travel, food and lifestyle blog

Saturday, March 24, 2012

Istilah Minda: Hari Kraf Kebangsaan (HKK2012)

Minggu nie wadi pergi ke tempat bekas wadi  buat praktikal dulu. 
Ada promosi Hari Kraf Kebangsaan.


with the designers


Let's see, what we got here

Demontrasi cara pembuatan barang kraf 

cara buat kasut tradisi babanyonya Melaka 
ukiran dari suku kaum orang asli
pameran ukiran

 jualan perabut

hasil kerja logam

aksesori perempuan /lelaki

barangan tradisi (baba nyonya)

produk hasil rimba

pelbagai jenis senjata tradisi

barang hiasan rumah (lampu)

Barangan hiasan kristal

barangan permainan tradisional

cenderahati

dan banyak lagi termasuk pakaian seperti batik, songket dan lain-lain.
pada yang belum pergi, pergi la ye. tak rugi tau, macam-macam ada. Dan saya pasti banyak benda baru yang anda akan jumpa dan akan tahu :)

p/s : kredit to ZsZ_photography atas gambar anda :)




Share:

14 comments:

  1. wah, memang seronok dapat tengok hasil kraftangan macam ni..

    ReplyDelete
  2. btol2, kalau ada masa boleh la p :)

    ReplyDelete
  3. betul..memang tak rugi datang ke sana tau.macam2 hasil kraf ada kat sana..sampai kadang2 kita sendiri boleh terbeliak tgk barang2 yang tak pernah kita tgk..

    ReplyDelete
  4. wadi ni mesti kreatif kan orgnya =)

    ReplyDelete
  5. berapa lama masa diambil nak buat kasut tu bro?

    ReplyDelete
  6. Syazwan Che Deraman~yang tu xpasti la... sebab semua handmake.. pegila usha2 kt Kompleks kraf tue.. heheh

    ReplyDelete
  7. kristal tu comel sangat...

    ReplyDelete
  8. pergh..
    dah lama tak g situ, last g masa tahun 2010, tu pun sbb ada dlm tugasan assgment... huuhh :)

    ReplyDelete
  9. Cikgu Fikri~ ha apa lagi , p lah, ada peluang lagi ni

    ReplyDelete
  10. dah pergi semlm. Beli baju batik utk emak & bebudak ni canting A3 size, biar lebih kreatif :-)

    ReplyDelete
  11. sudipVSsenduk~ wah bagusla ... beskan ?

    ReplyDelete


Saya ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri maaf zahir batin kepada semua pembaca setia blog www.mawardiyunus.com.

Total Pageviews

PENULIS

PENULIS

RAKAN BLOGGER

Labels

Blog Archive