KEMPEN TAHUN MELAWAT MALAYSIA 2020 DIBATALKAN KERANA COVID-19


KEMPEN TAHUN MELAWAT MALAYSIA 2020 DIBATALKAN KERANA COVID-19

KEMPEN TAHUN MELAWAT MALAYSIA 2020 DIBATALKAN KERANA COVID-19 | Sepertimana semua orang tahu, tahun 2020 merupakan tahun melawat Malaysia (VM2020). Tetapi sayang, oleh kerana penularan wabak berbahaya COVID-19 yang memberi kesan serta menjejaskan sektor pelancongan negara dan dunia, kerajaan telah mengambil keputusan untuk membatalkan Kempen Melawat Malaysia (VM2020) yang berkuatkuasa serta merta.


Pembatalan Kempen Melawat Malaysia (VM2020) dibuat bagi memberi keutamaan supaya kesihatan, keselamatan dan kesejahteraan negara serta rakyat terpelihara. Semua penggiat industri pelancongan dan kebudayaan diseru mematuhi Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), peraturan dan arahan yang sedang berkuat kuasa ketika ini.
  • Premis penginapan pelancongan di seluruh negara diminta mematuhi peraturan terbaharu oleh Majlis Keselamatan Negara (MKN).
  • Premis penginapan pelancongan, Nancy berkata, ia dibenarkan beroperasi dengan jumlah kakitangan minimum, tertakluk kepada pematuhan Perintah Kawalan Pergerakan.
  • Tetamu dikehendaki berada di dalam bilik penginapan sepanjang masa dengan tempahan makanan dibuat secara perkhidmatan bilik manakala, operasi fasiliti sampingan, termasuk kolam renang, ruang permainan dan gimnasium tidak dibenarkan beroperasi.
  • Semua urusan pembaharuan lesen pengendalian dan penarafan premis pelancongan, pemandu pelancong serta institut latihan dibekukan hingga 31 Mac ini.
Untuk maklumat lanjut, Penggiat industri pelancongan, kebudayaan dan orang awam boleh merujuk laman web rasmi www.motac.gov.my atau menghubungi kami menerusi e-mel di [email protected].


Marilah kita sama-sama berdoa supaya wabak ini boleh ditumpaskan dengan segera dan dapat memulihkan ekonomi negara kita dengan baik.


Post a Comment

0 Comments