80 METER DI PUNCAK MENARA TAMING SARI

80 METER DI PUNCAK MENARA TAMING SARI | Alhamdulillah, sempena lawatan sahabat media baru ni ke negeri Melaka, MY telah berkesempatan untuk rasa sendiri bagaimana pengalaman menaiki Menara Taming Sari yang dikatakan boleh melihat keindahan bandaraya Melaka dari ketinggian 80 meter.
Dari berketinggian 80 meter, dipuncak Menara Taming Sari_ Foto penaberkala.blogspot.com
Betullah kata orang, kalau ke Negeri Melaka, Tak sah kiranya kalau korang tak naik kepuncak Menara Taming Sari. Apa yang specialnya dengan menara taming sari nie? Jom kita tengok .

Dari berketinggian 80 meter, ia menawarkan pemandangan yang menakjubkan dan panorama sebenar Kota Melaka dan dengan pelbagai tempat-tempat menarik seperti St.Paul’s Hill, Independence Memorial Building, Samudra Museum dan kapal, Flor De La Mar, Dataran Pahlawan, Pulau Selat Mosque, Pulau Besar dan Selat Melaka. Selain itu juga secara tidak lansung anda juga dapat melihat sendiri bagaimana pembagunan yang cepat dan pesat di negeri ini.
SPESIFIKASI MENARA TAMING SARI
Masa yang diambil untuk kita berada di bahagian atas puncak menara adalah dalam hanya 7 minit. Dan ianya akan berputar sehingga 360 darjah yang membolehkan semua pegunjung dapat melihat sendiri suasana kota Melaka dari setiap sudut.

Masa 7 minit itu bukanlah menjadi masa yang sangat singakat bila kita berada di atas ketinggian tersebut. Kalau korang perasan, jika dilihat dari struktur Menara Taming Sari ini, ia seolah-olah membentuk sebatang keris yang sangat terkenal di zaman Hang Tuah iaitu Keris Taming Sari. Oleh sebab itulah nama dia pun Menara Taming Sari.

HARGA MENAIKI MENARA TAMING SARI

HARGA MENAIKI MENARA TAMING SARI
HARGA MENAIKI MENARA TAMING SARI
Dengan hanya rate beberpapa belas ringgit, pehunjung mampu untuk melihat sendiri keindahan kota Melaka dari sudut pandangan atas . Bagi yang berpeluang membawa teropong, inilah masanya untuk anta meyelongkar segenap ruang kota Melaka. 

Bagi seorang photographer juga, ini adalah masa yang sangat sesuai untuk beraksi dengan megambil foto terbaik bandar bersejarah ini.
Selain dari itu, pihak Menara Taming Sari juga ada menyediakan tarikan lain untuk kanak-kanak seperti Mini Rider 3D, Pony Ride, dan Italian Bumper Car. Kemudahan seperti kedai cenderahati dan tempat mengurut oku juga ada disini.
Bersama En Mohd Husni Bin Husin selaku Manager Sales & Marketing

-----------------------------------------------------------------

*jadi, amacam, teruja tak? Tak rugi MY rasa kalau korang ambil peluang ni untuk rasai sendiri pengalaman hebat menaiki Menara Taming Sari ni.

Address :

 MENARA TAMING SARI

Jalan Merdeka Banda Hilir, 
75000 Melaka, Malaysia.

Tel : 
06-2881100
06-2813366

Fax :
06-2881551

Kredit_  www.projektravel.com

Post a Comment

7 Comments

  1. Pernah naik sekali tapi time naik suasana tak berapa cantik macam sekarang. suasana pun dah makin cantik banyak ubah suai.

    ReplyDelete
  2. Memang dah pernah sampai tapi tak naik pun menara taming sari tu...

    ReplyDelete
  3. This blog was... how do you say it? Relevant!! Finally I have
    found something that helped me. Kudos!

    ReplyDelete
  4. This site was... how do I say it? Relevant!!

    Finally I've found something that helped me. Thank you!

    ReplyDelete