TERIMA KASIH TUNE TALK UNTUK VIVO V15 PRO CORAL RED



Alhamdulillah !! Rezeki dapat smartphone dari Giveaway yang dianjurkan oleh Tune Talk. Smartphone tersebut adalah VIVO V15 PRO yang berwarna CORAL RED . Kalau tak silap model VIVO V15 PRO ni telah dilancarkan dan mula di Malaysia pada hujung Februari lepas  (2019) dengan harga RM 1799.


VIVO V15 PRO dijana dengan cip pemprosessan Snapdragon 675, skrin 6.4-inci Super AMOLED ‘Full View’ bebas takuk dan juga rekaan bingkai skrin yang lebih nipis. Dengan trend butang fizikal Google Assistant. Memang cukup selesa.


Fokus lain kepada peranti ini adalah kameranya, ia menawarkan kamera periskop seakan Vivo Nex.  Kamera hadapan yang terangkat apabila diperlukan. Sensor kamera periskop ini adalah 32 Megapixel dan ia adalah untuk mengambil gambar swafoto yang berkualiti. Kamera Utama terdapat tiga lensa, di mana lensa Utama adalah sensor 48 Megapixel + 8 Megapixel sensor ultra-lebar dan sensor 5 Megapixel untuk butiran bokeh yang lebih kemas. Saya beruntung kerana pihak Tune Talk telah memberi VIVO V15 PRO yang berstoran dalaman 128GB. Dapat storage besar, so tak perlu berkira-kira lagi kalau nak install apa-apa. Yang lebih penting boleh rakam video untuk bahan YouTube banyak-banyak.


Ciri menarik lain pada smartphone ini adalah pengimbas cap jari bawah skrin generasi yang kelima, bateri 3700mAh dengan pengecasan pantas Dual-Engine Fast Charging. Cuma kekurangannya bagi saya adalah, Vivo masih mengekalkan port pengecasan mikro-USB dan bukannya USB-C. Bahan binaan adalah plastic dengan kemasan Spectrum Ripple yang kelihatan seakan kaca. Sistem operasi yang dijalankan pada peranti ini adalah Funtouch OS 9 berasaskan Android 9.0 Pie.

Selain dari warna Coral Red, VIVO V15 PRO juga hadir dengan warna lain iaitu Topaz Blue.

Btw saya nak puji sikit dengan Tune Talk ni. Sangat cekap handle hadiah giveaway diorang. Harini bagi details, dua (2) hari kemudian hadiah sampai di tangan. Tahniah dan terima kasih Tune Talk.

Post a Comment

3 Comments

  1. Wahhhh bestnyaaaa..murah rezeki madi..alhamdulillah!

    ReplyDelete
  2. Untung led HP barn😋
    Long xpnh mng giveaway pun sedih
    www.sihijo.blogspot.com

    ReplyDelete