Kamera Sony Alpha 5000 Kualiti Gambar DSLR | World’s Lightest Interchangeable-Lens Digital Camera


Kamera Sony Alpha 5000 Kualiti Gambar DSLR |  World’s Lightest Interchangeable-Lens Digital Camera  | Sudah hampir 2 minggu dah MY guna kamera baru produk dari Sony iaitu kamera model Sony Alpha 5000. *Memang sangat teruja. Memang inilah kamera yang MY cari selama nie. Kamera Sony Alpha 5000 memenuhi semua kriteria yang MY nak. Rasanya sudah sampai masanya MY nak konsikan tentang kelebihan yang MY dapat dari Sony Alpha 5000 ni.

Sony cuba memperkenalkan the world’s lightest interchangeable-lens digital camera [klik], with built in Wi-Fi and NFC. *wow sangat mengujakan. Untuk pengetahuan korang  Sony Alpha 5000 [klik] hanya bersaiz sebesar tapak tangan, tetapi kemampuannya merakam imej setanding kamera DSLR. Sony Alpha 5000 merupakan kamera bermega pixel tinggi iaitu 20.1 megapixels.

Seperti mana korang semua tahu tabiat
 MY ni suka pada Selfie. Jadi kamera Sony Alpha 5000 direka bentuk memuudahkan untuk merakam Self Portraits / Selfie.

Take Self Portraits Easily

Easily capture yourself striking the perfect pose — alone or with your significant other — by simply flipping the LCD screen up to see what the camera sees.

Moment pertama MY rakam adalah bersama anak-anak yatim At-Taqwa, Puchong. Dimana aktiviti Kelas Rakyat Di Rumah At-Taqwa Puchong [klik] ini merupakan aktiviti sukarelawan mingguan yang MY sertai.

Mereka juga sangat teruja dan memberi komen positif kepada Sony Alpha 5000 nie.Selain boleh merakam gambar self Potret secara manual, kamera Sony Alpha 5000 mesra dan boleh di gunakan bersama monopod kerana skrinnya mampu digerakkan sehingga 180° .

Perkongsian info dan kelebihan kepada kamera Sony Alpha 5000 ini tidak terbatas hanya dengan sahabat-sahabat di Malaysia sahaja. MY sempat merakam foto selfie bersama sahabat dari Indonesia di Majlis Welcoming Party [klik] yang telah diadakan khas untuk menyambut kedatangan Sahabat dan Mahasiswa dari Indonesia ke Malaysia.

*okeyh sekarang kita beralih angin kelaut pula. Kata orang banyak berjalan luas permandangan. Jadi kamera Sony Alpha 5000 adalah sangat sesuai untuk menjadi peneman setia untuk travel. Bukan hanya disebabkan saiznya yang kecil, tetapi qualiti yang mampu ia berikan pada kita.

Menghadiri Majlis Ekslusif di atas Kapal Pelancongan Star Cruise Libra, mesti menjanjikan suatu kelainan untuk kita. Kesempatan ini diambil untuk merakam saat-saat bersejarah Malam Anugerah Ejen Pelancongan 2013-2014 [klik
]

Saya dapat rasakan, mesti ramai yang tertanya-tanya kan, bagaimana kualiti foto yang dirakam dengan Sony Alpha 5000 bila dalam keadaan malam / low light. Jadi Pemandangan di atas Kapal Pelancongan Star Cruise Libra ini adalah hasilnya.

Low Noise Image In Low Light Condition 
Sensor Technology

Large sensor dimensions raise sensitivity to settings as high as ISO 16000, allowing you to naturally capture the mood of dimly lit scenes without using a flash. You can also team high sensitivity settings with fast shutter speeds to clearly freeze fast-moving action. Advanced noise reduction keeps noise to a bare minimum while maintaining maximum detail. 

Apa yang paling MY suka adalah quality video Sony Alpha 5000 ni adalah terbaik. Zoom semasa proses rakaman tidak memberi efffect pada rakaman suara dan tak tersekat-sekat.

Full HD Movie Shooting 

Simply press the MOVIE button to start recording a Full HD movie in the AVCHD format. You can choose a fast 60i/50i* setting for super-smooth results or a slower 24p/25p* setting to recreate the look of traditional cinema. Fast autofocusing ensures great results.

Ini juga mempunyai satu fungsi khas memudahkan lagi untuk kita berkongsi gambar tanpa memerlukan cable. Dan ia sangat mudah dan menjimatkan masa kita untuk terus update gambar yang berkualiti yang telah kita ambil dengan menggunakan Sony Alpha 5000 [klik] ke laman sosial kita. *dan sudah semestinya ia amat berguna kerana sekarang sudah menjadi trend kepada kita untuk berkongsi gambar di laman sosial. 

Share Images With One Touch


Share photos and MP4 movies in an instant by simply touching the camera to your friend‘s Android™ smartphone or tablet1. This remarkably convenient wireless feature is made possible by built-in Wi-Fi and NFC™ (Near Field Communication) technology that also works with preinstalled Smart Remote Control Embedded2to enable remote control of your camera from the smartphone or tablet. 

Ada banyak lagi kelebihan yang ada pada Sony Alpha 5000 nie. Untuk more info boleh ke Sony Alpha 5000 [klik] . Atau tonton video kat bawah nie.


Jadi MY rasa, bagi mereka-mereka yang mencari-cari kamera untuk dibeli. Saya recommand kan Sony Alpha 5000 ni. Bersaiz kecil dan sesuai untuk seorang blogger or traveller. Tidak perlu mengusung kamera besar kesana kemari untuk mendapatkan kualiti gambar yang sangat hebat. Hanya dengan Sony Alpha 5000 ini. Perjalanan percutian anda akan lebih bermakna.
MY sangat berharap dapat memiliki Sony Alpha 5000 ni . * yela kan. Kalau tak, gambar kat blog ni hanya mampu tak mampu je kualitinya. Huhu . Sejak guna kamera Sony Alpha 5000 ni ramai plak mengipas-ngipas memuji gambar cantik kan ekekeke.


Post a Comment

13 Comments

  1. uishhh best gilaaaaaaaaaaaaaa
    nak beli ni jugak aaaaaaaaaaaaaaaaaaaa <333333

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan buang masa, pergila beli sekarang hehehe

      Delete
  2. Memang layan kamera digital dari Sony ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju sangat bro. mmg terbaik la kamera sony baru ni

      Delete
  3. sharp betul pic dia. kene kumpul duit nih.

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. tgok jenis monopod juga. ada setengah monopod yang ada port utk pasang kamera

      Delete
  5. pegrh.thorbaikkkk gambar nih..

    ReplyDelete
  6. i dunno why
    i cant view all the images here

    ReplyDelete