Tuesday, July 30, 2019

LIRIK LAGU HUTANG - FLOOR 88



Jom kita dengar dan baca LIRIK LAGU HUTANG yang telah dinyanyikan oleh kumpulan penyayi muda tempatan iaitu Floor 88 . Untuk pengetahuan korang, LIRIK LAGU HUTANG ni telah ditulis oleh Achoi Floor 88 . Liriknya digubah dari beberapa lagu rakyat yang cukup popular pada zaman dahulu.



Tajuk : Hutang
Penyanyi : Floor 88 
Song : Zai Hamzah 
Lyrics : Achoi Floor 88 
Arrangement : Harry Khalifah

Lirik Lagu Hutang – Floor 88 (2019)

Kau nak cepat kaya
Macam jual unta
Tapi kau sendiri
Malas nak usaha
Cerita sana sini
Gebang kau merata-rata

Pantang depan mata
Ada saja cerita
Tipu belit kawan
Dah macam ular sawa
Bila dah tahu kau lari berbatu
Macam kau nampak hantu

Cerita zaman dulu
Pak kaduk gadai tanah
Dia laga ayam bukan kepunyaannya
Cerita zaman sekarang
Kau yang guna duit orang
Pabila pecah tembelang
Lari lintang pukang
Kau tak mampu bayar sekupang-pang
(Alakazam)

Pok amai-amai belalang kupu-kupu
Bayar duit aku yang semua kau sapu
Kambing biri-biri ala sudah datang dari Jawa
Mana kau nak lari bawa duit tu ke mana

Buai laju-laju buai sampailah pokok sena
Duit tu beribu semua entah ke mana
Memanda Fasola tikam di tapak kakinya
Dah memang kau salah ku taboh kau pon tak apa
Rampo ngiseng semar tilem

Solo…solo
Solo…solo
Solo…solo

La la la la la la la la
La la la la la la la la

Cerita zaman dulu
Pak kaduk gadai tanah
Dia laga ayam bukan kepunyaannya
Cerita zaman sekarang
Kau yang guna duit orang
Pabila pecah tembelang
Lari lintang pukang
Kau tak mampu bayar sekupang-pang
(Ram-pang-pang)

Pok amai-amai belalang kupu-kupu
Bayar duit aku yang semua kau sapu
Kambing biri-biri sudah datang dari Jawa
Mana kau nak lari bawa duit tu ke mana

Buai laju-laju buai sampai pokok sena
Bayar hutang itu takut nanti kau merana 
Memanda Fasola tikam di tapak kakinya
Dah memang kau salah ku taboh kau pon tak apa
Rampo ngiseng semar tilem

Rampo ngiseng semar tilem!!!

1 comment:

  1. tak pernah dengar lagu ni. but nice sharing. nanti bolehkah dicARI lagu ni kat youtube. hehe

    ReplyDelete