Majlis Pelancaran Kamera Sony Alpha 5000


Majlis Pelancaran Kamera Sony Alpha 5000 | Baru-baru nie MY telah menghadiri majlis pelancaran kamera Sony iaitu Sony Alpha 5000 [klik] di Carcosa Sri Negara , Kuala Lumpur.

Turut memeriahkan majlis adalah  Manging Director Sony sendiri iaitu , Mr. Kikuo Okura, dan Head of Digital Imaging , Mr. Ishida Masahiko.

Sony cuba memperkenalkan the world’s lightest interchangeable-lens digital camera [klik], with built in Wi-Fi and NFC. *wow sangat mengujakan Sony Alpha 5000 [klik] hanya bersaiz sebesar tapak tangan, tetapi mampu merakam imej setanding kamera DSLR.

Untuk prngetahuan korang kamera Sony Alpha 5000 ni memang sesuai untuk kaki selfie.

Apa yang bestnya semasa kami berada dalam event ni adalah aktiviti mengambil gambar kreatif dengan Sony Alpha 5000. Siapa yang berjaya untuk mengambil gambar yang terbaik dan memenui kretiria diorang akan berjaya bawa pulang kamera Sony Alpha 5000. *maknanya dia akan menjadi pemilik sulung kamera Sony Alpha 5000 kat Malaysia nie.

Hoah siapa la agaknya yang menang ya? * aku? erkkk bukan.

So bagi sesiapa yang sedang mencari kamera tu, rasanya Sony Alpha 5000 [klik] ni adalah pilihan yang okay , sebab, dia kecil tapi mampu merakam image setanding kamera DSLR. *pegh hebatkan.  Semua gambar kat atas telah diambil dengan menggunakan kamera Sony Alpha 5000 [klik] ni la. *hebatkan

Baca kat di Sony Alpha 5000 [klik] mengenai kamera ni . Serius , sangat berbaloi digunakan terutama untuk yang baru-baru berjinak dalam bidang fotografi ni. Kalau nak travel [klik] pon tak perlu nak usung kamera besar kesana kemari. cukup dengan kamera yang kecil tu, kerana MY yakin Sony Alpha 5000 [klik] mampu menjadi teman travel yang setia :).

Post a Comment

4 Comments

  1. sony mmg terbaek bro..
    aku skang pakai 2 DSLR sony..
    target untuk model ni jugak nnti..
    dulu dikenali sbagai model nex.

    ReplyDelete
  2. ni yang teringin nak beli nie...tapi berapa lah harganya kan..

    ReplyDelete
  3. Seronoklah kalau dapat kamera sony ni.

    ReplyDelete
  4. Tak puas tengok kualiti gambar. Belum jump setting yang baik punya lagi kot.

    ReplyDelete