Mahalnya Baju Melayu | Shopping Baju Raya Di Alamanda

Mahalnya Baju Melayu | Shopping Baju Raya Di Alamanda | Baju Raya 3 dan 4 tahun lepas masih elok macam baru beli je. Jadi bermakna tahun ni rasanya tak beli lagi la Baju Melayu. Ye la nak beli banyak-banyak atau yang baru wat pe kalau yang lama masih elok dan boleh dipakai kan?

Tapi bila dok tengok status-status member kat Facebook ni shopping raya kat Kuala Lumpur ni teringin jugak nak merasa suasananya. Hmmm maklum la tahun ni baru first time ada duit sendiri kan.

Jadi dengan tidak relanya, macam biasa lah wa berjalan seorang diri ke Alamanda, (bukan semata-mata nak shopping raya). Tujuannya nak tengok wayang dengan bro Ben Ashaari. Tersampai awal la pulakkan. So apa lagi berjalan-jalan sambil ambil mood-mood shopping raya orang lain la kan hahahaha. Dah tahu perkara ni akan berlaku. so dalam poket ada RM20 je. hahhahaha. Kang kalau wat keluar duit tu, memang haru la jawab dia.

Memandangkan ada jualan Aidilfitri di sebelah luar tu, wa usha-usha jugakkan mana tahu ada baju yang berkenan di hati. Tapi ternyata iman wa masih kuat. Wa dapat tempis segala bisikan-bisikan pujuk raju supaya wa beli baju raya tahun ni. Sebab apa?? satu baju takde design yang wa suka. Yang kedua, bapak giler mahal!!! huh tak payah beli la.

Tapi hati masih terpujuk untuk ke PARKSON untuk menghabiskan sisa masa yang ada sebelum menonton. Perghh. 2x5 habaq hang. "Ni nak jual kat menteri-menteri je ke hape??". Mentang-mentang kat sini kawasan pekerja awam kerajaan kan. huh. Ok nekad betol-betol dalam hati, jangan membazir untuk sesuatu yang tak perlu.

Ok kalau beli ni rasanya tak membazir kot, sebab kompom akan habis heheehe.

Atas nasihat wa, Alamanda bukan tempat yang sesuai untuk shopping raya. Eh kbai.

.

Post a Comment

8 Comments

  1. biase la.... awal lg... akhir2 nanti mestii murah.. pi kat jalan tar....

    Jemput sertai : Contest Blogger Jejaka Jambu.

    ReplyDelete
  2. pakai kain pelikat dah laa DI..jimat dan selamat

    ReplyDelete
  3. Ty memey dop pehe , npe la mahal .
    Dapek bonus gomen , takkan nak lebur kat sana kan?
    Feeling menteri je la bila dapek try.
    Hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. tula kan tetiba tahun ni mencanak naik rege

      Delete
  4. aq xbeli bju raya.. jait senirik.. ko hado?? hahaha koya je aq lebih kn.. aq suh org jait.. keh2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kurlas ko lina.. hahah jahit guni ke yang sendiri yu hahahaha

      Delete