PENERBANGAN AIRASIA X KE HOKKAIDO JEPUN

Leaf-peeping season Hokkaido _ Foto www.huffingtonpost.com
PENERBANGAN AIRASIA X KE HOKKAIDO JEPUN | 28 Julai 2015 yang lepas MY telah berkesempatan menghadiri majlis pelancaran laluan baru penerbangan AirAsia X iaitu ke Hokkaido Jepun. AirAsia X peneraju syarikat penerbangan tambang rendah jarak jauh telah mengumumkan akan memulakan penerbangan terus 4x seminggu dari Kuala Lumpur ke Sapporo bermula 1 Oktober 2015. 
AirAsia X peneraju syarikat penerbangan tambang rendah jarak jauh
PROMOSI SERENDAH RM99* | Bersempena dengan ini, AirAsia X telah menawarkan promosi tambang termasuk semua bermula dari serendah RM99* sehala bagi tempat duduk ekonomi atau RM999* sehala bagi tempat duduk Premium Flatbed.
PROMOSI SERENDAH RM99*
Promosi ini boleh didapati untuk tempahan melalui laman web bermula dari semalam sehingga 2 Ogos 2015 dan bagi tempoh perjalanan dari 1 Oktober 2015 hingga 31 Ogos 2016. Kesemua tambang promosi ini boleh ditempah menerusi laman web di airasia.com atau aplikasi AirAsia bagi iPhone dan peranti Android, serta laman mudah alih mobile.airasia.com.
Jadual penerbangan bagi Kuala Lumpur Malaysia (KUL)- Sapporo-Chin Chitose, Japan (CTS)
(KUL-CTS) (D7 550) ( Berlepas 11.35pm) (Ketibaan 8.10am) (Kekerapan: Selasa, Sabtu, Khamis & Ahad)
(CTS-KUL) (D7 551) (Berlepas 9.20am) (Ketibaan 5.00pm) (Kekerapan: Isnin, Selasa, Jumaat & Ahad)
Benyamin Ismail, Pemangku Ketua Pegawai Eksekutif AirAsia X Berhad | "Kami amat teruja untuk mengembangkan rangkaian kami di Jepun dengan penerbangan terus ke Sapporo, Hokkaido ini ! Kami berbesar hati melihat rangkaian kami berkembang dengan kukuh kerana AirAsia X adalah satu-satunya syarikat penerbangan yang beroperasi penerbangan terus berjadual dari Kuala Lumpur ke destinasi bertaraf dunia ini!"
Foto bersama Mr. Benyamin Ismail, Pemangku Ketua Pegawai Eksekutif AirAsia X Berhad
"AirAsia X telah membawa lebih dari 1.5 juta tetamu antara Jepun dan Malaysia. Kami yakin laluan ini akan lebih menarik lebih ramai pelancong Jepun dari Sapporo yang berminat untuk menerokai bandar-bandar dirantau ini. Laluan terus ini akan menarik minat mereka untuk mengunjungi Malaysia dan seterusnya menyambung ke pelbagai destinasi ASEAN dan lebih jauh lagi." tambah beliau.
Bersama rakan blogger di Majlis Pelancaran AirAsiaX ke Hokkaido

KENAPA PERLU KE HOKKAIDO | Hokkaido merupakan sebuah pulau di utara Jepun. Hokkaido pada ketika ini menjadi pulau terbesar ke 21 di dunia. Ada banyak acara tahunan khusus dari Hokkaido termasuk panorama indah empat musim, keindahan alam yang cukup megah, dan makanan laut yang sedap yang wajib dicuba.
Hokkaido Flower World_foto www.mwtravel.com.au
Blue Pond, Hokkaido_foto travel.nationalgeographic.com
fresh and high-quality seafood_ foto supervaluetours.com
Jadi ni merupakan peluang keemasan untuk kita ke Jepun dengan tambang yang rendah. Jangan buang masa jom kita ke Hokkaido. yeah.

Post a Comment

5 Comments

  1. cantiknya flower world ngan blue pond *_* bestnya..

    ReplyDelete
  2. Lepas ni boleh la berjalan ke Hokkaido, Jepun pula. Cantik sangat pemandangannya

    ReplyDelete
  3. Cantik sangat pemandangan di Jepun yang mesti diterokai

    ReplyDelete
  4. Alamak dh hbis dh ke tarikh promosi..agak2 bile pulak Air Asia buka balik promosi ni..??

    ReplyDelete