HERBALINE WELLNESS SANCTUARY, IPOH



Sebelum ni saya pernah kongsikan pengalaman saya dengan HerbaLine Wellness. Untuk pengetahuan korang, kini mereka telah mengembangkan perniagaan mereka di Ipoh pula. Nak tahu apa yang menarik tentang HerbaLine Wellness Sanctuary di Ipoh? Jom baca artikel ni sampai habis.


HerbaLine Wellness Sanctuary terkini di Ipoh yang mempunyai reka bentuk dalaman yang bergaya dan moden. The Wellness Sanctuary yang terdiri daripada Sojourn Guest House, HerbaLine Facial Spa dan Mama Kim Wellness Kitchen kini membawa konsep kesihatannya ke bahagian utara Malaysia selepas ia membuka outlet pertama di Pandan Indah.


Anda perlu mengalami HerbaLine Wellness Sanctuary Ipoh kerana ia menyediakan ruang yang sempurna untuk percutian singkat yang menenangkan dan meremajakan.


Kesejahteraan datang dalam banyak hal, dengan kebanyakan yang ingin melihat dan merasa kebaikan tentang diri mereka sendiri dan menyihatkan badan dengan makanan yang baik dan bagus. Oleh itu, konsep perniagaan HerbaLine Wellness Sanctuary "Eat Well, Look Well & Live Well" menawarkan kepada bakal pelanggan mereka dengan pengalaman yang menyegarkan yang meremajakan, menyembuhkan dan melegakan tubuh, minda dan jiwa. Ini merangkumi intipati kesejahteraan dan kesihatan dari dalam ke luar.


Untuk pengetahuan korang, HerbaLine Wellness Sanctuary Ipoh terdiri daripada 3 entiti teras di bawah satu bumbung iaitu:

1. SOJOURN GUEST HOUSE


Dengan berslogankan "Like home but better" - Sojourn dalam bahasa Perancis bermaksud "penginapan singkat" menawarkan pengalaman santai kepada setiap tetamu mereka dengan keselesaan rumah tetapi dengan sedikit lebih mewah. Mereka mempuanyai 41 buah bilik kesemuanya, dari simple Superior Rooms hinggalah ke bilik Signature Family yang luas dan mewah.


Setiap aras menjanjikan rasa keselesaan dan kenyamanan yang berbeza dan mempunyai lounge sendiri yang direka untuk kanak-kanak, dan sudut keluarga untuk bersantai. Berikut adalah jenis bilik utama (merujuk kepada tarif bilik untuk butiran harga): -
  • Superior Twin/King Room
  • Deluxe Queen/King/Family Triple Room
  • Premier Twin/King Room
  • Duplex King/ Family Triple Room
  • Junior Family Room
  • Signature Family Home

Semua bilik dilengkapi dengan kemudahan asas seperti peralatan mandian, peti keselamatan, pengering rambut, tuala, seterika dan papan, berus gigi dan tampal, TV, selipar serta botol kaca air yang disucikan untuk menyokong persekitaran yang lebih baik. Antara kemudahan lain yang korang boleh dapat di sini adalah seperti : -
  • Taman Bumbung (Tingkat 3)
  • Dewan Persidangan (Tingkat 1) - Ruang yang sesuai untuk mesyuarat, acara, bengkel atau perhimpunan.
  • Bilik Dobi (Tingkat 3) - Membuka 24 jam setiap hari untuk kemudahan tetamu Sojourn sahaja.

2. HERBALINE FACIAL SPA


Selain dari penginapan yang selesa dan mewah, para tetamu juga boleh merehatkan diri dengan menikmati rawatan urutan badan dan rawatan wajah dHerbaLine Facial Spa. Disini juga dilengkapi dengan perkhidmatan layanan tambahan  seperti sea salt foot bath, fish spa therapy, detox lemongrass drinks dan lain-lain.


Selepas beberapa jam rawatan peremajaan yang tenang dan rawatan muka yang menakjubkan untuk urutan badan yang santai, seseorang itu dijamin untuk kembali segar, dan berseri-seri.


HerbaLine Wellness Sanctuary, Ipoh juga ada menyediakan Therapy Bed Hot Antioxidant yang menggabungkan cutting-edge wellness Technology dari Jepun, kemudahan ini menawarkan pengalaman meremajakan dengan pelbagai manfaat kesihatan.

3. MAMA KIM WELLNESS KITCHEN


Mama Kim Wellness Kitchen ada menawarkan menu komprehensif dengan falsafah "Where Healthy Is Yummy". Resipi yang sihat dengan konsep sayuran 80% dan daging 20% dalam satu hidangan membuatkan Mama Kim menjadi pilihan bagi mereka yang mahukan hidangan yang lazat dan sihat yang sahih.


Semua tetamu dihidangkan dengan segelas enzim buah-buahan sejuk yang menyegarkan yang datang dalam 2 perisa iaitu Dragon Fruit and Passion Fruit Pineapple. Mama Kim di Ipoh juga ada mempromosikan produk segar tempatannya yang terkenal.

Berikut pula merupakan beberpa prinsip hidangan Mama Kim:
  • 5 warna utama
  • Bahan-bahan segar
  • Tiada MSG
  • Tiada tepung putih
  • Tiada gula, kurang garam, kurang digoreng
  • Nutrisi seimbang
  • 80% sayur-sayuran / 20% purata daging

Jadi kalau korang ada plan untuk bercuti dalam masa terdekat, saya cadangkan untuk korang ke HerbaLine Wellness Sanctuary yang berada di Ipoh ni. Saya percaya, ianya bakal menjadi percutian yang lengkap buat korang. Selain dari penginapan yang selesan dan mewah, makanan yang menyihatkan dan sedap di Mama Kim, korang juga boleh merehatkan diri dengan rawatan kecantikan wajah dan rawatan urutan badan.

HerbaLine Wellness Sanctuary Ipoh

Address :
No 145, Jalan Sultan Abdul Jalil, 
Greentown, 30450, Ipoh, Perak

Tel :+605-249 1333 
Website: www.herbaline.com.my
Facebook: herbaline.my
Sojourn Business Hour : Mon~Sunday – 24 hours
Sojourn Online Booking : www.sojournguesthouse.my

HerbaLine Facial Spa Business Hour
Mon~Friday 10:30 am – 8.30pm
Saturday 10.00am – 7.00pm
Sunday & PH 10.00am – 6.00pm

Mama Kim Business Hour 
Daily 8.00am – 10.00pm 

Mama Kim Website: http://www.mamakim.my

Post a Comment

0 Comments