travel, food and lifestyle blog

Saturday, October 19, 2013

[MOTIVASI] Senyuman Merubah Kekusutan Jiwa

[MOTIVASI] Senyuman Merubah Kekusutan Jiwa | Tidaklah sukar untuk memberikan senyuman tetapi kita sendiri menyukarkan senyuman itu terukir di wajah. Hati mana tidak tenang apabila sedang dalam kekusutan, masih lagi boleh tersenyum kepada sahabat-sahabat. Maka dengan senyuman itulah juga bisa merubah kecelaruan emosi kita. Bisa menberikan ketenangan pada diri dan wajah.

Senyuman itu adalah ciptaan indah Allah SWT, malah senyuman juga adalah kuntuman indah yang sentiasa dipersembahkan Rasulullah SAW, manusia yang sangat sempurna yang patut diteladani segala sifat, sikap dan tingkah lakunya.

Senyuman Merubah Kekusutan Jiwa
Serius aku sayang diorang :)
Kata orang bila sebut no "3". itulah senyuman paling ikhlas :)


Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas | Senyum adalah riak wajah yang ditunjukkan manusia biasanya ketika gembira. Senyum ditunjukkan dengan mulut, dan boleh juga dengan mata
Orang tersenyum kerana banyak sebab, misalnya kerana jenaka atau tersenyum ketika gambar diambil. Namun, kadang-kadang orang tersenyum untuk menutup perasaan yang memalukan. Senyum sering boleh digunakan sebagai tanda keyakinan diri, tanda persetujuan atau sebagai tanda kebahagiaan. Nabi Muhammad s.a.w. pernah berkata bahawa "Senyum kepada saudaramu adalah sedekah"

SENYUM ITU KELOPAK. KETAWA ITU BUNGA YANG SEMPURNA KEMBANGNYA



Share:

14 comments:

  1. betul tu ..senyuman boleh menjadi penawar kepada duka :) jom senyum bersama aku penghibur hehee

    ReplyDelete
  2. gua boleh dikategorikan sbg makhluk yang paling susah nak senyum..tapi hanya jauhari mengenal manikam :)

    ReplyDelete
  3. Setuju yang bahawasanya MK Syahir makhluk yang tak reti nak ukirkan senyuman dan bila terukir , membuahkan senyuman yang amat manis.

    Ty dah lama jadi "plastik" - senyum gelak ketawa dsb hanyalah waktu dan tika itu sahaja , sebaliknya hanya tuan badan dan Ilahi ja tahu apa yang tersirat daripada yang tersurat.

    ReplyDelete
  4. dan malam ini jugalah yang meragut senyumanku.... aku minta maaf pada semua....

    ReplyDelete
  5. aku pon syg ko..ekeke.. senyum madi..awet muda klu senyum slalu

    ReplyDelete
  6. aku pon syg ko..ekeke.. senyum madi..awet muda klu senyum slalu

    ReplyDelete
  7. dan malam ini jugalah yang meragut senyumanku... aku minta maaf pada semua...

    ReplyDelete
  8. senyumlah... walaupun ini --> http://youtu.be/SNJD-FyruVg

    ReplyDelete
  9. Syahir senyum mcm nak gaduh jer..kiki..tapi demo pun apa kurang Di lelaki Macho..

    ReplyDelete
  10. hahahahahahahahaha aku baru tau bila sebut tiga senyuman ikhlas

    =P yng penting kalau nk comel gune la produk kak tong LOL

    ReplyDelete
  11. senyum tu terapi paling mujarab =)
    kita pun sayang korang jugak. ehh? :)

    ReplyDelete
  12. Saya suka senyum dan suka ketawa ... tp kdg2 tak semua ikhlas tapi ia terapi utk diri sendiri

    ReplyDelete
  13. Betul tu.. senyum, x perlu kata apa2.. Salam Sabtu sahabat :)

    ReplyDelete
  14. kawe senyum sokmo.....leh jd tegang kulit muke aka awet mude senyumlah senyumlah ahaiiiii cekmek molek hehehe

    ReplyDelete

Total Pageviews

PENULIS

PENULIS

RAKAN BLOGGER

Blog Archive