Cara Jimat Menaiki ERL ke KLIA & KLIA 2 | KLIA EKSPRES & KLIA TRANSIT TRAIN


Cara Jimat Menaiki ERL ke KLIA & KLIA 2KLIA EKSPRES & KLIA TRANSIT TRAIN | Sangat teruja bila Pertama Kali Di KLIA 2, MY dapat menjejakkan kaki di KLIA 2 dalam masa satu minggu pembukaannya. Bagi yang biasa menggunakan perkhidmatan ERL untuk ke LCCT dulu, tidak perlu lagi membuang masa dan tenaga dengan mengambil bas untuk ke sini. Ia kerana ERL akan terus berhenti betul-betul di dalam shopping mall KLIA2. *wow hebat kan.

KLIA Ekspres mengambil masa 33 minit untuk ke destinasi KLIA2.  Ia beroperasi setiap 15 minit sekali ketika peak hours dan  20 minit sekali ketika waktu biasa. Perkhidmatan KLIA Ekspres ini hanya bermula dari KL Sentral dan terus ke KLIA & KLIA2 tanpa berhenti di stesen lain.



Jika dilihat pada perkhidmatannya, yang cekap. Jangan melatah jika harganya juga cukup cekap untuk kita. Harga untuk one way dari KL Sentral ke KLIA /KLIA 2 adalah dalam rate yang sama iaitu RM 35 untuk dewasa dan RM15 untuk kanak-kanak.
KLIA Ekspres

Tapi, kita tetap boleh membuat pilihan jika ingin berjimat. Ini kerana Mereka juga menyediakan perkhidmatan KLIA Transit Train. Tetapi anda perlu bijak menguruskan masa dan tak malas untuk bergerak.

KLIA Transit
Untuk menyemak jadual pergerakan KLIA Transit Train korang leh semak di www.klia2.info/kliaekpres [klik]

Dengan menggunakan KLIA Transit Train, jika korang dari KL Sentral, korang perlu transit di mana-mana stesyen ERL seperti Bandar Tasik Selatan / Putrajaya untuk membeli tiket lain untuk teruskan perjalanan ke destinasi KLIA /KLIA2 . Kalau tak silap MY ia menjimatkan sehingga separuh dari harga tiket menggunakan KLIA Ekpres.

Untuk pengetahuan korang, yang bestnya dalam ERL ni ada wifi percuma. * jadi tak perlu risau takde line internet kalau nak update blog ke, fb ke, instagram ke kan.

Untuk entry seterusnya, MY nak citer tentang gemegahan KLIA 2 pulak. So korang kena tunggu entry berikutnya.

Kredit info dan gambar di : www.klia2.info

Post a Comment

17 Comments

  1. Ena esok nak naik ERL ke Putrajaya, first time ni. HEhehehe. Tengok sekejap harganya. Boleh tahan harganya. Terima kasih share

    ReplyDelete
  2. Cepat ...Tak sabar nak tunggu yang selanjutnya.

    ReplyDelete
  3. Tunggu ada masa free nak terjah klia 2 jugak

    ReplyDelete
  4. Info yg bermanfaat ni... thanks sharing ye.. :)

    ReplyDelete
  5. ida bookmark entry ni! senang nk refer kot kot nak holidayy nantii hehehe

    ReplyDelete
  6. Nak jimat kenalah buat pengorbanan...klu bawah luggage banyak2 takyah la berjimat yer..kang tau lah akibatnya..hahaha...

    ReplyDelete
  7. Manaim Tilmiz : boleh, kalau naik erl ekspress akan terus ke sana. Cuma harga akan double berbanding erl transit. mengikut term n condition

    ReplyDelete
  8. Fara diyana : kalau dari putrajaya ke kl sentral dalam RM9.50 kalau x silap.

    ReplyDelete
  9. Seindah lavender , di kl sentral penghujung. so hanya satu bahagian sahaja.

    ReplyDelete
  10. abdur boleh rujuk jadual di atas :). harga dari bts ke klia 2 RM 26.50

    ReplyDelete
  11. tapi tu la,mahai nau ekspress..tapi okay la,jimattttt masa dan tenaga...sebelum ni aku ambik skybus je weh....dr klia 2 ke kl sentral rm8 je... okay gak...

    ReplyDelete
  12. Cepat gak naik ERL ni yer...33minit jer dari KLIA/KLIA2 ke KL Sentral..emm best walaupun harga tiket RM35 huhu.

    ReplyDelete
  13. saya naik motor parking kat klia2 .sehari seringgit....bagi yang nak balik kg kejab2 boleh lew ..

    ReplyDelete
  14. sekarang tambang dah naik, jadi mahal amat, lagi mahal dari flight tiket...

    ReplyDelete