HARGA COKLAT PEPERO DI LANGKAWI MELAMPAU



HARGA COKLAT DI LANGKAWI MELAMPAU | Nampak gaya, harga coklat di Langkawi sangat mahal ketika ini [14 Mac 2015] . *terutama Pepero yang sangat popular di Malaysia ni. Ada yang kata ianya disebabkan cuti sekolah dan LIMA'2015 [klik] yang sedang berlangsung. Jadi memang tidak hairan lah kan.

Haji Ismail Group (HIG), Langkawi Saga dan Coco Valley
Saya dan kawan-kawan dari ProjekTravelDotCom [klik] telah cuba untuk survay di beberapa kedai yang menjual coklat yang terkenal di sekitar langkawi seperti Haji Ismail Group (HIG)Langkawi Saga dan Coco Valley. Ternyata harga mereka lebih kurang sama.


HARGA COKLAT DI LANGKAWI


Di sini kami sempat untuk ambil beberapa gambar harga coklat yang popular untuk dikongsikan dengan korang.

pepero, daim dan toblerone
pepero, daim dan toblerone
ferrero rocher, kinder bueno dan hershey's
ferrero rocher, kinder bueno dan hershey's
cadbury dan ritter
cadbury dan ritter
Korang perasan tak harga Pepero dalam gambar di atas? Harga di semua outlet adalah sama iaitu RM20.90. *pergh.. nanges guling-gulingTapi ada juga harga yang tidak naik. *mungkin jenis-jenis yang tak laku sangat kot. huhu. Akhirnya kami buat keputusan untuk berbelanja di HIG.

Kalau betollah harga coklat ni naik kerana musim cuti sekolah dan LIMA'15. Hope selepas ni harga coklat ni turun lah balik seperti sedia kala.*kalau harga macam ni. Baik beli kat KL je.

Post a Comment

18 Comments

  1. mak aih... kenapa mcm lebih kurang je hg dekat sana dengan sini.. aiyo

    ReplyDelete
  2. baik beli kt KL je... mahal gak tu

    Nukilan Terkini di Owh!MananQayyim : Rindu Ombak

    ReplyDelete
  3. mana mna kedai tidak sesuka hati menaikan hrga coklat dengan lgk ada festival o lima . Sebaliknya nilai mata wang malaysia jatuh jadi terpaksa naik kn hrga coklat sebab kita byr pada pembekal di singapura dlm bntuk dolar. Harap di sini nmpk jelas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak tanya bolih beli chocolate in bulk ke
      Cadang dan bagi doorgift masa majlis kawin anak saya. Saya berminat dgn choc daim. T.q

      Delete
  4. time cuti sekolah memang mahal skit

    ReplyDelete
  5. Harap Hj Ismail Group bolih update harga terkini dan contoh macam chocolate daim bolih beli in bulk ke. Berapa besar dan berapa harga

    ReplyDelete
  6. Datang servey harga. Zumal beli pepero kat kangar tadi harga rm20 tak termasuk gst. Langkawi ok la tak kena gst kan...

    ReplyDelete
  7. entahla,tak teringin pun sebenarnya nak makan pepero tu,kalau teringin pun daim,coklat taik (haha), dengan cadbury....

    ReplyDelete
  8. Datang sini survey hrga coklat. Hihi.

    Http://imamimoth.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. xde pun harga coklat kat blog tu...

      Delete
  9. Saya pergi Langkawi tak beli coklat apa pun..memang mahal!

    ReplyDelete
  10. Maintain jep rm20.90 sampai harini. Sy baru balik dr lngkw. Cmtu gk hrganya

    ReplyDelete
  11. coklat2 tu halal pun xder.. biar la mahal pun! tak caya tgk nanti. coklat kalau ada lambang vegetarian ok gak... ish,,,ish..

    ReplyDelete
  12. Coklat kat langkawi mmg akn menjadi mahal harganya pabila cuti sekolah. kompem. Tapi di waktu biasa, harganya akn menjadi murah. Bila? waktu2 yg bukan cuti sekolah ataupun perayaan ataupun keramaian yg melibatkan ramai pengunjung dtg ke Langkawi. Untuk makluman kepada semua, pembelian coklat akan dikenakan 25% cukai sekiranya membeli coklat dalam harga RM500 dan ke atas dalam satu resit. So, jadilah pembeli yg bijak ye... *Pening memikirkan org yg dtg jauh2 (especialy dtg dr lembah kelang), sampai langkawi beli coklat Made In Shah Alam. Pening..*

    ReplyDelete
  13. Peppero di brunei dijual dengan harga b$1.00 sekotak bersamaan dengan lebih kurang rm2.50 malaysia.

    ReplyDelete
  14. Chocolate harga lebih 2 ringgit boleh dikira mahal jika disini. Apalagi jika dijual 10.00 seketul. Tak ada gunanya lebih baik beli beras.

    ReplyDelete
  15. gila pergi langkawi semata2 nk beli coklat..dgn COST nk ke sane lg..mana lagi mahal sbnarnye? lu pikir la sndiri

    ReplyDelete