Tarikan Di Kuala Kangsar | Bandar DiRaja Kuala Kangsar



Tarikan Di Kuala Kangsar | Bandar DiRaja Kuala Kangsar | Perjalanan wa bersama #Sahabat Media tidak terhenti sehingga berpeluang menjejakkan kaki di sebuah tempat yang dikatakan sangat bersejarah, bukan sahaja dari segi tinggalan cerita-cerita sejarahnya, malahan struktur bangunan nya juga mampu membawa kita kembali ke zaman dahulu. Bandar tersebut sangat terkenal dengan panggilan Bandar DiRaja Kuala Kangsar.

Kuala Kangsar terletak di negeri Perak, Malaysia dan merupakan salah sebuah bandar-bandar diraja di yang ada di Malaysia selain daripada Arau di Perlis, Pekan di Pahang, Shah Alam di Selangor, Kuala Pilah di Negeri Semblian, Johor Bahru di Johor, Kuala Terengganu di Terengganu, Kota Bharu di Kelantan dan Anak Bukit di Kedah.

* Kuala Kangsar telah diumumkan secara rasmi sebagai sebuah bandar raya pada tahun 2000

Daerah ini penuh dengan pelbagai tarikan dari segi alam semula jadi, kesenian, dan kebudayaan yang membentuk identiti Kuala Kangsar yang unik sebagai sebuah Bandar Diraja Negeri Perak. Terdapat pelbagai TEMPAT-TEMPAT YANG MENARIK DI BANDAR DI-RAJA KUALA KANGSAR [klik] .  

Bak kata orang-orang yang dah pernah datang ke Bandar DiRaja Kuala Kangsar ni, kalau ke sini mesti cuba Laksa Kuala. * kedai mana satu kan? Kami tak sempat pulak nak merasa Laksa masa singgah kat Bandar DiRaja Kuala Kangsar tu. Maklumla masa terlalu singkat. *kalau di google keluarla Laksa Kuala Pak Ngah kan

Yang tu kami tak pastila, kena pergi dan cuba sendiri la kan.



Post a Comment

8 Comments

  1. pakngah laksa laa ohsemm.. hihi

    ReplyDelete
  2. i've been there too mawardi . huhuhuhu . nampak kamu di Lenggong utk Pesta Makanan Tradisional :)

    btw, Kuala Kangsar antara bandar paling menarik di Perak ^^

    ReplyDelete
  3. cendol..laksa... ohsem....

    ReplyDelete
  4. Blom pena jejak Perak lg.. Insyallah, pnjg umur nnti, Akan ke Sana pula..^^

    ReplyDelete