Monday, July 13, 2020

SAKIT PINGGANG, KEBAS KAKI DAN TANGAN HILANG LEPAS GUNA GEL GARCI PRO


Dah lama rasanya saya hadapi sakit bahagian belakang dan pinggang ni, nak nak kalau masa memandu jauh. Beberapa minggu lepas, terdetik nak kongsi masalah ni dengan member. Dengar je aduan saya ni, dia terus cadangkan saya untuk guna produk Garci.PRO. Katanya gel Garci.PRO ni mampu membantu melancarkan aliran darah. Keluarga dia memang dah lama guna produk ni. Nak-nak mak dia yang dulunya ada masalah sakit lutut tak boleh berjalan jauh dan tak mampu nak solat berdiri. Alhamdulillah, katanya sekarang ni mak dia dah boleh sembahyang secara normal. Berjalan pun dah macam orang muda. hehe.

Gel Garci.PRO Rawat Sakit Belakang & Kebas Kaki Tangan

Dah ada testimoni berjaya macam ni, saya sendiri pun nak cuba. Daripada saya beli produk yang entah betul atau tidak testimoni dia, lebih baik saya beli gel Garci.PRO ni .Testimoni berjaya pun dari orang terdekat sendiri. Jadi, terus oder. Tak fikir panjang dah.


Cara nak guna produk ni pon mudah sebab ianya sejenis gel/lotion. Bila sapu je, gel Garci.PRO ni amat mudah meresap ke dalam kulit kerana telah dihasilkan menggunakan teknologi nano. Texture lotion ni tak rasa berminyak ataupun melekit. Lepas sapu korang tunggu sekejap. Lepas tu korang akan rasa kawasan yang telah disapu gel tu lembut je. Jadi nak urut pun rasa best. Paling best, lepas sapu terasa sejuk dan berangin je. (gel ni tak beri kesan panas pada badan dan kulit).


  • Rasa sejuk dan tak panas
  • Tekstur tidak melekit dan bau menyegarkan (aromaterapi)
  • Pantas meresap dalam kulit dan tak berminyak langsung

Serius gel Garci.PRO ni memang best, lepas sapu memang rasa melegakan sangat. Rasa sejuk dia memang bagi kita rasa fresh. Kalau dulu, memandu jauh sikit kena standby bantal. Kalau lupa bawak bantal, botol air la jadi pengganti buat sendal belakang pinggang ni. Tu pun tak menyelesaikan masalah pun sebab boleh bantu mengurangkan sakit je.


Selain dapat membantu menangani masalah sakit belakang masa memandugel Garci.PRO ni juga dapat membantu masalah-masalah berikut juga.

  • Merawat saluran darah dan saraf yang rosak penyebab kebas
  • Kebas kaki dan tangan
  • Melancarkan aliran darah di bahagian kebas
  • Risiko strok dan serangan jantung mengejut
  • Membantu membuang angin dalam badan
  • Sakit daripada pinggang ke bawah
  • Lenguh tengkuk atau leher
  • Frozen Finger
  • Frozen Shoulder
  • Sakit tumit menyucuk

Sebelum kita guna sesuatu produk, seeloknya kita tengok apa kandungan dia. Buat kajian sikit tentang kandungan yang digunakan. Untuk pengetahuan korang, gel Garci.PRO ni mengandungi 100% bahan semulajadi tau, paling penting produk ni telah mendapat kelulusan KKM. Produk ni dibuat dengan formulasi khas dan tidak mengandungi bahan-bahan merbahaya. Jadi tak perlu risau  dan takut produk ni okay ke tidak. Antara bahan kandungan di dalam gel Garci.PRO ni adalah :

  • Minyak Kayu Putih
  • Apple Hijau
  • Tea
  • Argan Oil
  • Aloe Vera
  • Peppermint

Sebab produk ni best sangat, saya memang standby dalam kereta je satu. Kat rumah pun ada satu untuk kegunaan seisi keluarga. Biasanya yang kat rumah untuk Mek saya. Bila kerja sikit, lenguh sana-sini. Gel Garci.PRO la yang jadi ubatnya.


Bila saya tengok pada testimoni, ramai juga guna gel Garci.PRO ni untuk kuruskan badan. Paling ramai adalah dari golongan emas, untuk merawat masalah sakit sendi dan saraf. Produk ni memang sesuai untuk lelaki dan wanita yang mempunyai masalah seperti sakit kebas, saraf, lutut, tumit, strok dan sebagainya. Ahli sukan yang aktif bersukan juga perlu ada gel ni.

Jadi kalau korang masih ada orang tua di rumah, boleh la beli gel Garci.PRO ni untuk dihadiahkan kepada diorang. Cuba tengok dan tanya apa masalah yang diorang hadapi. Apa yang biasa saya lihat, orang yang dah berumur ni susah untuk solat secara normal kerana masalah sakit lutut, tak boleh berjalan jauh dan sebagainya. Kalau korang beli gel ni untuk diorang guna, walaupun korang tinggal jauh dari mereka, diorang masih boleh guna untuk sapu sendiri. Tapi lebih baik kalau korang tolong sapu dan urutkan hehe.

CP Tongkat Ali Plus Untuk Tambah Tenaga

Selain dari Garci.PRO saya juga ada consume produk CP Tongkat Ali Plus. Dalam produk CP Tongkat Ali Plus, MISG Global menggunakan bahan utama Tongkat Ali, Patawali dan herba Kayu Manis. Jadi, tak perlulah saya bercerita panjang lagi tentang kelebihan 3 bahan utama ni untuk kesihatan kita. Saya percaya ramai yang dah tahu dan terbukti kelebihannya.


Saya consume produk ni adalah untuk tambah tenaga. Nak elak masalah keletihan dan kelesuan bila bekerja di siang hari. Memandangkan saya ni bekerja sebagai freelancer, maka masa kerja untuk saya tidak tentu dan tetap. Kadang-kadang sampai tidak tidur malam dan produk CP Tongkat Ali Plus ni sangat membantu.


Cukup untuk consume dua (2) kali sehari selepas makan. Sebiji waktu pagi dan sebiji sebelum tidur.  Banyak kan minum air kosong supaya badan kita cukup air. Alhamdulillah, sudah ada perubahan positif pada badan saya sekarang.

Sebenarnya, banyak lagi kelebihan yang korang boleh dapat dari produk CP Tongkat Ali Plus ni selain dari untuk mengurangkan keletihan dan kelesuan. Kalau nak tahu lebih lanjut, boleh rujuk senarai kat bawah ni.

  • Menguatkan sendi dan lutut
  • Merawat sengal-sengal tulang dan sakit badan
  • Melawaskan pembuangan asid urik
  • Merawat urat saraf
  • Membantu mencairkan darah
  • Membersihkan saluran darah tersumbat
  • Memberi tenaga tambahan
  • Menurunkan paras gula dalam darah
  • Membersihkan badan daripada toksin
  • Membantu merawat masalah kebatinan untuk lelaki
Jadi tu saja perkongsian dan testimoni saya mengenai 2 produk keluaran MISG Global iaitu gel Garci.PRO dan CP Tongkat Ali Plus. Benda bagus kenalah kongsi kan. Saya tahu ramai diluar sana sukar untuk cari ubat yang mujarab untuk merawat masalah sakit lutut dan kebas kaki. Alhamdulillah, gel ni memang berkesan untuk saya. Mak saya pun suka. Tiap-tiap malam mesti sapu sebelum tidur.

So bagi sesiapa yang ada masalah sama macam apa yang saya kongsikan di atas boleh la mencuba kedua-dua produk ni. Nak tahu harga? Nak beli kat mana? boleh rujuk info di bawah :

Instagram :

Facebook :

Website :
CP Tongkat Ali Plus : http://www.herbasendimalaya.com/

19 comments:

  1. Baru pertama kali dengar ni. Berapa pulak harganya boleh la cuba jika murah. Kedai tak jual?

    ReplyDelete
  2. Gel sapu tu nampak menarik sebab saya selalu sengal bahu dek salah posisi ketika tidur. anak kecik selalu menyelit.hehehe..

    Insha Allah nak try juga la. sebab tgok bahan2 dia pun natural..

    ReplyDelete
  3. Nak try tongkat ali plus tu la

    ReplyDelete
  4. Naim baru tahu produk ini, sememang ia masih baharu kan? Terima kasih berkongsi satu produk yang bagus untuk mereka yang sakit~ :)

    ReplyDelete
  5. Wow garci pro gel seems good. I need this especially drive and sit long hours in car.

    ReplyDelete
  6. Menarik ni. Boleh try sapu nanti. Mesti best terutamanya bila lenguh-lenguh. Syahdu

    ReplyDelete
  7. Macam menarik jugak dua produk dari MISG Global ni. Ni pertama kali KakYa dengar mengenai produk ni. Tq Madi berkongsi info.

    ReplyDelete
  8. memang bagus letak dalam kereta gel hilangkan lenguhkan badan macam Garci Pro ni. Bila stuck dalam jem mula la sakit belakang dan lenguh kaki.

    ReplyDelete
  9. Astaga. Ini memang Rawlins nak sangat produk gini. Arwah nenek memang ada masalah lutut dan sendi - pastu my mum pun ada la sikit masalah sendi. Rawlins plak masalah lutut sejak join sukan ekstrem. Bagi Rawlins try please

    ReplyDelete
  10. Macam menarik je gel garci tu ...tambah duduk dalam aircond , badan selalu rasa sengal. Harga ok tak ? If ok nak try

    ReplyDelete
  11. first time tau ada produk ni. bolehlah nnti nak borong untuk bagi dekat parent. sbb selalu juga merungut kebas2 dan sakit pinggan. :)

    ReplyDelete
  12. Jenama tu pertama kali dengar, boleh cuba ni, Sis kalau minyak atau krim macam ni, sangat berguna tau...boleh abwa ke mana-mana kann...

    ReplyDelete
  13. Tengok bungkusan, cantik betul. Selalu sakit-sakit pinggang, lutut memang sapu krim panas. Nanti nak cuba yang Madi rekemen ni. Bleh share guna ngan suami. Hehe

    ReplyDelete
  14. mak2 saudara ramai yang sakit pinggang dan belakang. Kat farmasi ada jual tak ni?

    ReplyDelete
  15. Lepas bersalin sesuai guna la kan? Biasalah banyak urat dah masuk angin. Mula lah rasa sengal2 belakang ni.

    ReplyDelete
  16. Menarik juga ni... boleh la dapatkan untuk encik suami... maklumlah, semakin meningkat umur ni, sakit sana, sengal sini kannnn... at least, bolehlah cuba, mana tau serasi... tak gitu?...

    ReplyDelete
  17. senang kalau ada gel macam tu bila-bila sakit pinggang or lenguh kaki tangan boleh terus sapu jee

    ReplyDelete
  18. Menarik! Boleh usha ni untuk encik suami. Dia selalu la duk mengadu sakit pinggang, eh dah mcam orang mengandung pulak haha

    ReplyDelete