Tips Menjadi Blogger Yang Hebat | USAHA MEMILIKI BLOG YANG BERJAYA

Tips Menjadi Blogger Yang Hebat | USAHA MEMILIKI BLOG YANG BERJAYA | Kita semua merupakan penulis blog, dan sudah semestinya semua mahu menjadi blogger yang luar biasa, lebih baik dari yang terbaik. Secara ringkas, kita semua mahu menjadi bintang yang sentiasa bercahaya.

Sebagai seorang penulis blog, kita adalah penyampai dan semua penulisan kita  ditentukan oleh diri kita sendiri. Bagaimana kita membawa penulisan kita memberi impak kepada orang lain. Jadi, bagaimana caranya untuk menjadi bintang yang berjaya.  Berikut adalah beberapa tips yang hebat untuk menjadi seorang penulis blog yang lebih baik dan memiliki blog yang berjaya.



Interaksi juga adalah salah satu kunci utama blog yang berjaya. Ia merupakan satu rahsia besar yang digunakan oleh blogger yang berjaya. Berinteraksi dengan pembaca anda, berkongsi pendapat mereka, membalas komen mereka, bekerja bersama-sama, biarkan mereka tahu anda mengambil berat. Mereka mahu berkongsi cinta, mereka ingin berkongsi dari pengaruh anda, memberikan mereka ini dan mereka akan menyukai anda lagi.

Pembaca anda mahu akan dapat bermegah kepada rakan-rakan mereka bahawa "blogger ini bercakap kepada saya hari ini", kedua-dua kami mempunyai perbincangan dan sebagainya, Jangan membuat diri anda tidak boleh diakses, menjadi tuan interaksi.

"Jadilah seorang blogger yang PERAMAH "

Komuniti BLOGGER Sebagai seorang penulis blog yang masih baru, cuba untuk mencari komuniti blogger yang sesuai dan dapat membantu anda dalam segala masalah. Ini adalah penting untuk mengelakkan kita tidak konsisten dalam menulis entry. Sudah menjadi kebiasaan kepada seorang bergelar blogger. "Tunggu Mood Datang". Tiada istilah Mood untuk menjadi seorang blogger berjaya. Jika tidak, entry yang  anda hasilkan tidak konsisten dan tidak berkualiti. Bila kita dalam sesebuah group atau komuniti, ia sedikit sebanyak memberikan kita semangat untuk berblogging.

Lebih baik jika dapat lepak bersama-sama mereka dan berkongsi tip-tip kejayaan blog masing-masing. Dan akan lebih berkesan lagi jika ada diantara mereka adalah blogger-blogger hebat dan mempunyai blog yang berjaya. Ini adalah menjadi pengalaman untuk wa sendiri.

PING dan BLOG LIST. Sifat rajin menjadikan kita lebih berjaya, begitu juga dalam dunia blog. Ringankan tangan untuk ping ke mana-mana tempat yang sesuai, seperti Facebook, Twitter, dan banyak lagi. Satu  lagi rahsia untuk anda, joinlah sebanyak mungkin page blogger di facebook, dan disitu anda boleh ping setiap entry anda. 

"Lakukan dengan usaha, peduli apa orang kata"

Dan berusahalah untuk berada dalam bloglist mana-mana blog yang ternama. Itu memang amat membantu blog anda untuk mendapat pageview yang tinggi.

Saya tahu anda sudah menjadi seorang blogger yang berjaya. Wa masih belajar, masih baru dan ingin  BERUSAHA MEMILIKI BLOG YANG BERJAYA suatu hari nanti . Tahniah. Selamat blogging.

.

Post a Comment

14 Comments

  1. Semoga anda juga menjadi blogger yg berjaya! Teruskan berbloging dgn entri yg berkualiti! Good luck!

    ReplyDelete
  2. in sha allah , akan konsisten macam Adi . haha

    ReplyDelete
  3. good info.. tQ for sharing ye.. =)

    ReplyDelete
  4. terbaik di..semoga berjaya..

    ReplyDelete
  5. In shaa allah suatu hari nanti MY akan dapat ape yg diimpikan..usaha tangga kejayaan ^_^

    ReplyDelete
  6. Nice.. akan ku jejak langkah blogger yang berjaya.. thanks for sharing...

    ReplyDelete
  7. tips terbaik nih. terima kasih dengan info tersebut ^_^

    ReplyDelete
  8. fulamak, hebak dah skrg.... huhuhu

    ReplyDelete
  9. terbaiklah bo, aku ada pasang surut

    ReplyDelete
  10. untunglah ada TAB... kemana2 pun blh update

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekarang guna hp pun boleh update blog :).

      Delete
  11. Berblog dimana sahaja :). Blogger tegar ni ;).

    ReplyDelete
  12. ok, yg mengenai mood itu adalah gua :3

    ReplyDelete
  13. tq for sharing. tips bagus!

    sy dah masuk 6 tahun ber-blog. tahun ni baru nak betul2 serius. mudah2an berhasil :)

    ReplyDelete