travel, food and lifestyle blog

Saturday, June 29, 2013

Kek Yang Unik | KEK TIRAMISU

Kek Yang Unik | KEK TIRAMISU | Wa ni sebenarnya dari kecil memang tak minum coffee atau nescafe, kat rumah yang ada kat dapur cuma teh dan milo. Tapi satu benda ni wa tak boleh tolak, walaupun ada bahannya adalah dari keluarga coffee atau nescafe. Korang nak tahu apa? Kek Tiramisu.

Wa memang naik hantu kalau tengok Kek Tiramisu. Huh meleleh. Alhamdulillah semua Kek Tiramisu yang wa pernah rasa sebelum ni memang 5 bintang. Walaupun pernah wa cuba beli hanya di gerai kat kaki lima je.

Sumber Gambar

From Wikipedia, the free encyclopedia | Tiramisù ([tiɾamiˈsu], Italian spelling: Tiramisù; lit. "pick me up" or "lift me up") is an Italian dessert. It is made of ladyfingers (Italian: Savoiardi) dipped in coffee, layered with a whipped mixture of egg yolks and mascarpone cheese, and flavored with cocoa. The recipe has been adapted into many varieties of puddings, cakes and other desserts.

Sumber Gambar

Kek Tiramisu ni ada sejarah yang tersendiri yang begitu unik. Rasa keaslian dari haruman  caffeine  dalam espresso dan kesan koko digunakan dalam resipi Kek Tiramisu  sangat membuat wa rasa teruja. Huh menyelerakan betol bro. So Kek Tiramisu adalah antara kek yang wa suka makan kalau ke Secret Recipe.
(huh ayat dia kemain, macam selalu je makan kat Secret Recipe )

.

Share:

3 comments:

  1. xsuka kek tiramisu haha suka moist kek or klo secret recipe tu strawberi mashmellow yummmmy

    ReplyDelete
  2. Sya pun x suka tiramisu..sbb ada nescafe...huhu..klu rasa milo ok..hehe

    ReplyDelete
  3. aku suka indulgence... nyum nyum

    ReplyDelete


Saya ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri maaf zahir batin kepada semua pembaca setia blog www.mawardiyunus.com.

Total Pageviews

PENULIS

PENULIS

RAKAN BLOGGER

Labels

Blog Archive