CARA KEMASKINI BANTUAN SARA HIDUP RAKYAT (BSH) 2019


Semalam kita menerima berita bahawa Menteri Kewangan Malaysia, Lim Guan Eng telah mengumumkan pada pembentangan Belanjawan 2019 bahawa Bantuan Sara Hidup Rakyat (BSH) akan diteruskan bagi tahun 2019. Jadi, para penerima sedia ada disarankan untuk mengemaskini maklumat peribadi bagi memastikan agar permohonan anda tidak ditolak dan terus menerima BSH pada tahun 2019 

Seperti sedia maklum, Bantuan Sara Hidup Rakyat dulunya dikenali sebagai Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M). Setelah Pilihan Raya Umum ke-14, bantuan kewangan ingin dijenamakan semula dan akan diperkemaskan bagi memastikan agar hanya golongan yang betul-betul layak sahaja mendapat bantuan ini. Khabarnya, bantuan RM100 akan diagihkan kepada individu dibawah ketogori bujang. Dengan adanya bantuan ini, sekurang-kurangnya golongan yang kurang berkemampuan dapat meningkatkan kuasa pembelian dan permintaan terhadap barang-barang justeru merangsang perkembangan ekonomi.

CARA KEMASKINI BANTUAN SARA HIDUP RAKYAT (BSH) 2019

Jadi untuk melayakkan korang untuk menerima Bantuan Sara Hidup Rakyat (BSH) ini, korang haruslah mengemaskini permohonan BSH 2019 bagi penerima sedia ada pada tahun-tahun sebelum ini.


Saya doakan semoga rezeki kita dimurahkan dan diberkati oleh-NYA. Aamiin


Post a Comment

1 Comments