PERAK “WORLD OF WONDERS” 2016 | HARI KE-2 : CITITEL EXPRESS HOTEL



Selesai menikmati keindahan hutan tertua Royal Belum, kami terus pulang ke BELUM RAINFOREST RESORT untuk bersiap dan checked out.


Bag masih belum dikemas, biasalah itu memai perangai saya dari dulu memang suka buat kerja last minit ha. 20 minit masa diberikan untuk bersiap sebelum bas bertolak ke bandar IPOH. Sempat jugak capai tuala dan terus ke bilik air untuk bersihkan badan, maklumlah masing-masing dah basah bermandi dengan peluh.


Selepas semuanya selesai, satu persatu barang kami dimasukkan ke perut bas dan bersiap untuk bertolak meninggalkan tanah bertuah ni. Perlahan-lahan kami melambai kearah sign ROYAL BELUM seolah-olahnya lambaian itu akan dibalas mesra. hahahah. *tetiba rasa macam kebudak-budakan pun ada. ahahah.


Lebih kurang 2 jam perjalanan kami, akhirnya kami selamat tiba di bandar IPOH. Dimana kali ini CITITEL EXPRESS HOTEL akan menjadi penginapan rasmi kami selama 2 malam.

Pada awalnya, ikhlas saya katakan bahawa hotel yang kami bakal stay ni terlalu biasa dilihat sepertimana hotel-hotel biasa lain yang pernah saya stay dan review. Tapi saya mula teruja bila mendapat penerangan dari staff mereka tentang apa yang ditawarkan oleh CITITEL EXPRESS HOTEL ni. *memang sangat menerujakan.



Macamana, dah baca artikel kat atas tu? Teruja bukan? Memang hotel sebegini yang saya cari di IPOH. Ternyata  CITITEL EXPRESS HOTEL ni sangat memenuhi kritiria seseorang traveller tidak kisah untuk mereka yang suka travel berseorangan, berkumpulan atau dengan family. Dengan harga yang murah dan banyak service percuma yang ditawarkan sudah tentu akan menjadi pilihan orang ramai jika ke IPOH. Service Free Shuttle juga memang strategi yang sangat bijak memandangkan sekitar CITITEL EXPRESS HOTEL atau bandar Ipoh sendiri sudah semestinya terlalu banyak tempat menarik.


Bagi korang yang suka lepak dibilik, tak perlu risau takut mereput didalam bilik kerana semua bilik di sini boleh akses Speed Wifi secara PERCUMA dan Video on Demand and Internet Programmes (150 saluran Movie) juga secara PERCUMA. *muntah korang dengan movie-movie terkini yang ada.


Selesai berjalan-jalan melihat kemudahan yang ada di CITITEL EXPRESS HOTEL ni, kami terus kebilik masing-masing untuk berehat seketika sementara untuk tunggu waktu untuk makan malam. Sesetengah floor mereka, ada dihiasi dengan lakaran lukisan bangunan-bangunan dan tempat menarik di IPOH.*seperti dalam gambar kat atas ni. Sempat juga kami posing sepam dua sementara menunggu lif untuk megambil kunci bilik.


Makan malam kami tidak seperti kebiasaan, kami dibekalkan duit dan diberi kebebasan untuk menikmati makanan yang di jual di Food Truck. Banyak juga makanan-makanan ala hipster yang dijual disini yang mana ia menjanjikan sesuatu lain dari yang lain.


Selepas semua kekenyangan  dengan makanan pilihan masing-masing, kami balik ke hotel untuk berehat dan bersiap sedia untuk aktiviti lasak keesokan harinya. *SELAMAT MALAM KORANG.


Catatan blog ini dapat diwujudkan menerusi program Perak World of Wonders, iaitu lawatan media yang diadakan pada 23 Mac hingga 26 Mac 2016 lalu. Acara itu telah dianjurkan oleh Gaya Travel Magazine dan Tourism Perak sempena meraikan "Tahun Melawat Perak 2017".



Post a Comment

4 Comments

  1. thanks for the review, baru bercadang nk book hotel ni...nak explore Ipoh old town..*org Perak baru nk jalan2 ke ibu negeri*

    ReplyDelete
  2. tq for sharing.
    aida memang carik a place to stay kat ipoh.
    nak bwk anak2 ronda perak plak.

    ReplyDelete