blueberry menyokong sistem imun yang sihat.
  • Plum Juice (Prunus domestica) tinggi dalam antioksidan dan mempunyai tahap yang tinggi vitamin C.
  • Cherry Juice (Prunus avium) mengandungi Queritrin flavonoid, perillyl alkohol dan asid elagik. Juga sudah tentu kaya dengan antioksidan.
  • Pomegranate Juice (Punica granatum) juga mempunyai tahap yang sangat tinggi antioksidan. Delima menyokong sistem kardiovaskular yang sihat.
  • Aronia Berry Juice (Armonia melanocarpa) atau chokeberry adalah sumber yang kaya dengan antosianin fenolik, vitamin, mineral dan antioksidan.
  • Ekstrak Stevia organik adalah pemanis alternatif yang mempunyai nilai yang rendah glisemik.
  • Ekstrak Grape Seed gelap (Vitis vinifera) - air diekstrak. Anggur mengandungi flavonoid yang merupakan antioksidan yang sangat kuat dan resveratrol yang telah terbukti untuk meningkatkan ungkapan tiga gen semua yang berkaitan dengan usia yang panjang.
  • Lemon Essential Oil (Citrus limon) terdiri daripada 68 peratus d-limonene. Ia mempunyai pembersihan dan detoks.
  • Tangerine Essential Oil (Citrus reticulata) mengandungi ester dan aldehid yang menenangkan. Kaya dengan d-limonene ia membantu untuk mengekalkan regimen gaya hidup yang sihat.
  • Orange Essential Oil (Citrus sinensis) kaya dengan d-limonene dan boleh menyokong fungsi sel. Juga mempunyai kesan menenangkan dan mungkin digunakan untuk perasaan keamanan.
  • Yuzu Essential Oil (Citrus Junos).

Berikut merupakan beberapa sebab kenapa kita perlu consume NingXia Red dari Young Living ni :

1. Membekalkan tenaga
2. Memberi revitalisasi bagi membantu mencegah tekanan oksidatif (oxidative stress). Oksidatif satu keadaan di mana jumlah radikal bebas di dalam tubuh melebihi kemampuan tubuh untuk menuteralkannya. Akibatnya, peningkatan proses pengoksidaan sel-sel tubuh normal menjadi semakin tinggi dan menimbulkan kerosakan yang lebih banyak. Contoh tekanan oksidatof pada organ Paru ialah berlakunya Asthma, Kronik Bronkitis dan Cancer. Manakala bila berlakunya tekanan oksidatif pada bahagian Jantung, akan berlaku serangan jantung, strok, high blood pressure dan sebagainya. Maka, Ningxia perlu diminum setiap hari untuk kesihatan berpanjangan dan mencegah dari oxidative stress.
3. Menyerap nutrien keseluruh badan dan menyokong fungi sel.
4. Mengandungi sebatian semulajadi d-limonene dari 4 jenis minyak pati sitrus yang tulen
5. Rasa Ningxia red yang sedap dan unik dengan campuran minyak pati tulen serta campuran proprietari jus buah “superfruit” Superfruit yang dimaksudkan ialah Goji berries. Beri Goji ini mempunyak khasiat dan nutrien yang banyak. Nutrien beri Goji ini bukan saja dari jus nya tapi daripada kulit, pulpa, benih dan buah nya.
6. Kosher (Genuine) dan Halal. Sijil halal diberikan oleh IFANCA (Islamic Food dan Nutrition Council of America) yang diiktiraf oleh JAKIM
7. Ningxia red ini mengunakan botol kaca yang ditempah khas yang mampu memberikan kesegaran dan rasa keunggulannya.

Apakah manfaat bagi Ningxia Red Juice?


1) AWET MUDA - Manfaat Goji ni luar biasa! Sumber semula jadi kalsium dan magnesium, Vitamin B, antioksida yang melindungi tubuh daripada radikal bebas. Ia adalah radikal bebas yang membuat pengoksidaan sel; oleh itu Ningxia Red boleh membantu mencegah daripada tekanan oksidatif dan melambatkan proses penuaan.

2) DETOKS - Menyokong proses detoksifikasi semula jadi setiap hari. Jus adalah berbentuk semula jadi tenaga tanpa gula, kafein atau perangsang tiruan yang lain. Lepas detoks iaitu pembersihan ia akan menyokong pencernaan yang sihat (aktiviti enzim ). Jadi badan terasa ringan dan bertenaga untuk menjalankan aktiviti harian.
 
3) KESIHATAN ORGAN MENYELURUH - menyokong kesihatan kardiovaskular, fungsi imun, hati, meningkatkan fungsi penghadaman yang baik melalui buah pinggang dan pankreas.

4) MATA - Menyokong fungsi penglihatan yang baik dengan kandungan jus dan essential oil yang tinggi

5) PENGURUSAN BERAT BADAN - pengambilan secara konsisten dapat mengurangkan sugar cravings dan mengawal nafsu makan secara terkawal.

Banyak feedback positif daripada customer yang dah mengamalkan Ningxia Red dari Young Living:

*berat badan turun tanpa perlu diet
*badan tidak letih bila minum Ningxia. (pembekal tenaga)
*anak-anak sudah jarang sakit
*kulit makin berseri
*masalah tumit kaki pecah lembut kembali
*stretchmark makin pudar dan macam-macam lagi

Orang kata kalau nak awek muda, boleh la consume NingXia Red bersama EO  Frankincense. Kedua-dua ni mengandungi bahan anti penuaan yang sangat bagus untuk kesihatan dan kulit wajah manusia.

Secara kesimpulannya, NXR ini dapat membantu untuk meningkatkan kesihatan fizikal dan dalaman badan dengan menyeluruh, membantu membekal tenaga dan membantu mencegah tekanan oksidatif sel, bebas radikal.

Bagaimana cara minum Ningxia Red Juice?

Minum satu - dua kali sehari atau mengikut keperluan. Untuk detoksifikasi atau untuk menyokong sistem imun, minum 1 oz (30ml) sehari atau lebih. Goncang sebelum tuang dan disimpan sejuk selepas dibuka.

TAHUKAH ANDA?

1 cawan NXR dianggarkan (berdasarkan nilai antioksidan & pemulihan jus pekat) bersamaan :
  • 4 cawan anggur ungu
  • 1 cawan buah goji beri
  • 5 biji ceri
  • ½ cawan beri biru
  • 75 bijian isi delima
  • ½ belahan plum
  • ¼ cawan aronia berry


APA ITU NINGXIA?

Untuk pengetahuan korang, Ningxia sebenarnya merupakan satu wilayah di China yang mempunyai ramai komuniti Islam dimana mereka menjadikan wolfberry sebagai rahsia umur panjang mereka.

Wolfberry Ningxia juga dikenali sebagai goji berry, telah lama consumed kerana kekayaan nutrisinya. Wolfberry Ningxia ini dikatakan telah wujud sejak dinasti Ming lagi, menjadikannya salah satu superfruit tertua dalam sejarah China kuno.

Selama lebih dari 700 tahun, wilayah Ningxia di China memiliki reputasi sebagai penghasil dan menguhasakan wolfberry berkualiti premium. Dari wilayah inilah wolfberry untuk NingXia Red® berasal. Oleh kerana wilayah Ningxia yang terpencil secara geografi dan politik, pengetahuan tentang semua faedah Ningxia wolfberry tidak tersebar luas ke dunia barat.

Pada tahun 1999, pengasas Young Living (YL) iaitu Gary Young telah membawa benih wolfberry ke Amerika Serikat dan mencoba menanamnya di Mona, Utah, yang memiliki media tanam serta iklim yang sangat mirip dengan Ningxia. Pada ketika ini, YL mengekalkan ladang wolfberry seluas 10 ekar di Utah. Selain dari itu, mereka juga masih mendapatkan bekalan mentah wolfberry secara langsung dari China untuk memenuhi permintaan yang semakin meningkat untuk superfruit yang kaya dengan nutrien ini.

Untuk beli Ningxia Red atau berminat untuk mendaftar ahli Young Living, anda boleh klik link whatsapp berikut : https://wa.link/0vjjwy

Your Most Wanted YLID : Mawardi Yunus
untuk order dan pertanyaan,
sila add saya di FB saya, Mawardi Yunus
atau follow IG saya @mawardiyunus
atau email di [email protected]
atau sms (wa) +6018-2266623

ningxia red young living manfaat, ningxia red young living benefits, ningxia red young living ingredients, ningxia red young living halal, ningxia red young living review, ningxia red young living sachet, ningxia red young living blog, ningxia red young living how to consume, ningxia red young living malaysia, ningxia red young living australia, ningxia red young living untuk apa, young living ningxia red alternative, young living ningxia red and pregnancy, young living ningxia red and diabetes, young living ningxia red amazon, ningxia red young living price, young living ningxia red while breastfeeding, cara minum ningxia red young living, khasiat ningxia red young living, harga ningxia red young living, ningxia red young living untuk ibu hamil

Post a Comment

0 Comments