PENGALAMAN MAIN PERMAINAN VIRTUAL REALITY DI THE VOID GENTING HIGHLAND


Pada minggu lepas saya dan rakan-rakan telah berpeluang menjadi superhero bersama team AVANGERS menyelamatkan bumi di The VOID yang terletak di Resort World Genting . Hehe. Tapi ianya bukanlah benar, tapi sekadar permainan virtual reality. Walaupun begitu, ianya seolah membawa kita ke dunia sebenar AVANGERS tau. Berpeluh-peluh jugak layan benda ni.


Permainan Virtual Reality; Avengers: Damage Control ni telah diperkenalkan oleh Marvel Studios and ILMxLAB, Lucasfilm’s immersive entertainment studio sendiri tau dan hanya terdapat di beberapa lokasi terpilih (The VOID) sahaja di seluruh dunia. Apa yang menariknya, kita di Malaysia juga turut bertuah kerana ianya ada terdapat di Genting Highland dan mula available pada October 18 yang lepas.


Selepas pencapaian Marvel Studios yang tidak pernah berlaku sebelum ini membawa Marvel Cinematic Universe kepada penonton di seluruh dunia, Avengers: Damage Control akan membiarkan korang melangkah masuk ke MCU untuk kali pertama dan berpasukan bersama Wira Mightiest Bumi! Korang akan disenaraikan oleh Shuri (Letitia Wright) untuk menguji reka bentuk prototaip terbarunya: Suapan Respon Kecemasan, yang dibuat dengan gabungan proprietari teknologi Wakandan dan Stark Industries. Apabila pasukan jahat mengintervensi, tetamu di Pusat Wakandan Outreach akan mendapati diri mereka direkrut untuk bertindak, meneroka lokasi ikonik di seluruh MCU. Korang akan bertarung dengan Avengers seperti Doctor Strange (Benedict Cumberbatch), Ant-Man (Paul Rudd), Wasp (Evangeline Lilly), dan banyak lagi.

Nak tahu lebih lanjut, korang boleh tengok trailer kat SINI.


Amacam, best tak? Itulah sut yang bakal korang pakai. Boleh pilih karakter perempuan atau lelaki. Apa yangmenariknya, walaupun apa bentuk badan korang, pasti korang akan nampak perfect dalam permainan ni. Hahahha.


photo ihsan Sizzling Suzai

Seperti kerjasama sebelumnya ILMxLAB dengan The VOID, Star Wars: Secrets of the Empire and Ralph Breaks VR, Avengers: Damage Control pasangan realiti maya dengan set dunia sebenar dan kesan fizikal seperti haba dan angin. Hasilnya adalah pengalaman unik yang mendalam: dunia maya yang dapat menyentuh dan merasakan tetamu, membawa watak-watak Marvel kegemaran mereka dalam kehidupan yang tidak pernah ada sebelumnya.


Untuk pembelian tiket, korang boleh rujuk di SINI.

Post a Comment

0 Comments