BERBUKA PUASA DI AWANA HOTEL GENTING HIGHLAND


Pengalaman berbuka puasa di Genting Highland, iaitu di Restoran Rajawali yang terletak di Awana Hotel, Resorts World Genting cukup luar biasa. Restoran yang luas ini memberikan pemandangan yang cukup indah apabila ianya menghadap ke padang golf Awana yang menghijau. Apa yang lebih menarik korang juga bakal menikmati pemandangan indah matahari terbenam dan sudah pasti ini akan menjadikannya destinasi berbuka puasa korang yang paling  luar biasa.

Sepanjang buffet ramadan diadakan pada bulan Ramadan ini, Chef yang bertanggungjawab di Restoran Rajawali ini telah menyediakan tiga menu yang akan dihidangkan secara bergilir-gilir dalam tempoh buffet.

MENU BERBUKA PUASA DI AWANA HOTEL GENTING


Banyak menu menarik dan sedap telah di sediakan dengan konsep campuran Malaysia, Western, India dan  Middle Eastern.

Menu satu mempunyai bolognaise penne, rendang paru, kari kepala ikan, ikan kukus, rempah ratus ayam, kacang kuda marsala, sayur campur dan belacan tandatangan kangkung goreng.

Menu kedua menawarkan lasagna, Opor daging, jhinga marsala, rempah ratus puyuh goreng, ikan masam manis, sayur-sayuran pakora, kailan ikan masin dan sayur campur.

Menu tiga terdiri daripada marinara fussili, kambing Vindaloo, kepala ikan di assam pedas, ikan asam, Aloo Gobi, terung pajeri dan sayur campur.

Hidratkan semula diri korang setelah seharian berpuasa dengan pelbagai pilihan minuman seperti air sirap bandung (sirap + susu), selasih sirap (biji selasih + sirap rose), pelbagai kordial, teh lemon ais, teh tarik panas dan tongkat Ali.


Antara juadah lain yang bakal menanti korang untuk dinikmati adalah seperti kambing panggang dengan sos lada hitam dan sos pudina buatan sendiri, ayam percik, pelbagai jenis sate termasuk sate hati, otak otak bakar, dan pelbagai jenis ikan dan makanan laut panggang, bersama-sama dengan sos termasuk sambal cili, sambal belacan, budu, cincaluk, sambal tempoyak dan air asam jawa. Ini akan lebih lengkap dengan adanya sayur-sayuran yang boleh dimakan mentah (ulam), dan salad tempatan (kerabu).


Satu sudut khas akan dikhususkan untuk makanan signiture Kelantan seperti sup gear box dihidangkan dengan roti berkerak segar, dan hidangan nasi termasuk nasi dagang, nasi kerabu dan nasi tumpang.


Peminat masakan Timur Tengah juga akan menghargai nasi briyani Arab dan ayam dan kambing mandy yang dihidangkan dengan yogurt dan tomato cili chutney. Di sini juga ada menawarkan menu ayam, kambing dan kebab daging lembu dibuat dengan tortillas atau roti pita, dihidangkan dengan sayur-sayuran.


Menu tambahan lain pula adalah seperti loklok (steamboat dengan makanan yang disediakan pada lidi), murtabak, roti canai, Poori, chappati, dhosai, idli, serta rojak buah, tauhu sumbat bakar dan pasembor rojak.

Selain itu, hidangan tempatan popular seperti Ipoh mee kari, kuey teow goreng , nasi ayam dan itik, laksa (Buyong, Sarawak, laksam, Johor), serta pelbagai jenis noodles seperti bihun sup, mee jawa, mee bandung, mee rebus dan mee kari.


Hidangan makanan laut yang sejuk termasuk tiram, kupang, kerang dan ketam dihidangkan dengan sos Thai, Tabasco dan lemon baji, serta jeruk yang pelbagai.


Pencuci mulut pula terdiri dari pelbagai jenis, dengan pilihan buah-buahan segar dan kegemaran Malaysia seperti durian belanda, longan, pulasan, limau bali dan kuih yang pelbagai (lapis, lapis pelangi, lompang, Talam, Talam Nyonya, onde-onde, seri muka, putri mandi dan banyak lagi).

Terdapat juga pelbagai bubur manis seperti kacang hijau dengan kampung durian, Nyonya bubur cha cha, pengat pisang Raja, cendol, ais kisar dan kaunter ais krim.


Buffet berbuka puasa di AWANA HOTEL GENTING HIGHLAND ini telah bermula pada 6 Jun 2016 dan akan berakhir pada 5 JULAI 2016Buffet Ramadan akan bersedia untuk tetamu dari pukul 6 petang, dan akan berlangsung sehingga 21:30 setiap hari. Harga Buffet Berbuka Puasa pula adalah ; RM100 nett untuk dewasa, RM50 nett untuk kanak-kanak dan RM80 nett untuk warga emas.

Untuk maklumat lanjut, korang boleh call no ni 03 – 2718 1118 atau terus layari www.rwgenting.com.

Post a Comment

2 Comments

  1. dl ad jugak plan nk pi bbuka sana. tp perjalanan ke sana tu... hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. serius berbuka kat sini best. makanan dia mmg sedap2 weh

      Delete