Tuesday, December 10, 2013

Media Dan Sawah Padi | Jelapang Padi Sungai Petani Kedah


Media Dan Sawah Padi | Jelapang Padi Sungai Petani Kedah | Namanya pun dah jurugambar kan. Pantang mata melihat akan keindahan, mesti nak ambil gambar kan. Inilah dikatakan Kekuasaan Allah SWT. Seluruh alam yang diciptakan Nya sungguh lengkap lagi indah. 

"Alhamdulillah, kita terpilih menjadi makhlukNYA di atas muka bumi ni"


Salah satu dari keindahan Nya itu adalah sawah padi. Bak kata orang bandar "pokok beras" hehehe. Negeri kedah, memang terkenal dengan jolokan Negeri Jelapang Padi. memang tidak dinafikan lah . Jika kita berpeluang sendiri ke Negeri Kedah nie kita kan dapat melihat sendiri suasana keindahan sawah padi ni di sepanjang perjalanan kita.

Mereka teruja dengan keindahan sawah padi nie. *siapa pulak teruja nie? mestila diorang yang tak pernah tengok sawah padi ni secara lansung kan. * ceh ! ayat aku. dah macam pengulas sukan dah pulak. menabah je. 


Hijau je kan. Huh.. memang sangat mendamaikan. Tenang fikiran, udara pulak segar. 


Tak rugi untuk korang rasai pengalaman sebenar  dan melihat sendiri suasana persekitaran di sawah padi ni. Comform korang akan teruja habis la.

.

5 comments:

  1. Mai tengok pulak kat perlis..hijau sekali dengan ladang2 tebu.. ;)

    ReplyDelete
  2. dlu tb kt perlis bgn pg tgk tingkap jee sawah padi mcm melambai2 ajeee..ijau..tenang ajee mata tgk..

    ReplyDelete
  3. Subhanallah..rindunya dengan sawah padi...kan best kalau terpilih hari tuh,..

    ReplyDelete
  4. bila lah blh dpt peluang gini..haha

    ReplyDelete

Created By Sora Templates