AXILAS ANTI PERSPIRANT UBAT KETIAK HITAM DAN BERBAU

Masalah bau badan merupakan penyebab utama kenapa seseorang kurang bersosial. Apa yang paling malang, ada diantara mereka langsung tidak mempunyai kawan rapat kerana orang disekelilingnya tidak selesa untuk mendekatinya apatah lagi untuk menjadikan beliau sebagai kawan baik.

Gambar sekadar hiasan : sumber www.wajibbaca.com

MASALAH BAU BADAN DAN KETIAK 
| Bau badan juga dikenali sebagai bromhidrosis, osmid.rosis atau ornehrotia. Bau badan sebenamya berlalku apabila bakteria yang terdapat pada permukaan kulit menguraikan protein yang terdapat pada lapisan kulit dan peluh kepada asid.

Masalah bau badan bermula apabila seseorang itu mencapai akil baligh. Namun mereka yang berisiko tinggi untuk mendapat masalah badan berbau ialah individu yang gemuk, kuat berpeluh, suka mengambil diet yang berempah dan menghidap penyakit kronik seperti kencing manis dan gout.

Mengikut kajian, dalam keadaan yang berpeluh, bakteria-bakteria yang terdapat di permukaan kulit akan membiak dengan lebih cepat dan menyebabkan kandungan asid di dalam peluh bertambah dengan cepat. Keadaan asid yang tinggi di dalam peluh inilah yang menjadi penyebab utama bau badan kita menjadi busuk.


MASALAH KETIAK HITAM | Banyak faktor yang menjadi penyebab kulit ketiak hitam, iaitu selain faktor genetik, kulit ketiak menjadi hitam karena adanya kandungan merkuri dan alkohol pada deodorant yang mereka gunakan, jika kandungan merkuri dan alkohol lebih banyak maka akan merubah pigmen (warna kulit) dan membuat iritasi pada kulit sekitar ketiak, sehingga menyebabkan ketidakseimbangan hormon bisa menjadi salah satu faktor penyebab ketiak menjadi hitam.

Selain daripada itu, masalah ketiak hitam juga boleh berlaku disebabkan oleh kesalahan semasa mencukur bulu ketiak. Cara cukuran yang salah boleh menyebabkan kulit ketiak mengalami kegatalan sehingga lambat laun menjadi kusam dan menghitam.

Sumber foto: dusanarazpotju.weebly com)
Bagi mereka yang mengalami masalah ketiak berbau dan ketiak hitam ini, korang tidak perlu risau kerana banyak cara yang boleh korang ambil untuk merawatnya. Antara cara paling cepat dan berkesan untuk merawat masalah ketiak hitam dan berbau adalah dengan menggunakan produk Axilas Anti Perspirant.


AXILAS ANTI PERSPIRANT | Syarikat Glamohealth telah melancarkan produk baru yang dicipta khas untuk pengguna yang mempunyai masalah “ketiak”. Ketiak atau lebih sopan dipanggil bahagian bawah lengan adalah kawasan yang sensetif kerana ketiak adalah salah satu tempat yang menghasilkan bau badan. Oleh itu, produk ini dirumus khas untuk membantu pengguna yang mempunyai masalah ketiak seperti, ketiak berbau, ketiak berair/berpeluh, ketiak hitam dan lain-lain lagi.


Axilas Anti Perspirant adalah produk seperti deodorant, untuk membantu anda semua mengurangkan masalah peluh berlebihan dibahagian ketiak dan mengurangkan masalah badan berbau, selain itu ia juga membantu dan dapat merawat liang pori ketiak anda daripada pengeluaran peluh yang berlebihan kerana ia dapat menutup liang pori ketiak anda. Disamping itu, ia juga dapat membantu masalah tangan dan kaki berpeluh.

BAHAN-BAHAN | Antara bahan-bahan yang digunakan di dalam tentang bahan-bahan Axilas Anti Perspirant ni adalah seperti Ethanol Denat, Aluminium Lactate, Alimunium Choloride, Cyclopentasiloxane, Glyceryl Strearate, Cetyl Palmitate, Hydrogenated Microcrystalline Wax, dan Hydrogenated Castor Oil.

CARA PENGGUNAAN AXILAS ANTI PERSPIRANT | Ikuti cara dan langkah penggunaan Axilas Anti Perspirant yang betul untuk hasil yang lebih cepat dan berkesan.


1) Kulit mestilah kering dan tidak rosak (luka atau melecet)
Pernukaan kulit mestilah kering (tidak lembab) dan tidak rosak (luka atau melecet) sebelum menggunakan Axilas Anti Perspirant. Permukaan kulit yang lembab atau rosak tidak dibenarkan untuk menggunakan Axilas Anti Perspirant .

2) Menggunakan Axilas Anti Perspirant pada waktu malam sebelum tidur.
Apabila badan sedang berehat kelenjar di bawah ketiak tidak aktif. Oleh itu, digalakkan untuk menggunakan Axilas Anti Perspirant  pada waktu malas sebelum tidur. ( Sapu nipis pada permukaan kulit ketiak sebanyak 2 kali atas dan bawah). Pastikan permukaan kulit ketiak kering selepas menggunakan Axilas Anti Perspirant. Menggunakan Axilas Anti Perspirant terlalu banyak dipermukaan kulit ketiak akan menyebabkan kulit lambat bertindak balas dan rosak.

3) Basuh permukaan kulit ketiak di waktu pagi dengan menggunakan sabun dan air.
Perlindungan Axilas Anti Perspirant  tetap ada di permukaan kulit (menyerap didalam kulit). Boleh menggunakan deodorant atau minyak wangi lain di permukaan kulit ketiak.

Untuk kesan yang cepat dan perlindungan daripada Axilas Anti Perspirant, digalakkan menggunakan 2-3 malam dalam masa seminggudan selepas mencabut/mencukur bulu ketiak.

*********

HARGA PASARAN | Korang boleh memiliki Axilas Anti Perspirant  dengan harga RM 45.00 untuk semenanjung Malaysia dan RM 50.00 untuk Sabah dan Sarawak.

Untuk matlumat lanjut korang boleh rujuk pada link berikut:

Facebook Axilas HQ
Whatsapp : www.wasap.my/60136991275

Post a Comment

2 Comments

  1. Tak suka bau badan. Tak selesa.....

    ReplyDelete
  2. takottt. ketiak hitam. kena pakai Axilas lepas ni. tq for sharing :)

    ReplyDelete