[BLOGGER] Hujung Minggu Yang Super Boom | MaTiC Fest 2013

[BLOGGER] Hujung Minggu Yang Super Boom | MaTiC Fest 2013 | Dah 4 tahun rasanya MaTiC Fest diadakan . Jika dulu pada awal kalinya dikenali sebagai Zoom MaTic, dan ditukar kepada MaTiC Fest pada tahun-tahun berikutnya. Wa boleh katakan, MaTiC Fest ni adalah  annual carnival organized by Malaysia Tourism Centre (MaTiC) untuk mempromosikan MaTiC as an one-stop centre for tourists from near and far.

Kedudukan MaTiC yang strategik berdekatan dengan bangunan KLCC tidak terlalu susah untuk pengunjung ke sana. Kali ni Matic sekali lagi menganjurkan  MaTiC Fest 2013 for you bring your friends, family  here to eat, play and have fun!

Wa tak terkecuali lah dengan geng-geng Blogger ni menjoin kan diri di MaTiC Fest 2013 ni. Dari kiri +Mk Syahir +marqis careno +Ben Ashaari +Mawardi Yunus +qaseh dalia +miezarxz fadzil +Yan Ty dan akhir skali +fizafantagiro .

Kat sini wa ada listkan antara aktiviti utama yang ada kat MaTiC Fest 2013 ni, beserta jumlah hadiah yang pemenang bawa balik sekali.

i. Paint Ball Tournament – Champion (RM 2000 & medals)
ii. Cat Show Exhibition & Competition – Champion (Trophy & gifts)
iii. Treasure Hunt – Champion (RM 600 & 2 medals)
iv. Karaoke Competition – Champion (RM1000 & hamper)
v. Batik Painting Competition – Champion (RM 150)
vi. Citizen Sports Challenge – Champion (RM 500)
vii. Colouring Contest – Champion (RM 150)
viii. Arm Wrestling Competition – Champion (Male: RM1000 & medal; Female: RM200)
ix. Tamiya Competition – Champion (Tamiya cars, trophy & hamper)

Semestinya antara aktiviti yang paling menarik minat pengunjung kat sana adalah  Cat Show Exhibition & Competition. Bukan pameran dan pertandingan je tau. Jualan aksesori kucing pun ada. 

Serius comei-comei kucing nie. rasa macam nak curik je wat balik umah uhuhuhu.

Ha tengok tu. hehehe. omeinya.. omeiinya.. omeinya.. ekekeke

Yang ni serius menggamit kenangan silam. Kenangan zaman kecik-kecik dulu. Meriah giler dengan  Tamiya Competition ni . *Dash Yonkuro tu weii.

Lorh.. ni mende pulop? Ha ni la pallet yang digunakan dalam permainan Paint Ball Tournament . Ha amacam, seram tak? seram tak? ekekke. Pallet ni digunakan sebagai peluru dalam permainan paintball.

*Ha yang pulak dah kenapa beratur panjang-panjang nie? Mau tak beratur panjang kan kalau dah nak menang RM 600 . Ni antara salah satu task dalam Treasure Hunt yang kami join . 

Ha ha banyak sangat nak masukkan gambar, mau 3 minggu entry nie. ekekeeke. Kat sini bukan sekadar beraktiviti semata-mata, ada banyak benda lagi termasuk gerai makanan dan sebagainya.

Kalau dah letih beraktiviti tu leh la pilih mana satu booth yang korang suka, banyak pilihan, ada sate, char kway teow, gerai air, ais krim dan banyak lagi.

MaTiC Fest 2013 juga mendapat support dari KFC, Ribena Malaysia, Secret Garden, Cocoa Boutique, Saloma Bistro, dan sudah semestinya juga dari Tourism Malaysia, Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) dan Secretariat of Visit Malaysia Year 2014.

Malaysia Tourism Centre 
109, Jalan Ampang, 
50450 Kuala Lumpur. 
Contact: 603 9235 4800 / 4900
Fax: 03 2162 1149
Website: www.matic.gov.my
Facebook: fb.com/PPMMaTiC

Post a Comment

2 Comments