[MOTIVASI] Jangan Mengeluh Dan Jangan Gelisah | Allah Tahu Yang Terbaik Untuk Kita

Jangan Mengeluh Dan Jangan Gelisah | Allah Tahu Yang Terbaik Untuk Kita | Wahai Hamba Ilahi, Mengeluh dengan dugaan yang kita terima, sepatutnya ia tak perlu terjadi keatas diri kita. Apa yang berlaku dan akan terjadi adalah semua kehendak dan ketentuannya. Tidak kira ianya sesuatu yang bisa buat hati kita gembira atau sebaliknya. Itulah, kadang -kadang kita diuji dengan kesenangan, tapi hati kita leka. Apa yang pasti semua itu adalah perancangan yang terbaik dari_NYA. Subhanallah.

Surah al-Baqarah ayat 216 : "Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu , padahal ia amat buruk bagimu. Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui"

Sesungguhnya sesuatu perkara hakikat  itu  sebenarnya Allah Maha Mengetahui. Baik atau buruk sesuatu perkara itu ianya adalah di dalam ilmu Allah.

.

Post a Comment

5 Comments

  1. Yes !! our Creator knows everything about us...bersyukur itu leabih baik dari asyik nak mengeluhkan..hehe

    ReplyDelete
  2. Haaa betul.. Kdg2 dtg mengeluh ni sbb bila dh putus asa.. Motivasi hilang.. Skrg ni dh slalu bc buku motivasi balik hehe

    ReplyDelete
  3. betol tu..tak perlu nak mengeluh...:)

    ReplyDelete
  4. ^__^ senyum leh hilangkan duka, apa2 perancangan Allah lebih baik..

    ReplyDelete
  5. Allahuakbar...betul tu...kita diberi ujian yg cuma sedikit berbanding nikmat yg byk tp kita tk sedar akan nikmat itu....thankss..

    ReplyDelete