KOPI HIJAU BANTU TURUNKAN BERAT BADAN


Ramai rakyat Malaysia mengalami masalah obesiti dan kegemukan termasuklah diri saya sendiri. Malas bersenam tu menjadi faktor utama kegemukan. Tapi, tahukah anda bahawa ada caranya untuk mengatasi masalah ni? Salah satu caranya adalah dengan Kopi Hijau. *saya yakin bahawa di Malaysia kita kurang didedahkan dan tak tahu akan kelebihan yang ada pada kopi hijau ni.

1.0 KOPI HIJAU

Ilustrasi biji kopi hijau. ©Puregreencoffeediet.com
Untuk pengetahuan korang Green Coffee atau Kopi Hijau merupakan biji kopi asli yang belum di panggang dan masih mempunyai zat-zat dan kelebihan yang terkandung didalamnya. Di dalam biji kopi memiliki beberapa zat penting seperti polifenol, flavonoid, proantosianidin, kumarin, asam klorogenat, dan tokoferol. Bahan tersebut masuk kategori zat antioksidan. Selain daripada dapat membantu dalam proses menurunkan berat badan, ada beberapa manfaat lain Kopi Hijau ini yang boleh di kongsikan bersama semua. 

1.1 KELEBIHAN KOPI HIJAU

  1. Kaya Anti-Oksidan : Kopi hijau sangat kaya akan antioksidan yang berguna untuk mengurangi kesan kerosakan sel akibat dari radikal bebas dalam tubuh kita.
  2. Meningkatkan Metabolisme : Kandungan Asam klorogenik yang terdapat di dalamnya mampu meningkatkan Basal Metabolic Rate (BMR) dalam tubuh sehingga mampu meminimumkan pelepasan glukosa berlebihan dari hati ke dalam darah. Kandungan ini juga mampu meningkatkan kemampuan pembakaran lemak oleh tubuh.
  3. Membantu Membakar lemak Ekstra : Kandungan nutrisi dan mineral dalam kopi hijau mampu menjaga kadar nutrisi dalam tubuh kita. Hal ini juga membuat tubuh dapat membakar lemak dan kalori yang tidak diingini dengan cepat.
  4. Menahan / Menekan Rasa Lapar : Kopi dikenali sebagai penekan nafsu makan yang sangat efektif, sehingga kita boleh mengawal keinginan makan berlebihan.
  5. Memperlambat Penuaan: Kandungan Gamma-aminobutyric Acid (GABA), Teofilin, epigallocatechin gallate, dll dikenali juga mampu untuk menjaga kesihatan kulit, memperlambatkan penuaan dan mencegah keriput. 
1.2 TREND TERKINI DIET KOPI HIJAU

Ekstrak dari biji kopi hijau telah menunjukkan banyak manfaat kesehatan. Komponen utama yang memberi manfaat adalah kafein dan asam klorogenat. Contoh produk yang menjadikan kopi hijau sebagai bahan utamanya adalah Kopi Hijau Alana.

1.2.1 KOPI HIJAU ALANA

Kopi Hijau Alana merupakan supplement yang menggunakan bijian kopi muda yang dikisar tanpa dipanggang terlebih dahulu sebagaimana minuman kopi biasa yang kita pernah minum.  Oleh sebab itu, ia mengandungi kandungan Asam Klorogenik yangg 3 kali ganda lebih tinggi dari kopi biasa. la berupaya menjadi `booster' sebagai pembakar lemak kalori dengan lebih pantas tanpa perlu senaman tambahan, meningkatkan stamina seterusnya mencegah pembentukan lemak baru di bawah lapisan kulit. Kerana itulah Kopi Hijau digunakan secara meluas untuk tujuan penurunan berat badan secara sihat dan selamat. 


Kopi Hijau Alana adalah kopi menguruskan badan yang berkualiti TINGGI dan dijamin SEDAP. Banyak khasiat serta pakar membuktikan GREEN COFFEE bean memang boleh membakar lemak tanpa diet & exercise teruk !

1.2.1.1 KANDUNGAN KOPI HIJAU ALANA

Kopi Hijau Alana juga ditambah dengan beberapa bahan yang cukup berkualiti dan popular dalam dunia kesihatan. Antaranya seperti susu kambing, chia seed dan habbatus sauda.

Ekstrak Susu Kambing dikatakan berupaya membekalkan tenaga yang cukup kepada tubuh badan kita. Jadi perut tak cepat lapar dan sepanjang hari akan rasa kenyang. Susu kambing dikatakan mempunyai  kandungan Vitamin dan Mineral lebih tinggi berbanding susu lembu.

Chia Seed dalam Kopi Hijau Alana juga adalah bijian tinggi fiber yang terkenal dengan fungsinya untuk membuang lemak dan menguruskan badan secara semulajadi. Chia seed juga dikatakan boleh mencegah kanser , baik untuk penghadaman , dan membuang toksin dalam badan.

Habbatus Sauda pula, seperti yang sedia maklum , memang terkenal sebagai makanan sunnah & terbukti keberkesanannya dalam kesihatan . Antara kebaikkan Habbatus Sauda , boleh merawat jerawat , batu karang , asma , melancarkan haid dan banyak lagi.

Jadi dengan gabungan 4 bahan utama ni di dalam Kopi Hijau Alana, Insyaallah ianya menjadi satu produk minuman yang sangat baik untuk penghadaman.

1.2.1.2 KELEBIHAN KOPI HIJAU ALANA

Selain dapat membantu membakar lemak yang berlebihan dengan pantas, Kopi Hijau Alana juga mempunyai banyak kebaikan lain seperti:

  • Menurunkan dan menstabilkan darah tinggi
  • Membuang toksin yang terkumpul dalam badan
  • Melawaskan penghadaman
  • Meninggikan metabolisma tubuh badan
  • Memberikan tenaga berpanjangan
  • Mengenyangkan walaupun sedikit
  • Kawal selera makan berlebihan
  • Badan lebih segar dan ringan
  • Bentuk badan lebih slim
  • Kulit awet muda
  • Tinggi anti oksidan

1.2.1.3 CARA PENGAMBILAN KOPI HIJAU ALANA

Kopi Hijau Alana. ©www.blogger2u.com
Korang digalakkan untuk mengambil Kopi Hijau Alana ketika perut masih kosong atau sebelum makan.

  1. Bancuh 1 sachet dalam secawan air panas. 
  2. Minum pagi sebelum sarapan. 
  3. Boleh diambil 1-2 kali sehari
1.2.1.4 KOTAK BARU KOPI HIJAU ALANA

Kopi Hijau Alana. ©www.blogger2u.com
Untuk pengetahuan korang Kopi Hijau Alana kini datang dengan packaging baru yang lebih ekslusif dan lebih cantik. Selain dari sachet kopi, dalam setiap kotak ni juga ada tali pita pengukur yang diberikan secara percuma.

1.2.1.5 DETAIL PEMBELIAN KOPI HIJAU ALANA

Harga sekotak Kopi Hijau Alana ni hanya RM42.90 untuk semenanjung, dan RM52.90 untuk sabah/sarawak.


*AWAS dengan produk kopi hijau yang tiruan dan dijual rendah dari harga pasaran. Pastikan beli produk yang asli dan original dari pengedar yang sah sahaja. Jadi Boleh beli dari agent berdaftar atau direct dari HQ Kopi Hijau Alana seperti dibawah.

Instagram: www.instagram.com/kopihijaualana

No utk di hubungi :
6018-355 7010 (ika)
6018-236 6332 (ema)
.
Kalau korang suka minum kopi, cubalah Kopi Hijau Alana ni. Mesti beli lagi punya.

Post a Comment

17 Comments

  1. Dah lama rasanya tak minum coffee. Tengok awak pose dengannya, rasa nak beli satu. eh haha

    ReplyDelete
  2. awakkkkk! kopi ni lemak-lemak, kita suka ! pun suka sebab dia menguruskan dan kopi mengenyangkan.. kena minum untuk kurus,hihi....

    ReplyDelete
  3. Pernah dengar green tea je,green coffee tak pernah lagi. Rasa nak try satu pula nanti

    ReplyDelete
  4. uniknya! bukanlah penggemar kopi sangat tapi rasa nak cubalah yang ni. :D

    ReplyDelete
  5. Boleh try ni. Nak kurus tak kurus kurus hahaha

    ReplyDelete
  6. Malam ni juga I nak dapatkan kipi alana ni hopefully yang original punyavada juga 1 kedai jual kopi ni dengan harga murah risau je

    ReplyDelete
  7. Ingatkan ada green tea je. Kopi hijau pon hadoo

    ReplyDelete
  8. You nak turun kan berat badan ker bro?

    ReplyDelete
  9. ohh. Kopi hijau maksudnya kopi panggang and dia jadi kaler hijau ke. Ingatkan ada campur jamu apa ke.

    ReplyDelete
  10. Rupanya kopi yang belum dipanggang dipanggil kopi hijau. Teruja juga dgr kopi boleh turunkan berat badan. Kopi dah la hari2 minum, bagus juga dapat kurus. Btw, pose model awak tu kita kagum. Hehe

    ReplyDelete
  11. Uih green coffee. Lain dari kebiasaan. Selalu minum green tea je

    ReplyDelete
  12. Dah try masa nak kuruskan badan lepas bersalin ritu..now consume skip² je..takut kurus sgt lak nanti..hehee

    ReplyDelete
  13. Bagus amalkan kopi ni setiap hari. Bagus untuk kesihatan

    ReplyDelete
  14. Oh hebat. Maknanya kopi hijau samalah macam teh hijau. Boleh kuruskan badan.

    ReplyDelete
  15. Kopi mmg xdpt dipisahkan. Mesti sedap ni. :)

    ReplyDelete
  16. Kopi hijau ni lebih kurang yang minum di sushi king tu xpun greentea ice thailand tu? Kopi hijau alana selalu sangat dgr kat radio. Ramai yg bgtau khasiat dia. nak cuba lah 1 day.


    www.liahasty.com

    ReplyDelete
  17. bagusla kopi ni..boleh rekemen dekat orang rumah

    ReplyDelete