WeChat Pay | BANYAK PROMOSI DAN GANJARAN SEPANJANG RAMADAN


Ramai diantara kita pernah install dan daftar aplikasi WeChat sebelum ni kerana ianya pernah viral sebagai salah satu aplikasi komunikasi pertama dengan pesanan ringkas suara pada beberapa tahun yang lalu. Kini aplikasi ni bukan sekadar untuk komunikasi je tau, macam-macam yang best ada termasuk WeChat Pay.


WeChat Pay MY

Untuk pengetahun korang, aplikasi WeChat bukan hanya sekadar aplikasi komunikasi sahaja kerana aplikasi WeChat ini juga ada menambah fungsinya mewujudkan platform perkhidmatan pembayaran ‘online’ dan ‘offline’ (mobile wallet) yang di panggil WeChat Pay. Jadi dengan adanya WeChat Pay ni, kita tidak memerlukan duit di dalam poket dan wallet kerana semua urusan pembayaran akan berlaku secara elektronik (cashless).

Tebus kupon khas Starbucks & Hari-Hari sempena Ramadan & Hari Raya

Ada berita baik untuk korang sebagai pengguna WeChat ni. Dengan menggunakan WeChat Pay, mereka ada menawarkan beberapa offer sempena Ramadan dan Aidilfitri ni. Nampak memang sangat berbaloi-baloi. Sebab tu saya sendiri sanggup nak kongsi berita ni dengan korang semua.



Sebagai ganjaran untuk pengguna sepanjang bulan Ramadhan ini, WeChat Pay MY menawarkan dua tawaran hebat daripada Starbucks dan Hari-Hari kepada pengguna. Promosi perayaan khas yang sedang berlangsung akan menyaksikan pengguna WeChat Pay MY yang bernasib baik menikmati kupon serta paket wang melalui ciri 'Shake Bonus'

Korang sebagai pengguna WeChat Pay akan dapat ganjaran ni bila dah login ke laman FB rasmi WeChat Pay MY di www.facebook.com/WeChatPayMY.official/. Jadi ini cara mudah untuk korang dapatkan kupon tersebut dalam dompet WeChat Pay korang:
  1. Pertama, korang login ke laman FB rasmi WeChat Pay MY. Scroll ke bawah sampai jumpa kod bar Hari-Hari untuk diimbas.
  2. Imbas kod QR tu untuk dapatkan kupon tunai RM5. Boleh digunakan untuk perbelanjaan minimum sebanyak RM10.
  3. Untuk promo Starbucks, kalau korang belanjakan sebanyak RM8, korang akan dapat diskaun RM5 daripada harga minuman yang korang order pada bila-bila masa. Korang hanya perlu pergi ke Starbucks yang terdekat dan tebus hadiah korang ya.
Kalau korang tak faham cara untuk tebus kupon khas Starbucks dan Hari-Hari dengan WeChat Pay? Korang boleh tengok dan follow step bergambar seperti kat bawah ni.

cara untuk tebus kupon khas Starbucks
cara untuk tebus kupon khas Hari-Hari

Lebih banyak kupon dengan Shake Bonus, goncang smartphone korang! 

Sempena promosi Ramadan dan Hari Raya ini, WeChat Pay nak bagi peluang untuk korang dapatkan kupon tambahan bernilai sehingga RM9.90 tau. Cara yang sangat mudah! Dengan hanya perlu berbelanja minimum RM8 di Starbucks atau RM10 di Hari-Hari, lepas tu tunggu Shake Bonus daripada WeChat Pay.


Setiap kupon yang korang dapat hanya sah selama 14 hari bermula dari hari korang dapat kupon tu. Hanya satu kupon sahaja boleh dipakai untuk satu transaksi. Jika kupon dalam dompet WeChat Pay dah lebih daripada satu. Maksudnya kupon tu dah banyak terkumpul, kupon dengan nilai tertinggi akan digunakan dulu secara automatik ya. Kalau lebih daripada satu kupon yang bernilai sama, kupon yang hampir expired pula akan digunakan dulu.

Pada korang yang dah menang kupon, nilai kupon akan ditambah kepada kredit yang sedia ada dalam dompet WeChat Pay. Kupon akan expired kalau korang tak buka, jadi kalau tak nak rugi macam tu je sila pastikan sentiasa buka kupon yang korang dah menang.

Ni pula saya kongsikan cara untuk korang nikmati Shake Bonus dengan WeChat Pay. Tengok atau rujuk gambar kat bawah untuk lebih faham ya.

Starbuks

Hari Hari

Jadi apa tunggu lagi, jangan lupa guna kupon yang korang menang tu. Terus pergi ke Starbucks dan Hari-Hari yang terdekat dengan korang.

Bagi Duit Raya Melalui Aplikasi WeChat Pay

Jadi tiada alasan lagi kalau tak dapat balik beraya bersama keluarga di hari raya ya kerana korang masih boleh mengekalkan tradisi memberikan ‘Duit Raya‘ kepada keluarga dan saudara-mara dengan menggunakan aplikasi WeChat Pay ni. Anda tak perlu risau lagi tentang sampul raya apabila segala-galanya kini berada di hujung jari je. 

Panduan Langkah-demi-Langkah Duit Raya

Untuk Menghantar
  1. Pilih siapa yang akan menerima Duit Raya daripada anda dan pilih ciri Paket Wang pada aplikasi WeChat anda
  2. Masukkan jumlah yang ingin anda hantar dan sertakan mesej khas buat insan tersayang anda
  3. Pilih sampul Paket Wang anda
  4. Hantarkan Duit Raya anda
  5. Penerima kini boleh membuka paket wang mereka dan amaun itu akan ditambah kepada kredit sedia ada mereka

Duit Raya Diterima
  1. Setelah anda menerima Duit Raya anda, klik tab buka
  2. Anda telah menerima Duit Raya anda.


Setelah membuka Duit Raya, ia akan dimasukkan ke dalam baki dompet & baki dompet boleh dikelurkan balik ke akaun bank korang dalam masa 3 hari bekerja.

Aplikasi ini boleh dimuat turun sekarang untuk pengguna Android dan iOS. Jadi apa tunggu lagi, kalau belum install korang boleh download di WeChat.com untuk dapatkan tawaran hebat ini . Jangan lupa untuk layari Facebook WeChat Pay untuk sebarang info terkini.

Post a Comment

1 Comments

  1. Lama dah uninstall wechat hehehehe...
    Anak Sis ada, nanti nak tunjuk kat dia dan suruh dia goncang hahahaha

    ReplyDelete