RAHSIA KECANTIKAN KULIT WANITA-WANITA KEMBOJA

RAHSIA KECANTIKAN KULIT WANITA-WANITA KEMBOJABismillahirrahmanirrahim. Baiklah sini saya nak cerita sikit pasal rahsia kecantikan wanita-wanita Kemboja. Ditakdirkan oleh Allah swt pada satu hari saya kenal satu keluarga yang berasal dari Kemboja. Mereka sudah lama menetap di Malaysia dengan melakukan bermacam-macam perniagaan termasuk menjual pakaian.

Selepas melihat gelagat wanita-wanita mereka. Lalu terlintas dihati, cantik sungguh wanita-wanita mereka walaupun sudah berumur.

Tanpa segan silu saya terus bertaya “Kenapa kulit muka makcik-makcik Kemboja ini cantik-cantik yer?” salah seorang makcik ketawa dan menjawab “Sebab orang Kemboja suka amalkan memakan herba. Jika nak kulit cantik kena makan herba asli, jika sakit pun amalkan makan herba.. insya Allah sihat dan cantik”.

Lalu ia terangkan lagi “Jika nak kulit muka nampak cantik, halus, putih dan bercahaya pun kena pakai krim muka herba”. Dengan murah hati dia beri pada saya satu krim muka herba yang diproses sendiri untuk kegunaan sendiri. Hanya di dalam bekas yang agak “simple” kelihatan seperti bekas ubat kudis yang kita boleh dapat di hospital.

Subhanallah dengan izin Allah hari pertama guna jerawat di muka saya mula mengecut dan sehingga ke hari ketiga guna kulit muka saya dah mula licin kerana jeragat-jeragat sudah mula hilang. Saya mula jadi yakin dan bersemangat pakai kerana kulit muka yang kusam dan tak berseri langsung dipuji suami “muka awak makin berseri dan makin putih sehingga menampakkan urat hijau di dahi, awak pakai produk apa?”

Saya jawab ringkas “alahh.. saya pakai Krim Herba Kemboja tu aja… pakai malam sebelum tidur”. Suami hanya senyum.Setelah 2 minggu guna, saya syorkan pada adik perempuan saya yang kini sedang menuntut di SBP Kuala Pilah. Memang adik beradik dalam keluarga saya majoriti muka berjerawat.

Mungkin faktor keturunan. Wallahuaklam…Apapun setelah 2 minggu tak berjumpa dengan adik perempuan saya, sangat mengejutkan muka dia yang penuh jerawat sudah kering dan hanya tinggal kesan-kesan hitam, mungkin tunggu sedikit masa sahaja lagi untuk hilang kesemuanya dan menampakkan perubahan kulit menjadi putih.

Sebelum ini saya guna krim muka dot dot ok jer. Tapi kalu dah berbelas tahun guna produk yang sama rasa kulit pun masih tak beri kerjasama. So maintain tahap itu saja. Last-last dapat juga krim muka herba dari Kemboja yang tak disangka-sangka datang-nya. Ini semua dengan izin Allah swt.

Sehari sekali saja pakai, kulit dah rasa selesa, sapu bedak pun rasa rata. Alhamdulillah mungkin kulit saya serasi dengan Krim Kemboja ini. Ermm! siapa yang mengalami masalah kulit kusam, jerawat dan berjeragat, taulah macam mana rasa stress bila tengok muka sendiri.

So far Alhamdulillah saya sangat berpuas hati dengan hasil pemakaian Krim Kemboja ini. Muka kira dah nak settle, nak-nak orang malas make up macam saya. Ekeke..!

Kalau dapat kulit muka yang tak kusam bersyukur sangat pada Allah.So, kalau ada sahabat-sahabat yang mempunyai masalah kulit muka sama sperti seperti saya, tetapi masih tidak terjumpa mana-mana krim muka yang sesuai. Bolehlah cuba Krim dari Kemboja yang sangat mujarab ini. Boleh whatsapp Mawardi Yunus sekarang di melalui 018-2266623 untuk mendapatkannya… Saya bagi harga special ikhlas niat nak menolong. Bukan nak berniaga semata-mata. Semoga bermanfaat untuk kita semua.. wallahuaklam…

Post a Comment

4 Comments

  1. Teringat tradisi tok nenek kita selalu tempek bedak sejuk. Barang kecantikkan sekarang mengandungi bahan kimia. Jangka masa panjang kita tidak pasti ia akan memberikan kesan kesihatan.

    ReplyDelete
  2. Nak juga krim kemboja ni.. ena ni memang ada masalah parut jerawat.. hurmmmmm... abg mawardi, belanja ena satu??? Eheks

    ReplyDelete
  3. Boleh hilang parut jerawat? Nakkk :O

    ReplyDelete
  4. salam. macam nak cuba juga..

    ReplyDelete